Положення про департамент комунікацій

ПОЛОЖЕННЯ

про Департамент комунікацій

Чернівецької обласної державної адміністрації


1. Департамент комунікацій Чернівецької обласної державної адміністрації (далі – Департамент) є структурним підрозділом Чернівецької обласної державної адміністрації, що утворюється головою Чернівецької обласної державної адміністрації і забезпечує виконання покладених на Департамент завдань в межах Чернівецької області. 

2. Департамент підпорядкований голові Чернівецької обласної державної адміністрації, а також підзвітний і підконтрольний Секретаріату Кабінету Міністрів України, Міністерству культури та стратегічних комунікацій України, Міністерству закордонних справ України та Міністерству розвитку громад та територій України.

3. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями Чернівецької обласної державної адміністрації, а також цим Положенням.

4. Основними завданнями Департаменту є:

1) сприяння реалізації конституційних прав громадян на свободу слова, вільний збір, зберігання, використання і поширення інформації, а також безперешкодній діяльності медіа;

2) сприяння втіленню на території Чернівецької області державної політики у сфері стратегічних комунікацій, участь у розробленні комунікаційних стратегій, концепцій інформаційних кампаній та інформаційних проєктів;

3) реалізація на території Чернівецької області державної політики у сфері інформації, комунікацій з громадськістю та сприяння розвитку громадянського суспільства;

4) координація та проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики в Чернівецькій області;

5) забезпечення реалізації на території Чернівецької області державної політики у сфері зовнішніх зносин, європейської інтеграції та євроатлантичного співробітництва; 

6) забезпечення державної політики з питань залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги;

7) координація та розвиток транскордонного співробітництва.

5. Департамент відповідно до визначених повноважень виконує такі завдання:

1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, керівництва Чернівецької обласної державної адміністрації та здійснює контроль за їх реалізацією;

2) забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;

3) аналізує та прогнозує розвиток суспільно-політичних процесів у Чернівецькій області, забезпечує постійний моніторинг громадсько-політичних настроїв населення, розглядає питання, пов’язані з реалізацією внутрішньої та зовнішньої політики, готує інформаційно-аналітичні матеріали та подає відповідні пропозиції голові Чернівецької обласної державної адміністрації;

4) здійснює оперативне щоденне інформування Офісу Президента України, керівництва Чернівецької обласної державної адміністрації про стан і тенденції суспільно-політичних процесів та основні події соціально-економічного життя Чернівецької області;

5) готує пропозиції щодо вдосконалення законодавства з питань, що належать до компетенції Департаменту;

6) забезпечує ефективне і цільове використання відповідних бюджетних коштів;

7) розробляє проєкти розпоряджень Чернівецької обласної державної адміністрації, у визначених законом випадках – проєкти нормативно-правових актів з питань, які належать до компетенції Департаменту;

8) бере участь у розробленні та погодженні проєктів розпоряджень Чернівецької обласної державної адміністрації, розробниками яких є інші структурні підрозділи, проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;

9) забезпечує реалізацію права громадян брати участь в управлінні державними справами та задоволенні їх потреби в інформації;

10) забезпечує опублікування в друкованих медіа нормативно-правових актів Чернівецької обласної державної адміністрації, стосовно яких здійснена державна реєстрація;

11) бере участь у підготовці звітів голови Чернівецької обласної державної адміністрації для їх розгляду на сесії Чернівецької обласної ради;

12) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові Чернівецької обласної державної адміністрації;

13) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;

14) готує (бере участь у підготовці) проєкти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;

15) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян, підприємств, установ та організацій;

16) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад;

17) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Департамент;

18) здійснює діяльність відповідно до Закону України «Про адміністративну процедуру»; 

19) постійно інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень;

20) здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування; контролює органи місцевого самоврядування та надає методичну допомогу з питань здійснення наданих їм законом повноважень органів виконавчої влади;

21) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;

22) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;

23) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;

24) забезпечує захист персональних даних;

25) сприяє реалізації державної політики в інформаційній та видавничій сферах, вносить пропозиції щодо визначення її пріоритетів; 

26) вживає у межах своїх повноважень заходів із забезпечення дотримання державної мовної політики в інформаційній та видавничій сферах;

27) організовує та реалізовує комплекс заходів, пов՚язаних із формуванням і затвердженням переліку книжкової продукції, випуск (закупівля) та розповсюдження якої здійснюється за кошти обласного бюджету;

28) здійснює заходи з популяризації сучасної україномовної книжкової продукції, зокрема шляхом організації та проведення фестивалів, виставок, презентацій сучасних книжкових видань;

29) координує реалізацію регіональної програми забезпечення інформаційних потреб населення Чернівецької області;

30) проводить аналіз та узагальнює інформацію про ситуацію в інформаційному просторі Чернівецької області шляхом моніторингу електронних медіа та соціальних мереж;

31) готує в межах своїх повноважень інформаційно-аналітичні матеріали до брифінгів, прес-конференцій, засідань за круглим столом, що проводяться в Чернівецькій обласній державній адміністрації; 

32) забезпечує акредитацію представників медіа та їх участь у брифінгах, пресконференціях, інших публічних заходах, організатором яких є Чернівецька обласна державна адміністрація;

33) забезпечує здійснення заходів для створення належних умов діяльності інститутів громадянського суспільства у регіоні, їх залучення до формування та реалізації державної і регіональної політики;

34) сприяє місцевим органам виконавчої влади у забезпеченні взаємодії з громадськими організаціями;

35) забезпечує підготовку, за участю інших структурних підрозділів Чернівецької обласної державної адміністрації, річного орієнтовного плану проведення консультацій з громадськістю, зокрема, публічних громадських обговорень щодо актуальних питань суспільного життя, шляхів розв’язання проблем і визначення перспектив розвитку регіону та інших питань;

36) надає методичну підтримку іншим структурним підрозділами Чернівецької обласної державної адміністрації в організації консультацій з громадськістю, зокрема публічних громадських обговорень, електронних консультацій;

37) узагальнює висновки, пропозиції та зауваження, що надійшли під час проведення консультацій з громадськістю, сприяє врахуванню громадської думки під час прийняття відповідних рішень Чернівецькою обласною державною адміністрацією;

38) налагоджує взаємодію із громадською радою та іншими консультативно-дорадчими та допоміжними органами, утвореними при Чернівецькій обласній державній адміністрації, здійснює організаційно-правове та матеріально-технічне забезпечення діяльності громадської ради;

39) координує реалізацію регіональної програми сприяння розвитку громадянського суспільства в Чернівецькій області, готує пропозиції до пріоритетів підтримки проєктів (програм, заходів) інститутів громадянського суспільства у регіоні, організовує проведення конкурсу таких проєктів;

40) бере участь разом з іншими структурними підрозділами Чернівецької обласної державної адміністрації у підготовці проєктів нормативно-правових актів місцевого значення з метою забезпечення реалізації державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства;

41) організовує разом з іншими структурними підрозділами Чернівецької обласної державної адміністрації публічні заходи за участю представників інститутів громадянського суспільства;

42) організовує вивчення громадської думки щодо діяльності Чернівецької обласної державної адміністрації, проблемних питань регіону, інших суспільно значущих питань та готує пропозиції за результатами відповідних досліджень;

43) надає методичну підтримку іншим структурним підрозділам Чернівецької обласної державної адміністрації щодо сприяння проведенню громадської експертизи;

44) здійснює моніторинг проведення мирних зібрань, організовує в установленому порядку разом з іншими структурними підрозділами Чернівецької обласної державної адміністрації розгляд вимог учасників зазначених акцій та інформує про результати;

45) надає інформаційну, методичну, практичну та організаційну допомогу іншим структурним підрозділам Чернівецької обласної державної адміністрації, районним державним адміністраціям Чернівецької області, територіальним громадам, органам місцевого самоврядування, громадським організаціям щодо участі в програмах (проєктах), які реалізуються із залученням коштів міжнародної технічної допомоги та коштів міжнародних фінансових організацій;

46) організовує розроблення, виготовлення та розповсюдження інформаційно-презентаційної, аудіовізуальної, графічної та текстової продукції;

47) бере участь у підготовці матеріалів для медіа, а також сприяє їхньому поширенню; 

48) аналізує оприлюднені в медіа матеріали, готує у разі необхідності відповідні роз’яснення або спростування; 

49) надає місцевим медіа, суб’єктам видавничої справи всіх форм власності методичну, організаційну, практичну та консультаційну допомогу з питань, які належать до компетенції Департаменту; 

50) сприяє висвітленню медіа діяльності Верховної Ради України, Офісу Президента України, Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органів виконавчої влади; 

51) забезпечує інформаційне наповнення офіційного вебсайту Чернівецької обласної державної адміністрації та оприлюднення інформації про суспільно-політичний, соціально-економічний, культурний, науково-технічний розвиток Чернівецької області та держави загалом; 

52) здійснює інформаційний супровід шляхом інформування населення через медіа та облікові записи Чернівецької обласної державної адміністрації у соціальних мережах «Facebook», «YouTube», «WhatsApp», «Instagram», «Telegram»;

53) бере участь в організації міжнародних заходів, пов’язаних з діяльністю у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сферах, а також сприяє розвитку громадянського суспільства та залученню громадськості до формування і реалізації державної політики;

54) організовує разом з іншими структурними підрозділами Чернівецької обласної державної адміністрації просвітницькі кампанії для різних верств населення, інститутів громадянського суспільства з метою їхнього ознайомлення з механізмами громадської участі у формуванні та реалізації державної та регіональної політики, вирішення питань місцевого значення, а також для популяризації волонтерства та участі у діяльності інститутів громадянського суспільства;

55) представляє у межах наданих йому повноважень інтереси Чернівецької обласної державної адміністрації у відносинах з відповідними органами суб’єктів або адміністративно-територіальних утворень іноземної держави, а також з міжнародними організаціями;

56) сприяє налагодженню міжнародних регіональних партнерських зв’язків Чернівецької обласної державної адміністрації;

57) організовує та координує підготовку та погодження з Міністерством закордонних справ України технічних завдань, складу офіційних делегацій, а також переліку офіційних осіб Чернівецької обласної державної адміністрації у складі урядових делегацій і робочих груп для участі у переговорах, конференціях, консультаціях, візитах та інших заходах двостороннього і багатостороннього міжнародного співробітництва; 

58) здійснює протокольне та організаційне забезпечення заходів щодо прийому іноземних делегацій, делегацій партнерських регіонів, представників дипломатичних установ іноземних держав, акредитованих в Україні, а також інших заходів міжнародного характеру, інформує Міністерство закордонних справ України про результати цих заходів;

59) координує в межах своїх повноважень діяльність структурних підрозділів Чернівецької обласної державної адміністрації та районних державних адміністрацій Чернівецької області у сфері зовнішніх зносин, європейської інтеграції та євроатлантичного співробітництва, а також залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги;

60) за дорученням керівництва Чернівецької обласної державної адміністрації бере участь у переговорах з представниками ділових кіл, установ та організацій іноземних держав з питань, які належать до компетенції Департаменту;

61) готує матеріали з питань, які стосуються міжнародного співробітництва в Чернівецькій області, зокрема, до засідань робочих груп, експертів та міжурядових комісій за участю посадових осіб чи  делегацій області, які відряджаються за кордон;

62) забезпечує взаємодію з дипломатичними представництвами, консульськими установами іноземних держав, представництвами міжнародних організацій в Чернівецькій області;

63) сприяє реалізації угод і проєктів, укладених Чернівецькою обласною державною адміністрацією із відповідними суб’єктами іноземних держав, що регламентують правові, організаційні, економічні та інші аспекти двостороннього чи багатостороннього міжнародного співробітництва; 

64) організовує та координує роботу з реалізації Плану заходів з імплементації Угоди про асоціацію України з ЄС на регіональному рівні;

65) забезпечує координацію роботи з директоратами з питань євроінтеграції міністерств і відомств стосовно інтеграції України до ЄС з метою набуття членства, поглиблення євроатлантичного співробітництва;

66) взаємодіє з Представництвом ЄС в Україні з питань імплементації Угоди про партнерство та співробітництво між Україною та ЄС, участі у впровадженні програм (проєктів) зовнішньої допомоги ЄС; 

67) сприяє розвитку співробітництва у рамках ініціативи ЄС «Східне партнерство»;

68) організовує та координує роботу з реалізації заходів річних національних програм співпраці України з НАТО на регіональному рівні;

69) взаємодіє з Національним органом управління з питань залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги в установленому порядку;

70) розробляє та координує виконання регіональних програм з питань розвитку міжнародного співробітництва з метою ефективного використання ресурсів місцевих бюджетів та коштів залученої міжнародної технічної допомоги;

71) в межах компетенції бере участь у виконанні заходів державних програм транскордонного та міжтериторіального співробітництва;

72) координує діяльність, пов’язану із участю області в реалізації Стратегії Європейського Союзу для Дунайського регіону;

73) у межах компетенції сприяє діяльності Ради Єврорегіону «Верхній Прут»;

74) координує заходи щодо забезпечення співпраці із закордонними українцями, бере участь в розробці пропозицій щодо вдосконалення правового регулювання питань цієї співпраці;

75) організовує прес-конференції, брифінги, інтерв’ю, зустрічі голови Чернівецької обласної державної адміністрації за участі місцевих, регіональних та центральних засобів масової інформації з актуальних питань життєдіяльності області;

76) бере участь у підготовці пропозицій до проєктів програм соціально-економічного та культурного розвитку Чернівецької області;

77) вносить пропозиції щодо проєкту бюджету Чернівецької області;

78) бере участь у підготовці заходів щодо регіонального розвитку;

79) здійснює інші передбачені законодавством повноваження.

6. Департамент має право:

1) одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів Чернівецької обласної державної адміністрації, районних державних адміністрацій Чернівецької області, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на Департамент завдань; 

2) залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів Чернівецької обласної державної адміністрації, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою);

3) вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи Чернівецької обласної державної адміністрації з питань, які належать до компетенції Департаменту;

4) скликати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, які належать до компетенції Департаменту;

5) користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами. 

7. Департамент в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами, апаратом Чернівецької обласної державної адміністрації, районними державними адміністраціями Чернівецької області, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на Департамент завдань та здійснення запланованих заходів.

8. Департамент очолює директор, який призначається на посаду та звільняється з посади головою Чернівецької обласної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу за погодженням з Міністерством культури та стратегічних комунікацій України. 

9. Директор Департаменту:

1) здійснює керівництво Департаментом, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці у Департаменті; 

2) подає на затвердження голові Чернівецької обласної державної адміністрації положення про Департамент, затверджує положення про стуктурні підрозділи Департаменту;

3) затверджує посадові інструкції працівників Департаменту та розподіляє обов’язки між ними;

4) планує роботу Департаменту, вносить пропозиції щодо формування планів роботи Чернівецької обласної державної адміністрації;

5) вживає заходів до удосконалення організації та підвищення ефективності роботи Департаменту;

6) звітує перед головою Чернівецької обласної державної адміністрації про виконання покладених на Департамент завдань та затверджених планів роботи;

7) може входити до складу колегії Чернівецької обласної державної адміністрації;

8) вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях колегії питань, що належать до компетенції Департаменту, та розробляє проєкти відповідних рішень;

9) може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;

10) представляє інтереси Департаменту у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами Чернівецької обласної державної адміністрації, районними державними адміністраціями Чернівецької області, з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями – за дорученням голови Чернівецької обласної державної адміністрації;

11) видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням. 

Накази нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер підлягають державній реєстрації у територіальному органі Міністерства юстиції України;

Видання, набрання чинності, виконання та припинення дії наказів, які відповідно до закону є адміністративними актами, здійснюється з урахуванням вимог, встановлених Законом України «Про адміністративну процедуру».

12) подає на затвердження голові Чернівецької обласної державної адміністрації проєкти кошторису та штатного розпису Департаменту в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;

13) розпоряджається коштами у межах затвердженого головою Чернівецької обласної державної адміністрації кошторису Департаменту;

14) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців Департаменту;

15) здійснює добір кадрів; 

16) призначає на посаду та звільняє з посади у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовців Департаменту, присвоює їм ранги державних службовців, здійснює їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;

17) приймає на роботу та звільняє з роботи у порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників Департаменту, які не є державними службовцями, здійснює їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;

18) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Департаменту;

19) забезпечує дотримання працівниками Департаменту правил внутрішнього службового та трудового розпорядку, а також виконавської дисципліни;

20) здійснює інші повноваження, визначені законом.

10. Директор Департаменту здійснює визначені Законом України «Про державну службу» повноваження керівника державної служби у Департаменті.

11. Накази директора Департаменту, які суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані головою Чернівецької обласної державної адміністрації, відповідним міністерством, іншим центральним органом виконавчої влади.

12. Директор Департаменту має заступника ‒ начальника управління.

Заступник директора Департаменту ‒ начальник управління призначається та звільняється з посади директором Департаменту відповідно до законодавства про державну службу за погодженням з головою Чернівецької обласної державної адміністрації. 

У разі тимчасової відсутності директора Департаменту його обов’язки виконує заступник директора Департаменту ‒ начальник управління, а у разі його

відсутності – один із працівників Департаменту відповідно до розпорядження голови Чернівецької обласної державної адміністрації.

13. Директор Департаменту за дорученням і на підставі довіреності керівництва Чернівецької обласної державної адміністрації може здійснювати представництво інтересів Чернівецької обласної державної адміністрації у судових органах із спорів, які стосуються сфери повноважень та завдань Департаменту.

За дорученням директора Департаменту підлеглі працівники на підставі довіреності керівництва Чернівецької обласної державної адміністрації можуть здійснювати аналогічні представницькі функції. У посадових інструкціях таких працівників зазначається про можливість такого представництва.

У разі необхідності за дорученням директора Департаменту функції представництва інтересів Чернівецької обласної державної адміністрації в судових органах можуть здійснюватися працівниками Департаменту на підставі належним чином оформленої довіреності або в порядку самопредставництва державного органу.

14. Департамент утримується за рахунок коштів Державного бюджету України.

15. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників Департаменту визначає голова Чернівецької обласної державної адміністрації у межах відповідних бюджетних призначень. 

16. Штатний розпис та кошторис Департаменту затверджує голова Чернівецької обласної державної адміністрації за пропозиціями директора Департаменту відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ» (із змінами).

17. Департамент є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в Головному управлінні Державної казначейської служби України у Чернівецькій області, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки.

Директор Департаменту комунікацій

обласної державної адміністрації, 

(обласної військової адміністрації)                                                                                                                                        Олена БОДНАР


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux