Найбільш масового поширення в Україні набули злочини, пов’язані з онлайн шахрайствами. Проблема протидії шахрайству в Інтернеті стоїть дуже гостро, адже понад 80% звернень громадян до кіберполіції припадає саме на такий вид злочинів (у середньому до кіберполіції за рік надходить близько 40 тисяч звернень громадян, 80% з яких – щодо шахрайства).
Левова доля звернень – скарги на продаж неіснуючих товарів, злочини з використанням соціальної інженерії, афери з використанням фішингу.
У більшій частині випадків ці схеми доволі банальні: псевдопродавці в інтернеті пропонують різні товари і послуги та просять передплату, а після отримання грошей – зникають. Або ж створюють фішингові посилання, копіюючи інтерфейс популярних сайтів, – банків, служб доставки, сервісів поповнення мобільного рахунку, різних сайтів, у тому числі і державних, для отримання соціальних виплат. У цілому шахраї завжди адаптують свої схеми відповідно до запитів і потреб суспільства.
Кілька порад щоб застерегти себе та своїх рідних від шахраїв під час користування мережею Інтернет, а саме дотримуватися напрацьованого працівниками кіберполіції алгоритму дій, який мінімізує можливості шахраїв ошукати вас:
У разі отримання телефонного дзвінка від шахраїв не піддавайтеся паніці та спробуйте отримати максимально більше інформації про шахраїв, обставини пригоди:
Загальне правило – у кожному випадку вчинення стосовно Вас шахрайських дій, обов’язково звертайтесь до правоохоронних органів та передавайте всю отриману інформацію про шахраїв.