5 лютого відбулася презентація посібника «Як говорити про російсько-українську війну в школі. Уроки стійкості, боротьби та перемог». Спікери події висвітлили, що саме варто розповідати дітям про війну, на чому акцентувати та які техніки, завдання можна використовувати в розмовах з ними.
Війна вплинула та продовжує впливати на всіх українців. Як і дорослі, діти та підлітки переживають травмівні події так само болісно. Проте на відміну від дорослих, які сформували навички стресостійкості та свободи самовизначення, у дітей цих навичок немає. Саме тому важливо допомогти їм напрацювати психологічну стійкість, стати витривалішими й сильнішими.
Як зазначив Міністр освіти і науки України Оксен Лісовий, завдання освіти в цьому контексті — сформувати в громадянина цілісну картину подій, які відбуваються навколо, дати усвідомлення їхніх першопричин, прищепити цінності та показати, як держава їх імплементує у свої рішення. Один із перших кроків — створити методичні рекомендації, що зорієнтують педагогів, які аспекти варто висвітлювати учням, як сформувати зв’язок між історичними фактами й сучасними рішеннями України.
Уроки, подані в цьому посібнику, покликані допомогти учнівству формувати активну громадянську позицію, навчати розрізняти факти й фейки та не піддаватися маніпуляціям і ворожій пропаганді. Учителі можуть використовувати посібник під час підготовки до виховної чи класної години, уроків із громадянської освіти, історії, української мови та літератури тощо.
Посібник не є нормативно-регуляторним документом та не передбачає обов’язкового виконання запропонованих інструкцій. Автори розробляли матеріали так, щоб ініціювати діалог у школах та запросити вчителів до його провадження. Також у посібник додали покликання на додаткові матеріали (статті, книги, відео тощо), щоб педагоги мали повноцінний інструментарій для проведення бесід.
Детальніше – на сайті МОН