У 2024 році навчитися керувати цивільними дронами можна буде в 7 профтехах країни. Заклади освіти вже отримали 28 дронів, а їхні викладачі опанували теоретичну і практичну програму для такого навчання.
Йдеться про заклади освіти у Львівській, Дніпропетровській, Київській, Кіровоградській, Миколаївській, Сумській і Чернігівській областях.
«Трансформація системи освіти передбачає розвиток інновацій та технологій. Зокрема, впровадження у профтехах програм, які підготують українців до викликів сьогодення та професій майбутнього. Наразі потреба у фахівцях, які вміють керувати цивільними дронами, зростає. Адже потенціал використання безпілотників дуже великий — від агросфери до розмінування. Тож продовжуємо створювати умови для швидкого й ефективного навчання», — зазначив Віце-прем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.
У 2022 році МОН спільно з представництвом ЄС розпочали роботу над розробленням навчальних програм з керування дронами. Пілот запустили в двох профтехах на Львівщині та Дніпропетровщині. За рік вдалося створити навчальні програми з первинної професійної підготовки, курсової підготовки та гурткової роботи.
«Наша ціль на 2024 рік — удосконалити навчання керуванням дронами в профтехах, де такі програми вже є, та розширити мережу закладів, що пропонують таке навчання. Крім того, важливим завданням є затвердження професійного освітнього стандарту, залучивши бізнес і місцевих управлінців у цей процес», — зазначив Міністр освіти і науки Оксен Лісовий.
Поки опанувати навички керування дронами можна тільки на додатковому курсі. Однак уже в 2024 році МОН планує створити освітній стандарт та запровадити ліцензування в профтехах. Це дозволить молоді і дорослим отримати документ про освіту державного зразка за фахом «Оператор цивільних дронів».
«Профтех завжди має реагувати на запит ринку праці. Те, що ми вже маємо 7 профтехів, де можна навчитися керувати дронами, — це гарний приклад того, як має працювати система професійної освіти. Швидко і ефективно. Ми прагнемо, щоб в ідеалі між запитом бізнесу і розробленням навчальної програми пройшло до одного року», — зазначив заступник Міністра освіти і науки Дмитро Завгородній.
Проект реалізовано МОН за підтримки міжнародних партнерів — представництва з Європейського Союзу.
Нагадаємо, що понад 200 профтехів подали заявки на участь у проекті з трансформації проєкту «#100 майстерень» для оновлення майстерень закладів професійної освіти.