Стратегічна сесія «Захист України: освітній процес в Осередках» - освітяни Буковини обговорили основні здобутки та виклики реформи
У Культурно-мистецькому центрі ім. І. Миколайчука фахівці Департаменту освіти і науки Чернівецької ОВА, керівники органів управління у сфері освіти, директори і педагоги шкіл, закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти підбили перші підсумки реформування викладання предмету «Захист України». Першими до реформи долучилися сім територіальних громад області — Клішковецька, Мамаївська, Великокучурівська, Петровецька, Новоселицька, Топорівська та Чернівецька. Минулого навчального року у цих громадах організували навчання в Осередках викладання предмета «Захист України» - оновили матеріально-технічну базу, підготували відповідних фахівців, організували транспотрне забезпечення для підвезення дітей з населених пунктів. Представники гшромад поділилися власним досвідом, проблема з якими зустрілися на шляху перетворень та планами подальшої роботи.
Під час стратегічної сесії презентували План долучення закладів освіти до навчання в Осередках викладання предмета «Захист України» (ознайомитися з документом можна за посиланням: http://doncv.gov.ua/?p=10558).
«Щира вдячність громадам, які першими долучилися до змін, за лідерство, рішучість та відданість справі. Це хороший приклад для інших громад. Реформа «Захисту України» є стратегічно важливою в умовах війни, адже формує готовність молоді до викликів сучасності. Спільно працюємо над тим, щоби забезпечити 100% охоплення молоді навчанням в Осередках», — зауважує директорка Департаменту освіти і науки Чернівецької ОВА Оксана Сакрієр.
Ключові завдання, над якими мають працювати освітяни:
-Дії закладу-партнера: подання клопотання до Осередку із переліком учнів, класів та годин.
-Дії Осередку: розрахунки, укладання договорів, підготовка відношень та проєктів угод.
-Дії органу управління освітою: подання відношень до фінансового управління громади.
-Рішення сесій місцевих рад: затвердження міжбюджетних трансфертів і укладання договорів між громадами.
Запровадження нової модельної навчальної програми є важливим кроком для адаптації освіти до сучасних реалій та підвищення рівня готовності молоді до захисту своєї країни. Осередки створюють можливості для кращої підготовки учнів із доступом до сучасних методик навчання та інноваційного обладнання.