На Буковині обговорили впровадження реформи старшої профільної школи
У межах робочого візиту до Чернівецької області заступниця Міністра освіти і науки України Надія Кузьмичова зустрілася з начальником Чернівецької ОВА Русланом Запаранюком та представниками освітньої і батьківської спільнот. Головною темою зустрічей стало впровадження реформи старшої профільної школи, що є важливою складовою концепції «Нова українська школа».
Реформа, яка розпочне масштабне впровадження з 1 вересня 2027 року, передбачає трирічну профільну середню освіту за двома напрямами — академічним і професійним. Академічний напрям орієнтований на підготовку учнів до вступу у заклади вищої освіти, професійний — на здобуття фаху та подальше навчання у професійних чи фахових коледжах.
За перспективним планом у Чернівецькій області створять 59 профільних ліцеїв: 55 академічних, 2 військово-спортивні, 1 мистецький і 1 науковий. Під час планування мережі враховано поліетнічність краю та особливості гірських територій.
Чернівецька область вже долучилася до пілотування реформи. Багатопрофільний ліцей для обдарованих дітей став одним із 25 закладів України, що першими реалізовуватимуть нову модель старшої школи з 2025/2026 навчального року. Ще сім навчальних закладів області подали заявки на участь у другому етапі пілотування з 2026 року, серед них — Великокучурівський ЗЗСО ім. Бузенка, Довгопільський, Хотинський, Іспаський, Глибоцький та Чернівецький ліцей №12.
Під час візиту Надія Кузьмичова відвідала Багатопрофільний ліцей для обдарованих дітей та Топорівський ліцей.
Окрему зустріч заступниця міністра провела з батьківською громадою, презентувавши ключові зміни, які передбачає реформа.
Вона наголосила, що головна мета — створити якісні академічні ліцеї, де учні 10–12 класів зможуть навчатися відповідно до своїх здібностей, інтересів і професійних планів. Під час зустрічі в доступній формі було роз’яснено суть профілізації, зміни у навчальних програмах, розширення можливостей вибору предметів, також оновлену систему оцінювання.
Також Надія Кузьмичова представила брендбуки академічних ліцеїв — систему сучасної візуальної ідентичності, що підкреслює новий статус профільної школи та сприяє формуванню впізнаваного іміджу кожного закладу.
Зустріч відбулася у форматі відкритого діалогу: батьки активно ставили запитання щодо профілів навчання, освітнього середовища та можливостей для розвитку дітей. Заступниця міністра запевнила, що реформа спрямована на успішне майбутнє кожної дитини та забезпечення рівного доступу до якісної освіти.


















