Із 16 липня цього року для вступу на державну службу необхідно подавати сертифікат про рівень володіння державною мовою. Отримати його можна за результатами спеціального іспиту. Перше таке випробування вже відбулося 19 липня. Відповідає за процес Національна комісія зі стандартів державної мови.
Це визначено Законом «Про забезпечення функціонування української мови як державної», нові норми якого набули чинності.
Відповідно до Закону, володіти державною мовою та застосовувати її під час виконання службових обов’язків зобов’язані всі посадовці органів публічної влади, в тому числі на регіональному рівні: голови місцевих державних адміністрацій, їх перші заступники та заступники; державні службовці; депутати місцевих рад, посадові особи органів місцевого самоврядування; особи начальницького складу Національної поліції, прокурори; судді, адвокати; нотаріуси. Закон передбачає також обов’язкове знання державної мови для керівників закладів освіти всіх форм власності, медичних працівників державних і комунальних закладів охорони здоров’я.
Як зазначила заступниця голови Чернівецької обласної державної адміністрації Ірина Ісопенко, проведення іспитів, а саме комп’ютерного тестування, для службовців органів публічної влади, керівників закладів освіти та охорони здоров’я Буковини буде проводити Національна комісія зі стандартизації державної мови на базі Чернівецького регіонального центру підвищення кваліфікації. Розташований він за адресою: вул. О. Поповича, 2, ІV поверх, каб. 10. Довідки за тел.: 095 153 57 01.
Інформацію щодо порядку проведення іспитів на рівень володіння державною мовою, порядку ведення Реєстру державних сертифікатів, порядок реєстрації учасників іспитів та зразки тестів можна отримати на сайті Національної комісії зі стандартизації державної мови з посиланням https://mova.gov.ua