В України є можливість забезпечити наявність на ринку достатнього обсягу бензину, потреба у якому на травень оцінюється у 120 тисяч тонн, та дизелю – 254 тисячі тонн. Це планується робити завдяки збільшенню пропускної спроможності автопереходів та залізничного перевантаження.
Про це, як повідомляє у Facebook перша віцепрем'єр-міністерка – міністерка економіки України Юлія Свириденко, йшлося на міжвідомчій нараді.
Вона пояснила, що минулого року Україна імпортувала 82% від усього обсягу споживання пального. Це 9,6 млн тонн. Імпорт здійснювався чотирма видами транспорту: автомобільним, залізничним, морським та трубопровідним.
З початком російського вторгнення структура імпорту нафтопродуктів різко змінилася. З усіх доступних шляхів залишився автомобільний, який до війни забезпечував лише 3% поставок.
«Ми активно переорієнтовуємо Україну на інші маршрути постачання. В результаті збільшили об'єми автоперевезення пального у травні до березня у 15 разів, залізничні та річкові — в 5 разів. Але навіть цього не достатньо. Ці кроки дозволили гарантувати наявність пального на АЗС в березні-квітні. Проте у травні очікуємо значно більше споживання. Крім того, ворог зруйнував нашу паливну інфраструктуру, включно з Кременчуцьким НПЗ», – зазначила міністерка.
Свириденко повідомила, що зараз триває робота над вузлами перевантаження на залізниці. Також будуються нестандартні логістичні маршрути через порти Чорного моря, Балтики та Адріатики.
Востаннє логістичні проблеми такого масштабу країна вирішувала у 1943-1944 рр., додала Свириденко.
Нагадаємо, як раніше повідомляла міністерка, Польща допоможе у страхуванні іноземного транспорту для ввезення пального на територію України.