Кабінет Міністрів України затвердив дотацію у розмірі 5 млрд гривень на облаштування укриттів у закладах загальної середньої та професійно-технічної освіти.
Відповідно до постанови, кошти розподілено між 77 закладами освіти проектами у 8 прифронтових та прикордонних з росією областях. З них — 24 укриття у закладах ПТО та 53 — у школах.
Міністерство освіти і науки України визначало потребу в укриттях для цих закладів, використовуючи комплексний підхід до інфраструктурного планування. Для оцінювання потреби в укриттях використовувалось понад 10 різних показників та моделювання за різними сценаріями за допомогою технології Palantir.
Потреби оцінювалися з урахуванням не лише кількісних показників, де кількість шкіл дорівнює кількості укриттів.
Зокрема, під час пріоритезації закладів освіти враховувалося:
Особливу увагу надавали тим закладам, де навчання проводиться суто дистанційно через відсутність укриттів.
Важливо, що школи повинні були мати проектно-кошторисну документацію та заявку на цифровій платформі DREAM.
Такий комплексний підхід, а також співпраця з областями дали змогу ретельно визначити пріоритетність кожного об'єкта. Забезпечуючи ефективне використання виділених коштів і покращення безпекової інфраструктури освітніх закладів, зможемо повернути якомога більше дітей до очного навчання.
«У впровадженні освітніх політик ми фокусуємося на data-driven-підході. Адже якісні дані — основа ефективних управлінських рішень. Завдяки технології Palantir, яка дозволяє моделювати різні сценарії ухвалення рішень, ми визначили ще 77 шкіл та профтехів, між якими розподілять додаткові 5 млрд грн субвенції. І приблизно 66 тисяч дітей у прифронтових та прикордонних регіонах зможуть повернутися до безпечного очного навчання. Ми бачимо, як технології та інновації прискорюють процес і дають змогу швидше впроваджувати зміни», — наголосив Віце-прем'єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров.
Виділення додаткових 5 мільярдів гривень на укриття в прифронтових регіонах є частиною реалізації інфраструктурного компонента комплексної політики «Школа офлайн». Інвестиція в безпеку — це передумова для впровадження всіх інших складових цієї політики. Детальніше про них читайте тут.
«Повернення до офлайну потребує значних інвестицій, але вони виправдані, бо спрямовані насамперед на подолання освітніх втрат і розвиток нашого людського капіталу. Саме тому ми активно працюємо над залученням додаткового фінансування. Дотація у розмірі 5 мільярдів грн — це не лише про створення укриттів та безпеку освітнього процесу, а й про якісну освіту, соціалізацію та швидший розвиток учнів та учениць. Вдячний Міністерству фінансів за співпрацю. Поліпшення освіти наших дітей – пріоритет для держави», — зазначив Оксен Лісовий, Міністр освіти і науки України.
Уряд також виділив додаткові 216 мільйонів гривень на закупівлю автобусів для підвезення дітей до шкіл, обладнаних укриттями. Нагадаємо, цьогорічна субвенція на автобуси – 1 мільярд гривень.
Додаткове фінансування — це про створення можливостей для якісної освіти на прифронтових територіях не лише у школах, але й у закладах професійно-технічної освіти.
«Інвестиції у безпечне освітнє середовище закладів професійно-технічної освіти особливо важливі, адже онлайн-навчання не підходить для практичних спеціальностей. Учні профтехів, що проживають у гуртожитках поблизу кордону з країною-агресором, потребують надійних укриттів для змішаного навчання, щоб опановувати навички тих чи інших професій. Створення таких умов є критично важливим для ефективного якісного навчання і сталого розвитку цих освітніх закладів», — наголосив заступник Міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитро Завгородній.
Усі проекти будівництва та ремонту будуть розміщені на платформі DREAM, що дасть змогу громадськості та органам влади відстежувати перебіг реалізації будівництва та використання коштів.
Громади, які не отримали кошти на облаштування безпечних освітніх просторів, зможуть залучити їх з інших джерел, наприклад, від міжнародних партнерів. Якщо громади хочуть отримати додаткове фінансування, вони можуть податися на платформу DREAM. Детальніше, як це зробити, дивіться за покликанням.
Додаткові матеріали щодо розроблення проектно-кошторисної документації, облаштування та фінансування укриттів можна знайти на порталі «Моя Фортеця». Окремо можна переглянути вже розроблені проєкти повторного використання та адаптувати під потреби закладу освіти.