Міністерство цифрової трансформації разом з USAID та Київським міжнародним інститутом соціології провело дослідження рівня володіння іноземними мовами серед українців. За результатами опитування, щонайменше 40% українців знають принаймні одну іноземну мову, 23% — дві, 6% — три. Соціологічне дослідження провели в межах національної мовної програми Future Perfect, мета якої — популяризувати англійську мову в Україні.
«Англійська — це мова глобальних можливостей у сучасному світі: професійних, освітніх, наукових. 45% українців уже читають тексти англійською в повсякденному житті, а 30% — використовують її в роботі. Віримо, що, зокрема, мовна програма Future Perfect покращить цей показник й англійська стане мовою міжнародного спілкування в Україні», — зазначає заступник Міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції Валерія Іонан.
Дослідження показало, що найпопулярнішою іноземною мовою серед українців є англійська — нею володіє 51% респондентів. Ще 22% українців знають польську мову, 14% — німецьку, а 7% — французьку.
«Плануючи дослідження, ми в КМІСі керувалися метою розробити методологію, яка демонструє не лише особистісну суб’єктивну оцінку знань, а й більш детальну проєктивну, що базується на основі оцінки особистих навичок з позиції практичного застосування. Розробка таких вимірів, як «інтегральний показник рівня володіння англійською мовою», дала змогу отримати найбільш точну оцінку знань, що надзвичайно важливо для інституцій Мінцифри та МОНу при розробці та імплементації комплексної програми Future Perfect. Можливо, українці демонструють не такий високий рівень володіння англійською мовою, як хотілося, проте ці дослідження вказують на наявність хорошого потенціалу серед українців», — пояснює керівник дослідницького проекту КМІС Максим Яшник.
Більшість українців вважає, що вивчати іноземні мови потрібно в молодому віці. 19% думають, що робити це варто до 5 років, 63% — у 5–7 років, 15% — у 8–10 років.
«Результати дослідження в державах ЄС демонструють щорічне збільшення віку вивчення іноземних мов — у середньому на 1–7 років. Для України важливо, що правки до законопроекту передбачають заміну статусу іноземної мови як факультативної в дошкільних закладах освіти на обов’язкову. Це дасть змогу дитині швидше вивчати іноземну паралельно з рідною мовою», — зазначає аналітик спільних проектів Мінцифри та Фонду Східна Європа Тетяна Приходько.
Дослідження визначило головні фактори, які заважають українцям вивчати іноземну мову. Це брак часу (38%), наявність важливих життєвих пріоритетів (34%), брак фінансів (33%) та відсутність належної мотивації (31%). Водночас головними стимулами вивчення іноземної мови для українців є більші можливості для подорожей (43%), бажання здобути нові знання про мову (36%), різноманітніше дозвілля (33%) та можливість працювати в міжнародних компаніях (31%).
Повний текст дослідження українською мовою — https://drive.google.com/file/d/1CRr9Sh8g21ShnZSGFZaiDVzfzublaWED/view
Повний текст дослідження англійською мовою — https://drive.google.com/file/d/1-jE_7VvVdghfpVrTkAo_uWLNRozwd0DE/view
Дивіться повний запис презентації програми Future Perfect за посиланням — https://www.youtube.com/live/qSwUq7HZVpc?feature=shared
Дослідження проведено Київським міжнародним інститутом соціології (КМІС) за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) на запит Міністерства цифрової трансформації України. Зміст продукції є винятковою відповідальністю КМІС та не обов’язково відображає погляди USAID або урядів України та США.