Помер відомий австрійський лобіст інтегрування України
16 червня 2025 року один з головних макрорегіональних закладів ЄС – Віденський інститут Дунайського регіону и Центральної Європи повідомив про завершення життєвого шляху одного з своїх найстаріших ініціаторів і розробників міжнародних проєктів регіонального розвитку і співробітництва Отто Швеця.
Але головним здобутком у житті Отто Швеця було створення і багаторічне керівництво Віденським інститутом TINA-Vienna – Транспортні стратегії, який став головним ідеологом і розробником проєктів з розбудови системи транс’європейських транспортних коридорів (TEN-T) у Центрально-Східній Європі.
Саме з таких позицій, на міжнародній конференції у Відні в 1998 році, після згадки українськими представниками про розбудовану на колишніх австрійських коронних землях історичних Галичини і Буковини найщільнішу в Україні залізнично-автодорожню частину цієї європейської мережі, О. Швець, разом з директором Інституту комплексного планування та розвитку регіональних транспортних та логістичних систем (IPE – iC Group) Г. Платцером запропонували співробітництво, яке стало першим кроком на шляху до відтворення ЄС 22.12.2023 TEN-T коридору «Балтійське море – Чорне море – Егейське море» через Україну.
Зокрема, вже перші спільні напрацювання із застосуванням підходів «технологічного передбачення» UNIDO виявили перспективу формування макрорегіональної зони розвитку в Центрально-Східній Європі (т.з. «Зеленого банану»), яка надалі втілювалась у Карпатський конвенції, Дунайській стратегії ЄС та Ініціативі Тримор’я. При цьому, стало зрозумілим, що не тільки професійний інтерес керував діями Отто, але й «голос крові» - адже і його батько, й мати народились на Буковині перед І Світовою війною.
Після підтримки цих регіональних ініціатив на рівні державного керівництва і Світового банку, а також на тлі перспективних передумов Європейського інструменту сусідства і партнерства та перших результатів Помаранчевої революції в Україні, О.Швець ініціював широке обговорення подальшої реалізації цих можливостей на спеціальній нараді в 2005 році в Мінтрансзв’язку України із залученням VIP представників КМУ, Представництва ЄС, WBRD і EBRR.
Спільні напрацювання у 2008 році були акумульовані у сумісній проєктніій заявці до програми ЄС від прикордонних регіонів України і Румунії разом з TINA і IPE «Промоція сталого транскордонного транзиту в зоні головних пунктів перелину найдовшої українсько-румунської ділянки кордонів країн ЄС з Україною». Зазначені ініціативи вдалось відродити в рамках розробки Транспортного протоколу Карпатської конвенції та за І пріоритетом Дунайської стратегії відповідно до рішення Ради ЄС та пропозицій Єврокомісії.
Востаннє Отто Швець підставив своє плече на Форумі Дунайської стратегії у Любляні в жовтні 2023 при обговоренні з міністрами країн Західних Балкан взаємовигідних можливостей використання відгалуження нового TEN-T від Буковини через Трансільванію до портів Адріатики.
Він плекав надію ще раз побувати у Чернівцях, щоб також долучити своїх нащадків до їх буковинського коріння. Але вже не судилось…