Положення про департамент охорони здоров'я

ПОЛОЖЕННЯ

про Департамент охорони здоров’я 

Чернівецької обласної державної адміністрації

1. Департамент охорони здоров’я Чернівецької обласної державної адміністрації (далі − Департамент) утворюється головою Чернівецької обласної державної адміністрації, входить до її складу і в межах Чернівецької області забезпечує виконання покладених на Департамент завдань.

2. Департамент підпорядкований голові Чернівецької обласної державної адміністрації та є структурним підрозділом Чернівецької обласної державної адміністрації, підзвітний і підконтрольний Міністерству охорони здоров’я України (далі − МОЗ України).

3. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами МОЗ України, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями голови Чернівецької обласної державної адміністрації, а також цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.

4. Основними завданнями Департаменту є забезпечення реалізації державної політики в галузі охорони здоров’я на території Чернівецької області.

5. Департамент відповідно до визначених галузевих повноважень виконує такі завдання: 

1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів МОЗ України, інших центральних органів виконавчої влади та здійснює контроль за їх реалізацією; 

2) забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб; 

3) надає адміністративні послуги; 

4) готує пропозиції до проєктів програм соціально-економічного розвитку Чернівецької області та забезпечує їх виконання;

5) забезпечує ефективне і цільове використання відповідних бюджетних коштів; 

6) бере участь у підготовці заходів із регіонального розвитку; 

7) розробляє проєкти розпоряджень голови Чернівецької обласної державної адміністрації, у визначених законом випадках – проєкти нормативно-правових актів з питань реалізації галузевих повноважень; 

8) бере участь у розробленні проєктів розпоряджень голови Чернівецької обласної державної адміністрації, проєктів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи Чернівецької обласної державної адміністрації;

9) бере участь у погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;

10) бере участь у підготовці звітів голови Чернівецької обласної державної адміністрації для їх розгляду на сесії Чернівецької обласної ради;

11) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами Чернівецької обласної державної адміністрації інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові Чернівецької обласної державної адміністрації;

12) готує інформаційні та аналітичні матеріали для подання МОЗ України, іншим центральним органам виконавчої влади;

13) вносить пропозиції Чернівецькій обласній державній адміністрації щодо закупівлі товарів, робіт і послуг у сфері охорони здоров’я для місцевих потреб за рахунок коштів місцевих бюджетів та інших джерел фінансування; 

14) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;

15) готує (бере участь у підготовці) проєкти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;

16) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;

17) опрацьовує у встановленому законодавством порядку запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад;

18) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Департамент;

19) постійно інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень;

20) контролює органи місцевого самоврядування та надає методичну допомогу з питань здійснення наданих їм законом повноважень органів виконавчої влади;

21) здійснює планування і контроль виконання заходів цивільного захисту, організовує медико-санітарне забезпечення населення під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного та воєнного стану;

Департамент є частиною територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Чернівецької області та частиною функціональної підсистеми МОЗ України.

У Департаменті утворюється Медична спеціалізована служба цивільного захисту територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Чернівецької області, яку очолює директор Департаменту;

22) виконує функції замовника постачання медичного обладнання, медикаментів, виробів медичного призначення, санітарного автотранспорту для закладів охорони здоров’я Чернівецької області у випадках надзвичайних ситуацій;

23) здійснює виконання заходів з мобілізаційної підготовки;

24) здійснює дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;

25) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;

26) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;

27) забезпечує захист персональних даних;

28) аналізує стан та тенденції соціально-економічного розвитку у галузі охорони здоров’я Чернівецької області та вживає заходів до усунення недоліків;

29) здійснює державний контроль за дотриманням підприємствами, установами та організаціями правил, норм, стандартів у межах визначених повноважень та забезпечує контроль якості лікувально-діагностичного процесу згідно з законодавством:

проводить аналіз медичної допомоги за результатами роботи контрольно-експертних комісій; 

вживає заходів до запобігання і зниження захворюваності та втрати працездатності;

сприяє реалізації державних програм;

здійснює моніторинг громадської думки щодо якості та доступності медичного обслуговування населення Чернівецької області;

30) забезпечує виконання комплексу заходів з управління та контролю якістю надання медичної допомоги у закладах охорони здоров’я Чернівецької області;

31) укладає із закладами охорони здоров’я, що належать до сфери управління Департаменту, договори про відшкодування витрат закладу охорони здоров’я комунальної форми власності на оплату навчання на заходах безперервного професійного розвитку лікаря за основним місцем роботи та здійснює контроль за їх виконанням;

32) здійснює передбачені законом галузеві повноваження;

33) здійснює прогнозування розвитку мережі закладів охорони здоров'я Чернівецького госпітального округу, забезпечує розробку та контроль за дотриманням маршрутів пацієнта за відповідними напрямками;

34) організовує роботу з оцінювання повсякденного функціонування особи в Чернівецькому госпітальному окрузі;

35) організовує і контролює функціонування єдиної системи екстреної медичної допомоги на території Чернівецької області;

36) здійснює моніторинг за станом санітарно-епідеміологічної ситуації; 

37) здійснює заходи, спрямовані на запобігання інфекційним захворюванням, епідеміям, і на їх ліквідацію;

38) організовує роботу з охорони здоров’я материнства і дитинства;

39) проводить організаційно-методичну роботу із закладами охорони здоров’я, які проводять медичне обстеження та надання медичної допомоги сім’ям та особам, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних обставинах, особам з інвалідністю, ветеранам війни та членам сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, Захисникам та Захисницям України, військовослужбовцям, які звільненні з військової служби та членам їх сімей, особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалим учасникам Революції Гідності, громадянам, які постраждали від Чорнобильської катастрофи, малозабезпечиним особам, багатодітним, внутрішньо переміщеним особам, іншим категоріям, які згідно із законодавством мають прави на пільги;

40) бере участь в агітації і пропаганді донорства крові та її компонентів;

41) готує пропозиції та забезпечує організацію виконання заходів щодо проведення реформування у сфері охорони здоров’я Чернівецької області;

42) здійснює моніторинг та інформаційний супровід процесів реформування галузі охорони здоров’я; 

43) здійснює фінансування закладів охорони здоров’я обласного підпорядкування, фінансування яких не передбачено Національною службою здоров’я України;

44) надає методологічну допомогу з фінансово-господарських питань закладам охорони здоров’я Чернівецької області;

45) проводить у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку державну акредитацію закладів охорони здоров’я Чернівецької області;

46) проводить у встановленому МОЗ України порядку атестацію:

лікарів, професіоналів з психологічної допомоги та духовної опіки у сфері охорони здоров’я, професіоналів з реабілітації, професіоналів з вищою немедичною освітою другого (магістерського) рівня, з вищою освітою другого (магістерського) рівня за спеціальністю 224 «Технології медичної діагностики та лікування» галузі знань 22 «Охорона здоров’я», які працюють за професіями медико-лабораторної справи, з вищою освітою другого (магістерського) рівня за спеціальністю                              229 «Громадське здоров’я» галузі знань 22 «Охорона здоров’я», які працюють за професіями медико-профілактичної справи, фахівців з освітою медичного спрямування, фахівців з немедичною освітою;

наукових та науково-педагогічних працівників з освітою медичного спрямування закладів вищої освіти, науково-дослідних та науково-експертних установ, які провадять діяльність у сфері охорони здоров’я;

молодших спеціалістів з медичною освітою.

47) сприяє реалізації права громадян на участь в управлінні охороною здоров’я шляхом проведення відповідної громадської експертизи, діяльності громадських консультативних або наглядових рад, громадських організацій працівників охорони здоров’я та інших об’єднань громадян;

48) здійснює організаційно-методичне керівництво, функціональне управління та контроль за діяльністю вищих медичних навчальних закладів, що належать до сфери управління Департаменту;

49) визначає потребу закладів охорони здоров’я Чернівецької області у фахівцях різних спеціальностей для сфери охорони здоров’я, формує замовлення на підготовку, перепідготовку та атестацію працівників охорони здоров’я;

50) бере участь у виконанні загальнодержавних, регіональних, інших програм щодо запобігання і зменшення вживання алкоголю та тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров’я населення, забезпечує проведення профілактичних і лікувальних заходів цього спрямування;

51) інформує населення Чернівецької області через засоби масової інформації про шкоду, якої завдає здоров’ю людини вживання тютюнових виробів, про проведення запобіжних та профілактичних заходів для обмеження вживання тютюнових виробів серед населення, його захисту, насамперед дітей і молоді, від шкідливого впливу на їх здоров’я;

52) сприяє розвитку міжнародного співробітництва в галузі охорони здоров'я. 

53) вживає заходів з реалізації міжнародних програм з питань організації охорони здоров’я в Чернівецькій області;

54) забезпечує аналіз діяльності закладів охорони здоров’я Чернівецької області; 

55) забезпечує зарахування до інтернатури випускників вищих медичних навчальних закладів ІІІ-IV рівнів акредитації, медичних факультетів університетів, у разі проходження ними практичної частини підготовки в інтернатурі у комунальному закладі охорони здоров’я за кошти державного бюджету;

56) забезпечує участь представників Департаменту у роботі комісії з проведення конкурсу на зайняття посади керівника комунального закладу охорони здоров’я, яких включено або планується включити до спроможної мережі закладів охорони здоров’я області;

57) забезпечує участь представників Департаменту у роботі конкурсної комісії з відбору незалежних членів наглядової ради у комунальних закладах охорони здоров’я області;

58) бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);

59) здійснює інші передбачені законом повноваження.

6. Департамент для здійснення повноважень та виконання завдань, що визначені, має право:

1) одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів Чернівецької обласної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на Департамент завдань;

2) залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів Чернівецької обласної державної адміністрації, підприємств, установ, організацій, закладів охорони здоров’я (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою);

3) вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи Чернівецької обласної державної адміністрації у галузі охорони здоров’я;

4) користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;

5) скликати в установленому порядку наради, колегії, проводити семінари та конференції з питань, що належать до компетенції Департаменту.

7. Департамент в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами Чернівецької обласної державної адміністрації, апаратом Чернівецької обласної державної адміністрації, районними державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, Національною службою здоров’я України, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо термінів, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на Департамент завдань та здійснення запланованих заходів.

8. Департамент очолює директор, який призначається на посаду і звільняється з посади головою Чернівецької обласної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу за погодженням з МОЗ України.

9. Директор Департаменту: 

1) здійснює керівництво Департаментом, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці у підрозділі;

2) подає на затвердження голові Чернівецької обласної державної адміністрації Положення про Департамент;

3) затверджує Положення про структурні підрозділи Департаменту, посадові інструкції працівників Департаменту та розподіляє обов’язки між ними;

4) планує роботу Департаменту, вносить пропозиції щодо формування планів роботи Чернівецької обласної державної адміністрації;

5) вживає заходів до удосконалення організації та підвищення ефективності роботи Департаменту;

6) звітує перед головою Чернівецької обласної державної адміністрації про виконання покладених на Департамент завдань та затверджених планів роботи;

7) може входити до складу колегії Чернівецької обласної державної адміністрації;

8) вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях колегії питань, що належать до компетенції Департаменту, та розробляє проєкти відповідних рішень;

9) представляє інтереси Департаменту у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами Чернівецької обласної державної адміністрації, з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями – за дорученням керівництва Чернівецької обласної державної адміністрації;

10) видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням. Накази нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації в Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції України;

11) подає на затвердження голови Чернівецької обласної державної адміністрації проєкти кошторису та штатного розпису Департаменту в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;

12) розпоряджається коштами у межах затвердженого головою Чернівецької обласної державної адміністрації кошторису Департаменту;

13) здійснює добір кадрів;

14) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців Департаменту;

15) призначає на посаду та звільняє з посади у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовців Департаменту, присвоює їм ранги державних службовців, здійснює їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;

16) приймає на роботу та звільняє з роботи у порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників Департаменту, які не є державними службовцями, здійснює їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;

17) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Департаменту;

18) забезпечує дотримання працівниками Департаменту правил внутрішнього службового/трудового розпорядку та виконавської дисципліни;

19) затверджує рішення комісії про присвоєння (підтвердження) кваліфікаційної категорії медичним та фармацевтичним працівникам;

20) погоджує фінансові плани, кошториси, штатні розписи закладів охорони здоров’я та освіти, що підпорядковані Департаменту, забезпечує формування консолідованих фінансових та бюджетних звітів;

21) може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;

22) за поданнями керівників закладів охорони здоров’я Чернівецької області погоджує призначення та звільнення їх заступників, медичних директорів, головного бухгалтера;

23) вносить пропозиції засновникам закладів охорони здоров’я Чернівецької області щодо притягнення керівників закладів охорони здоров’я до дисциплінарної відповідальності;

24) забезпечує охорону державної таємниці в Департаменті;

25) погоджує у встановленому порядку установчі документи закладів охорони здоров’я, що підпорядковані або належать до сфери управління Департаменту;

26) виступає головним розпорядником коштів державних субвенцій на здійснення заходів у системі охорони здоров’я;

27) здійснює інші повноваження, визначені законом.

10. Директор Департаменту здійснює визначені Законом України «Про державну службу» повноваження керівника державної служби у Департаменті.

11. Накази директора Департаменту, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані головою Чернівецької обласної державної адміністрації, Міністерством охорони здоров’я України.

12. Директор Департаменту може мати заступників.

Заступники директора Департаменту призначаються на посаду та звільняються з посади директором Департаменту відповідно до законодавства про державну службу за погодженням з головою Чернівецької обласної державної адміністрації.

У разі відсутності директора Департаменту його обов’язки виконує один із заступників відповідно до розпорядження голови Чернівецької обласної державної адміністрації.

13. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції Департаменту, в ньому утворюється колегія у складі директора Департаменту (голова колегії), його заступників, а також інших працівників Департаменту.

До складу колегії Департаменту можуть входити представники інших структурних підрозділів Чернівецької обласної державної адміністрації, закладів охорони здоров’я, підприємств, установ та організацій, територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, посадові особи органів місцевого самоврядування, громадських організацій (за згодою).

Персональний склад колегії, Положення про колегію та рішення колегії                        затверджується наказом Департаменту.

14. Для розгляду пропозицій щодо розвитку галузі охорони здоров’я та вирішення інших питань в Департаменті можуть утворюватися робочі групи і комісії.

Склад робочих груп і комісій затверджуються наказами Департаменту.

За необхідності до складу робочих груп і комісій можуть залучатися наукові працівники.

15. Директор Департаменту за дорученням і на підставі довіреності керівництва Чернівецької обласної державної адміністрації може здійснювати представництво інтересів Чернівецької обласної державної адміністрації у судових органах із спорів, які стосуються сфери повноважень та завдань Департаменту.

За дорученням директора Департаменту підпорядковані працівники на підставі довіреності керівництва Чернівецької обласної державної адміністрації можуть здійснювати аналогічні представницькі функції. У посадових інструкціях таких працівників зазначається про можливість такого представництва. 

У разі необхідності за дорученням директора Департаменту функції представництва інтересів Чернівецької обласної державної адміністрації в судових органах можуть здійснюватися працівниками Департаменту на підставі належним чином оформленої довіреності або в порядку самопредставництва державного органу.

16. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників Департаменту визначає голова Чернівецької обласної державної адміністрації у межах відповідних бюджетних призначень.

17. Штатний розпис та кошторис Департаменту затверджує голова Чернівецької обласної державної адміністрації за пропозиціями директора Департаменту відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228 (із змінами).

18. Департамент має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux