РЕЛІГІЙНИМ ОРГАНІЗАЦІЯМ
«Рекомендації та Роз’яснення Державної Служби України з етнополітики та свободу совісті щодо порядку дій релігійної громади, Київської міської, обласної державної (військової) адміністрації у разі зміни релігійною громадою своєї підлеглості в канонічних та організаційних питаннях будь-яким діючим в Україні та за її межами релігійним центрам (управлінням)» v7-Rel-Communities-Changing-Affiliation.pdf
З огляду на резонансність та актуальність питань установчих документів релігійних організації, а також значний суспільний інтересу сфері державної реєстрації релігійних організацій, управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації (обласної військової адміністрації) публікує наступні роз’яснення.
Перелік документів, необхідних для реєстрації статуту релігійної організації
Для державної реєстрації статуту релігійної організації необхідно підготувати наступні документи (ст. 12,14 Закону «Про свободу совісті та релігійні організації»):
Заяви на ім’я голови ОДА ( Заява_створення_РО.docx, Заява_статут-нова-редакція.docx )
До статуту (положення) релігійної громади, додатково подаються належним чином засвідчені (нотаріально):
Список фундаторів (засновників) релігійної громади у кількості не менше 10 осіб;
Документ про право власності чи користування приміщенням або письмова згода власника приміщення на надання адреси за місцезнаходженням релігійної громади, зазначеним у статуті (при реєстрації статуту у новій редакції без зміни місцезнаходження – документ, що засвідчує право на адресу місцезнаходження НЕ потрібно подавати).
Примітка: якщо адреса є житлове приміщення фізичної особи, додатково подається заява від власника будинку, квартири про його згоду, що домашня адреса буде юридичною адресою релігійної організації з підписами членів родини, що зареєстровані.
Для внесення до ЄДР
Перелік документів, необхідних для державної реєстрації релігійної організації як юридичної особи (новоствореної)
2. Статут релігійної організації. Кількість примірників – 4.
Статут релігійної організації приймається на загальних зборах віруючих громадян або на релігійних з’їздах, конференціях.
Статут релігійної організації повинен містити відомості про:
1) вид релігійної організації, її віросповідну приналежність і місцезнаходження;
2) місце релігійної організації в організаційній структурі релігійного об'єднання;
3) майновий стан релігійної організації;
4) права релігійної громади на заснування підприємств, засобів масової інформації, інших релігійних організацій, створення навчальних закладів;
5) порядок внесення змін і доповнень до статуту релігійної громади;
6) порядок вирішення майнових та інших питань у разі припинення діяльності релігійної громади.
Статут може містити й інші відомості, пов'язані з особливостями діяльності даної релігійної організації.
Статут релігійної організації не повинен суперечити чинному законодавству.
При написанні статуту необхідно враховувати вимоги ст.ст. 88-89 Цивільного кодексу України.
З метою включення релігійної організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій Статут релігійної організації повинен містити вимоги пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України.
3. Протокол загальних зборів. Пропонуємо виготовити 2 примірники протоколу, один з яких подається обласній державній адміністрації, другий – залишається у релігійній організації.
У протоколі обов'язково відображаються рішення щодо:
Перелік документів, необхідних для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу релігійну організацію
(статут в новій редакції)
Для державної реєстрації змін до відомостей про релігійну організацію, що містяться в ЄДР, у тому числі змін до статуту (положення) державному реєстратору подаються такі документи (ч.4 ст.17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»):
Протокол загальних зборів віруючих громадян або примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення іншого уповноваженого органу управління релігійної організації відповідно до статуту про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, про місцезнаходження та про здійснення зв’язку з юридичною особою. Наприклад, рішення уповноваженого органу про обрання керівника, зміна назви, місцезнаходження тощо.
У протоколі обов'язково відображаються рішення щодо:
1) затвердження (прийняття) статуту в новій редакції;
2) уповноваження осіб або голови та секретаря загальних зборів на підписання статуту та протоколу.
Рішення уповноваженого органу управління релігійної організації викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується.
Документ про сплату адміністративного збору.
Станом на січень 2024 року сума адмінзбору складає 910 грн.
Платіжні реквізити: призначення платежу: за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу протягом 24 годин
Отримувач |
Чернів. ГУК/ Чернівецька ТГ/ 22010300 |
Код отримувача (код за ЄДРПОУ) |
37836095 |
Номер рахунку (IBAN) |
UA848999980313060170000024405
|
Код бюджетної класифікації |
22010300
|