ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент соціального захисту населення
Чернівецької обласної державної адміністрації
1. Департамент соціального захисту населення Чернівецької обласної державної адміністрації (далі – Департамент) утворюється головою Чернівецької обласної державної адміністрації, входить до складу обласної державної адміністрації та в межах Чернівецької області забезпечує виконання покладених на Департамент завдань.
2. Департамент підпорядковується голові Чернівецької обласної державної адміністрації та є підзвітним і підконтрольним Мінсоцполітики та координується Нацсоцслужбою в межах повноважень, визначених Положенням про Національну соціальну сервісну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2020 року № 783 «Деякі питання Національної соціальної сервісної служби України» (із змінами).
3. Департамент взаємодіє з Нацсоцслужбою у виконанні визначених для нього завдань.
4. Департамент забезпечує на території Чернівецької області реалізацію державної політики з питань соціальної підтримки і надання соціальних послуг сім’ям та особам, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах (зокрема особам похилого віку, особам з інвалідністю, ветеранам війни, особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалим учасникам Революції Гідності, членам сімей таких осіб і членам сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членам сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, військовослужбовцям, які звільнені з військової служби та членах їх сімей/комісованим військовослужбовцям та членам їх сімей, громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, сім’ям з дітьми, малозабезпеченим особам, багатодітним, внутрішньо переміщеним особам, дітям, іншим категоріям осіб, які згідно із законодавством мають право на пільги (крім пільг з оплати житлово-комунальних послуг, пільг на придбання твердого палива і скрапленого газу), соціальної і професійної адаптації військовослужбовців, які звільняються з військової служби, оздоровлення та відпочинку дітей, а також з питань запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі, протидії торгівлі людьми, забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків.
5. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Мінсоцполітики, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями голови Чернівецької обласної державної адміністрації, а також Положенням про Департамент.
6. Основними завданнями Департаменту є:
1) підготовка пропозицій до проєктів державних цільових, галузевих і регіональних програм у сфері соціальної політики, в тому числі програм підвищення рівня життя, посилення ролі сім’ї як основи суспільства;
2) забезпечення реалізації державної політики у сфері соціальної підтримки і надання соціальних послуг сім’ям та особам, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах (зокрема особам похилого віку, особам з інвалідністю, ветеранам війни, особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалим учасникам Революції Гідності, членам сімей таких осіб і членам сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членам сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, військовослужбовцям, які звільнені з військової служби та членах їх сімей/комісованим військовослужбовцям та членам їх сімей, громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, сім’ям з дітьми, малозабезпеченим, багатодітним, внутрішньо переміщеним особам, дітям, іншим категоріям осіб, які згідно із законодавством мають право на пільги (крім пільг з оплати житлово-комунальних послуг, пільг на придбання твердого палива і скрапленого газу), соціальної і професійної адаптації військовослужбовців, які звільняються з військової служби, волонтерської діяльності;
3) виконання програм і заходів у сфері соціального захисту населення, спрямованих на покращення становища сімей, забезпечення оздоровлення та відпочинку дітей, забезпечення рівних прав і можливостей участі жінок і чоловіків у політичному, економічному та культурному житті, протидії дискримінації за ознакою статі та торгівлі людьми;
4) організація надання соціальних послуг і проведення соціальної роботи на відповідній території шляхом визначення потреб населення у соціальних послугах, розвитку відповідних закладів, установ, служб, залучення недержавних надавачів соціальних послуг, проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг;
5) здійснення контролю за дотриманням норм Закону України «Про соціальні послуги» у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, крім випадків виконання контрольних функцій Національною соціальною сервісною службою та її структурними підрозділами;
6) координація діяльності структурних підрозділів соціального захисту населення районних державних адміністрацій в частині надання їм практичної, консультаційної та методичної допомоги;
7) координація діяльності та контроль за виконанням структурними підрозділами соціального захисту населення районних державних адміністрацій завдань і заходів, спрямованих на розв’язання питань, що належать до його компетенції; нагляд за дотриманням вимог законодавства щодо призначення (перерахунку) та виплати пенсій органами Пенсійного фонду України, надання практичної, консультаційно-правової та організаційно-методичної допомоги;
8) виконання контрольних функцій за підвідомчими установами соціального захисту населення щодо цільового використання коштів обласного бюджету. Дану функцію Департамент виконує шляхом видання наказів (погодження) планових та позапланових заходів комунальної установи «Група моніторингу, господарського обслуговування та аудиту установ соціального захисту населення області»;
9) здійснення контролю у формі планових та позапланових перевірок структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних державних адміністрацій відповідно до затверджених обласною державною адміністрацією рішень в частині дотриманням вимог законодавства про соціальний захист;
10) сприяння органам місцевого самоврядування у розв’язанні питань соціально-економічного розвитку відповідних територій, громадським та іншим організаціям – у проведенні ними роботи з питань соціального захисту сімей, у тому числі сімей з дітьми, малозабезпечених, багатодітних, молодих сімей, дітей, осіб з інвалідністю, осіб похилого віку та інших вразливих категорій населення;
11) методичне забезпечення та координація надання адміністративних послуг соціального характеру через органи місцевого самоврядування, центри надання адміністративних послуг;
12) реалізація державної політики у сфері надання послуг психосоціальної підтримки населення та забезпечення безбар’єрного середовища на регіональному рівні;
13) сприяння реалізації прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб, їх інтеграції у приймаючі громади та допомоги у захисті їх порушених прав.
7. Департамент відповідно до визначених повноважень:
1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства соціальної політики України, Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, Міністерства у справах ветеранів України та Національної соціальної сервісної служби та інших центральних органів виконавчої влади у сфері соціального захисту населення;
2) здійснює державний контроль за дотриманням підприємствами, установами, організаціями правил, норм, стандартів у межах визначених повноважень;
3) аналізує стан і тенденції соціального розвитку в межах Чернівецької області та вживає заходів для усунення недоліків;
4) бере участь у підготовці пропозицій до проєктів програм соціально-економічного розвитку Чернівецької області;
5) вносить пропозиції щодо проєкту обласного бюджету;
6) забезпечує ефективне і цільове використання коштів державного та обласного бюджетів, виділених Департаменту;
7) бере участь у підготовці заходів щодо регіонального розвитку;
8) розробляє, в межах компетенції проєкти розпоряджень Чернівецької обласної державної адміністрації, у визначених законом випадках – проєкти нормативно-правових актів з питань соціального захисту населення;
9) бере участь у погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;
10) бере участь у розробленні проєктів розпоряджень Чернівецької обласної державної адміністрації, проєктів нормативно-правових актів головними розробниками яких є інші структурні підрозділи Чернівецької обласної державної адміністрації;
11) бере участь у підготовці звітів голови Чернівецької обласної державної адміністрації для їх розгляду на сесії обласної ради;
12) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами Чернівецької обласної державної адміністрації інформаційні та аналітичні матеріали, статистичну, адміністративну, оперативну звітність з питань, що належать до компетенції Департаменту, для подання Чернівецькій обласній державній адміністрації, Мінсоцполітики та Нацсоцслужбі;
13) забезпечує реалізацію заходів щодо запобігання корупції;
14) готує у межах повноважень проєкти угод, договорів, контрактів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп, бере участь у їх розробленні;
15) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;
16) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад;
17) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Департамент;
18) систематично інформує населення через офіційні соціальні мережі та офіційний вебпортал Чернівецької обласної державної адміністрації про виконання своїх повноважень, визначених законом;
19) контролює органи місцевого самоврядування, надає методичну допомогу з питань виконання наданих Департаменту законом повноважень у сфері соціального захисту населення;
20) виконує повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування;
21) забезпечує в межах повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;
22) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;
23) забезпечує в межах повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
24) забезпечує захист персональних даних;
25) готує пропозиції стосовно вдосконалення нормативно-правової бази з питань, що належать до компетенції Департаменту, і вносить їх в установленому порядку на розгляд Чернівецькій обласній державній адміністрації, Мінсоцполітики, Нацсоцслужбі;
26) проводить моніторинг з проблемних питань реалізації державної політики у сфері соціального захисту населення, готує та подає пропозиції щодо їх врегулювання Чернівецькій обласній державній адміністрації, Мінсоцполітики, Нацсоцслужбі;
27) координує, контролює та забезпечує у межах повноважень виконання державних цільових програм;
28) забезпечує реалізацію в області нормативно-правових актів щодо альтернативної (невійськової) служби та діяльність обласної робочої групи у справах альтернативної (невійськової) служби;
29) у сферах соціальної підтримки населення, забезпечення державних соціальних гарантій окремим категоріям громадян:
виконує координаційно-методичні функції та проводить моніторинг з питань надання та виплати:
державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю; державної соціальної допомоги на догляд (крім державної соціальної допомоги на догляд особам, зазначеним у пунктах 1–3 частини першої статті 7 Закону України «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю»); щомісячної компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю І групи, одинокими особами, які досягли 80-річного віку; тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку; державної допомоги сім’ям з дітьми; державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям; державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю; тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме; щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею; допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях; соціальних стипендій студентам (курсантам) закладів фахової передвищої та вищої освіти; допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю; одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) або інвалідності внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час участі в антитерористичній операції, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України, одноразової грошової допомоги особам, які отримали тілесні ушкодження під час участі у масових акціях громадського протесту, що відбулися у період з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року; одноразової грошової допомоги членам сімей осіб, смерть яких пов’язана з участю в масових акціях громадського протесту, що відбулися у період з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року, а також особам, яким посмертно присвоєно звання Герой України за громадянську мужність, патріотизм, героїчне відстоювання конституційних засад демократії, прав і свобод людини, самовіддане служіння Українському народові, виявлені під час Революції гідності; одноразової грошової допомоги у разі інвалідності волонтера внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), отриманого під час надання волонтерської допомоги в районі проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, здійснення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та/або іншої країни проти України, бойових дій та збройного конфлікту, інших видів державної підтримки відповідно до законодавства; одноразової грошової допомоги постраждалим особам та внутрішньо переміщеним особам, які перебувають у складних життєвих обставинах, що спричинені соціальним становищем, внаслідок яких особа частково або повністю не має здатності (не набула здатності або втратила її) чи можливості самостійно піклуватися про особисте (сімейне) життя і брати участь у суспільному житті; інших видів державної підтримки відповідно до законодавства;
компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги відповідно до закону;
забезпечує координацію роботи, пов’язаної з обліком внутрішньо переміщених осіб;
проводить координацію та методичний супровід діяльності органів місцевого самоврядування базового рівня, центрів надання адміністративних послуг щодо забезпечення ними приймання заяв і відповідних документів для призначення державної соціальної допомоги, зокрема, із застосуванням програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система “Соціальна громада”» та передання їх органу, що призначає державну соціальну підтримку;
виконує координаційно-методичні функції та проводить моніторинг в межах компетенції надання установлених законодавством пільг та реалізацію заходів щодо соціального захисту осіб з інвалідністю, ветеранів та членів їх сімей, сімей загиблих військовослужбовців, ветеранів праці, одиноких непрацездатних громадян, жертв політичних репресій, депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну, сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України, багатодітних сімей та інших вразливих категорій громадян;
організовує та координує роботу, пов’язану із визначенням/підтвердженням статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, осіб з інвалідністю та осіб з інвалідністю внаслідок війни та осіб, на яких поширюється дія законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань»;
забезпечує організацію, контроль та методичне керівництво за структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних державних адміністрацій щодо санаторно-курортного лікування осіб з інвалідністю, ветеранів війни, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей загиблих (померлих) таких осіб, члена сім’ї загиблого (померлого) Захисника чи Захисниці України, жертв нацистських переслідувань, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, а також виплати грошових компенсацій замість санаторно-курортної путівки та вартості самостійного санаторно-курортного лікування деяким категоріям громадян у межах державних цільових програм;
подає пропозиції щодо кандидатур на призначення довічних стипендій учасникам бойових дій та особам, які зазнали переслідувань за правозахисну діяльність;
забезпечує виплату довічних державних стипендій учасникам бойових дій, особам, які зазнали переслідувань за правозахисну діяльність, особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, систематично проводить моніторинг виплати стипендій та інформує Мінсоцполітики про зміну їх одержувачів, організовує своєчасне подання документів для призначення довічних державних стипендій учасникам бойових дій та особам, які зазнали переслідувань за правозахисну діяльність;
забезпечує організацію, контроль та методичне керівництво щодо виконання державних бюджетних програм, спрямованих на забезпечення житлом ветеранів війни та членів їх сімей, надання послуг із соціальної та професійної адаптації, а також державних бюджетних програм психологічної реабілітації;
30) у сферах надання соціальних послуг населенню, проведення соціальної роботи:
забезпечує реалізацію державної політики з питань надання соціальних послуг і соціальної роботи на регіональному рівні;
узагальнює визначені виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, Чернівецькою обласною державною адміністрацією потреби в соціальних послугах, визначає потреби населення у соціальних послугах, що надаються на регіональному рівні шляхом забезпечення діяльності робочої групи на обласному рівні; оприлюднює відповідні результати;
інформує населення області про перелік соціальних послуг, їх зміст і порядок надання; у формі доступній для сприйняття особами з будь-яким видом порушень;
забезпечує ведення Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг на регіональному рівні;
розробляє, готує та подає Чернівецькій обласній державній адміністрації на затвердження регіональні програми у частині задоволення потреб осіб/сімей у соціальних послугах, узагальнених від територіальних громад, за результатами визначення потреб населення області в соціальних послугах;
проводить на регіональному рівні моніторинг надання соціальних послуг, оцінювання їх якості та оприлюднення відповідних результатів;
координує діяльність суб’єктів надання соціальних послуг на регіональному рівні;
забезпечує взаємодію надавачів соціальних послуг, органів, установ, закладів, фізичних осіб – підприємців, які в межах компетенції надають на регіональному рівні допомогу вразливим групам населення та особам/сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, та/або здійснюють їх захист;
забезпечує збір, аналіз та поширення відповідно до законодавства інформації щодо надання соціальних послуг, сприяння впровадженню успішного досвіду надання соціальних послуг;
організовує забезпечення підвищення професійної компетентності/ кваліфікації працівників, які надають соціальні послуги;
забезпечує надання на території Чернівецької області соціальних послуг особам/ сім’ям відповідно до їхніх потреб;
здійснює контроль за цільовим використанням бюджетних коштів, спрямованих на фінансування соціальних послуг у тому числі, які надаються установами та закладами, які є підвідомчими Департаменту;
сприяє дотриманню прав отримувачів соціальних послуг у підвідомчих установах та закладах Департаменту, а також реалізації їх прав у межах виділених бюджетних асигнувань;
забезпечує в межах повноважень публічні закупівлі соціальних послуг;
забезпечує в межах повноважень організацію соціального замовлення; бере участь в оцінюванні конкурсних пропозицій, які подаються недержавними надавачами соціальних послуг, на конкурс із залучення бюджетних коштів для надання соціальних послуг;
забезпечує організацію роботи зі створення та розвитку мережі закладів, установ, служб з надання соціальних послуг особам, сім’ям/особам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги, особам, які постраждали від торгівлі людьми та домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі;
проводить координацію та методологічне забезпечення діяльності Чернівецького обласного центру соціальних служб;
проводить роботу пов’язану з підтримкою інтернатних установ, інших закладів, установ та служб, які надають соціальні послуги, щодо підвищення якості соціальних послуг, які ними надаються, вносить пропозиції щодо обсягу фінансування для утримання цих установ, закладів, служб;
забезпечує ефективну роботу наглядової ради щодо діяльності інтернатних установ системи соціального захисту населення;
організовує та контролює взаємодію інтернатних установ системи соціального захисту населення з органами Національної поліції та іншими органами публічної влади;
приймає рішення щодо направлення осіб, сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, до закладів, установ, служб, що надають соціальні послуги, зокрема, з питань, пов’язаних із влаштуванням осіб похилого віку, осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю до інтернатних установ системи соціального захисту населення обласного рівня;
сприяє впровадженню нових соціальних послуг, у тому числі підтриманого проживання, формування життєстійкості;
співпрацює з недержавними надавачами соціальних послуг;
сприяє громадським організаціям, волонтерам у наданні допомоги соціально незахищеним громадянам, які потребують волонтерської допомоги;
у межах компетенції організовує роботу, пов’язану з наданням благодійної (гуманітарної) допомоги соціально незахищеним громадянам і сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах;
у межах компетенції координує роботу структурних підрозділів соціального захисту населення районних державних адміністрацій, виконавчих органів місцевого самоврядування щодо опіки та піклування над повнолітніми недієздатними особами та особами, цивільна дієздатність яких обмежена;
подає місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування при формуванні відповідних місцевих бюджетів пропозиції щодо передбачення у складі видатків на фінансування місцевих програм соціального захисту та соціального забезпечення відповідних коштів на компенсацію витрат надавачів соціальних послуг у тому числі недержавного сектору;
співпрацює із закладами освіти в напрямі підготовки та підвищення кваліфікації соціальних працівників, фахівців із соціальної роботи; координує роботу з підвищення їхньої кваліфікації;
сприяє спільно з органами місцевого самоврядування реінтеграції в суспільство бездомних осіб та соціальній адаптації осіб, які відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, відповідно до законів України «Про основи соціального захисту бездомних осіб і безпритульних дітей», «Про соціальну адаптацію осіб, які відбувають чи відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк»;
взаємодіє з органом пробації відповідно до законодавства;
взаємодіє зі структурними підрозділами Чернівецької обласної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування, міграційної служби, внутрішніх справ, а також з центрами зайнятості, підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності з питань розвитку соціальних послуг в області;
здійснює організаційно-технічне забезпечення діяльності комісій, робочих груп, координаційних рад, щодо яких Департамент є відповідальним.
31) у сфері соціальної інтеграції осіб з інвалідністю:
сприяє розвитку установ та закладів соціальної реабілітації для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, подає органам місцевого самоврядування пропозиції щодо потреби організації надання послуг соціальної реабілітації жителям громад;
координує діяльність реабілітаційних установ для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю обласного підпорядкування;
сприяє територіальним громадам у забезпеченні осіб з інвалідністю транспортними засобами;
веде облік осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю для забезпечення їх автомобілями (в тому числі безоплатного та пільгового) відповідно до законодавства;
аналізує та узагальнює потребу в забезпеченні осіб з інвалідністю та інших окремих категорій населення автомобілями, санаторно-курортним лікуванням, компенсаційними виплатами, передбаченими законодавством;
координує та контролює виплату особам з інвалідністю компенсаційних виплат, передбачених законодавством;
сприяє створенню безперешкодного середовища для маломобільних категорій населення, яке проживає на території Чернівецької області;
створює умови для адаптації та інтеграції осіб з інвалідністю у суспільство;
бере участь у формуванні потреби на території області в соціальних, психологічних, реабілітаційних та освітніх послугах для ветеранів, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України.
32) з питань поліпшення становища сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, оздоровлення та відпочинку дітей, запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, протидії торгівлі людьми:
взаємодіє з територіальними громадами щодо організації та здійснення соціальної роботи, спрямованої на запобігання потраплянню в складні життєві обставини, забезпечення сприятливих умов для всебічного розвитку сім’ї;
забезпечує реалізацію заходів із запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі та взаємодію усіх суб’єктів, які реалізують такі заходи на обласному рівні;
забезпечує реалізацію на регіональному рівні державної політики у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, зокрема, шляхом здійснення постійного контролю за своєчасністю та належністю вжиття відповідних заходів;
забезпечує розроблення, затвердження та виконання регіональних планів заходів/дій у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі;
забезпечує на регіональному рівні координацію та взаємодію діяльності суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі;
веде облік даних про суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, на регіональному рівні;
сприяє підготовці фахівців, до компетенції яких належать питання запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, в тому числі фахівців, які реалізують програми для кривдників;
забезпечує підготовку методичних рекомендацій щодо організації ведення діяльності та підвищення кваліфікації фахівців, до компетенції яких належать питання запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, шляхом забезпечення функціонування навчально-тренінгового центру;
забезпечує ведення інформаційно-просвітницької діяльності (в тому числі підготовка та поширення відповідних матеріалів) щодо форм, причин і наслідків домашнього насильства і насильства за ознакою статі, заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, формування нетерпимого ставлення громадян до насильницької моделі поведінки у приватних стосунках;
координує діяльність суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, з’ясовує проблемні питання у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі та подає відповідні пропозиції щодо їх вирішення;
звітує центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, про виконання повноважень у цій сфері;
організовує проведення інформаційних кампаній з питань протидії торгівлі людьми;
забезпечує та/або сприяє створенню та підтримці телефонних «гарячих ліній», пунктів консультування та поширення інформаційно-просвітницьких матеріалів з питань запобігання торгівлі людьми;
співпрацює з об’єднаннями громадян, громадськими організаціями та благодійними фондами з питань запобігання торгівлі людьми;
відповідно до визначеної Кабінетом Міністрів України процедури бере участь у роботі щодо встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми;
згідно із Законом України «Про протидію торгівлі людьми» та відповідно до визначеного Кабінетом Міністрів України порядку забезпечує впровадження та функціонування національного механізму взаємодії суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми;
проводить заходи, що сприяють викоріненню передумов торгівлі людьми, а також щодо запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статті, дискримінації за ознакою статі;
вживає заходів для підвищення рівня обізнаності з питань, пов’язаних з торгівлею дітьми, батьків, осіб, які їх замінюють, та осіб, які постійно контактують з дітьми у сферах освіти, охорони здоров’я, культури, фізичної культури та спорту, оздоровлення та відпочинку, судовій та правоохоронній сферах;
реалізує заходи, спрямовані на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
спрямовує та координує діяльність ОКУ «Чернівецький обласний центр соціально-психологічної допомоги»;
надає в межах повноважень багатодітним сім’ям і сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, підприємствам, установам, організаціям, об’єднанням громадян та окремим громадянам методичну допомогу з питань запобігання домашньому насильству, забезпечує координацію діяльності відповідних спеціалізованих установ;
забезпечує в межах повноважень розроблення та проведення заходів, спрямованих на розв’язання соціальних проблем сімей в складних життєвих обставинах;
надає структурним підрозділам соціального захисту населення районних державних адміністрацій, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям методичну допомогу щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, протидії дискримінації за ознакою статі та торгівлі людьми, запобігання домашньому насильству, проводить збір і підготовку документів щодо встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми;
координує та контролює організацію виїзду груп дітей Чернівецької області на відпочинок та оздоровлення за кордон;
координує в межах повноважень проведення заходів, спрямованих на організацію оздоровлення та відпочинку дітей відповідно до регіональних та обласних програм, сприяє збереженню та розвитку мережі дитячих оздоровчих закладів;
здійснює контроль за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку незалежно від форм власності та підпорядкування;
сприяє створенню в разі необхідності реабілітаційних центрів для осіб, які постраждали від торгівлі людьми та спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та /або насильства за ознакою статі, надає консультаційно-методичну допомогу таким установам;
33) організовує та забезпечує внутрішній контроль і внутрішній аудит діяльності установ та закладів обласного підпорядкування, що належать до сфери управління Департаменту, шляхом забезпечення діяльності комунальної установи «Група моніторингу, господарського обслуговування та аудиту установ соціального захисту населення області»;
34) забезпечує координацію роботи за веденням централізованого банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ); Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб; Єдиної інформаційної системи соціальної сфери; банку даних про дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, про сім’ї потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів; Реєстру осіб, які мають право на пільги, як підсистеми Єдиного соціального реєстру (в частині наповнення/актуалізації відомостей про пільговика, призначенні/здійсненні на місцевому рівні виплати); Державного реєстру майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей; Реєстру посвідчень батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї; підтримує єдине інформаційне і телекомунікаційне середовище у складі інформаційної інфраструктури Мінсоцполітики та власний сегмент локальної мережі.
8. Департамент має право:
1) одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів Чернівецької обласної державної адміністрації, районних державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на Департамент завдань;
2) залучати до виконання окремих завдань, участі у вивченні окремих питань спеціалістів і фахівців інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, районних державних адміністрацій, підприємств, установ, організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою);
3) вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи обласної державної адміністрації з питань соціального захисту населення;
4) користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку та комунікації, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;
5) скликати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, що належать до компетенції Департаменту.
9. Департамент в установленому законодавством порядку та в межах повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами Чернівецької обласної державної адміністрації, апаратом обласної державної адміністрації, районними державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами, організаціями, з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої роботи щодо забезпечення виконання строків, періодичності отримання та передання інформації, необхідної для належного виконання визначених для Департаменту завдань і проведення запланованих заходів.
10. Департамент очолює Директор, якого призначає на посаду та звільняє з посади голова Чернівецької обласної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу за погодженням із Мінсоцполітики.
11. Директор Департаменту здійснює визначені Законом України «Про державну службу» повноваження керівника державної служби у Департаменті.
12. Директор Департаменту:
1) керує роботою Департаменту, є персонально відповідальним за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці в Департаменті;
2) подає на затвердження голові Чернівецької обласної державної адміністрації Положення про Департамент;
3) затверджує положення про структурні підрозділи Департаменту, посадові інструкції працівників Департаменту, визначає їхні обов’язки;
4) планує роботу Департаменту, вносить пропозиції щодо формування планів роботи Чернівецької обласної державної адміністрації;
5) вживає заходів щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи Департаменту;
6) звітує перед головою Чернівецької обласної державної адміністрації про виконання завдань Департаменту відповідно до затверджених планів роботи;
7) може входити до складу колегії Чернівецької обласної державної адміністрації;
8) вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях колегії Чернівецької обласної державної адміністрації питань, що належать до компетенції Департаменту, розробляє проєкти відповідних рішень;
9) може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;
10) представляє інтереси Департаменту у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами Чернівецької обласної державної адміністрації, з Мінсоцполітики та Нацсоцслужбою, Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, Міністерством у справах ветеранів України, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, правоохоронними, судовими органами, підприємствами, установами, організаціями - за дорученням керівництва Чернівецької обласної державної адміністрації;
11) видає, в межах повноважень, накази, організовує контроль за їх виконанням.
Накази нормативно-правового спрямування, які стосуються прав, свобод і законних інтересів громадян або є міжвідомчими, підлягають державній реєстрації в Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції;
12) подає на затвердження голові Чернівецької обласної державної адміністрації проєкти кошторису та штатного розпису Департаменту в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;
13) розпоряджається коштами в межах кошторису Департаменту, затвердженого головою Чернівецької обласної державної адміністрації;
14) здійснює добір кадрів;
15) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців Департаменту;
16) призначає на посади та звільняє з посад у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовців Департаменту, виконує інші повноваження з питань державної служби;
приймає на роботу та звільняє з роботи в порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників Департаменту, які не є державними службовцями, приймає рішення щодо їх заохочення, притягнення до дисциплінарної відповідальності;
17) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Департаменту;
18) забезпечує дотримання працівниками Департаменту правил внутрішнього службового/трудового розпорядку та виконавської дисципліни;
19) погоджує призначення на посади та звільнення з посад керівників структурних підрозділів соціального захисту населення районних державних адміністрацій;
20) директор Департаменту за дорученням і на підставі довіреності керівництва Чернівецької обласної державної адміністрації може здійснювати представництво інтересів Чернівецької обласної державної адміністрації в судових органах із спорів, які стосуються сфер і повноважень та завдань Департаменту.
За дорученням директора Департаменту підлеглі працівники на підставі довіреності керівника Чернівецької обласної державної адміністрації можуть здійснювати аналогічні представницькі функції. У посадових інструкціях таких працівників зазначається про можливість такого представництва.
21) виконує інші повноваження, визначені законодавством.
13. Накази директора Департаменту, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані Мінсоцполітики, головою Чернівецької обласної державної адміністрації.
14. Директор Департаменту може мати заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади директором Департаменту відповідно до законодавства про державну службу за погодженням з головою Чернівецької обласної державної адміністрації.
На посаду заступника директора Департаменту – начальника управління з питань ветеранської політики призначення здійснюється з числа військовослужбовців, ветеранів війни та членів їхніх сімей, учасників антитерористичної операції та/або операції об’єднаних сил, осіб, які беруть участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України та членів сімей загиблих/померлих Захисників і Захисниць України, осіб, зниклих безвісти за особливих обставин.
15. Для погодженого розв’язання питань, що належать до компетенції Департаменту, в ньому може утворюватися колегія.
Персональний склад колегії затверджується розпорядженням голови обласної державної адміністрації.
Рішення колегії виконуються згідно з наказами директора Департаменту.
16. Для розроблення рекомендацій і пропозицій щодо основних напрямів діяльності Департаменту, обговорення програм і розв’язання інших питань в Департаменті можуть утворюватися ради (наукові, громадські), комісії та робочі групи.
Склад рад, комісій та робочих груп, Положення про них затверджує директор Департаменту.
17. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників Департаменту визначає голова обласної державної адміністрації в межах відповідних бюджетних призначень.
18. Штатний розпис і кошторис Департаменту затверджує голова обласної державної адміністрації за пропозиціями директора Департаменту відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228 (зі змінами).
19. Департамент є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного герба України та своїм найменуванням, власні бланки.