Робота комісії з питань мобілізації платежів

Протоколи

  • Відбулося засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області
  • 23 грудня в обласній державній адміністрації відбулося чергове засідання комісії
  • 21 листопада відбулося засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів
  • 17 жовтня в обласній державній адміністрації відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області
  • 19 вересня 2019 року відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області.
  • 22 серпня 2019 року відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області
  • 18 липня 2019 року в обласній державній адміністрації відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області
  • 20 Червня 2019 року в обласній державній адміністрації відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області
  • 16 травня 2019 року в обласній державній адміністрації відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області
  • 21.03.2019р. в обласній державній адміністрації відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області
  • 22 березня 2018 року в обласній державній адміністрації відбулося засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області
  • 25 квітня 2018 року в обласній державній адміністрації відбулося засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області
  • 20 липня 2018 року в обласній державній адміністрації відбулося засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області
  • 22 серпня 2018 року в обласній державній адміністрації відбулося засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області
  • 20 вересня 2018 року в обласній державній адміністрації відбулося засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області
  • В обласній державній адміністрації відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області
  • 24 жовтня 2018 року в обласній державній адміністрації відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області
  • 20 .12.2018р. в обласній державній адміністрації відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області

 

Під головуванням голови Комісії – першого заступника голови обласної державної адміністрації  Богдана Ковалюка 13 лютого 2020 року відбулося перше у цьому році засідання Комісії,  на якому розглянуто відповідно до порядку денного питання стану виконання бюджетів об’єднаних територіальних громад за 2019 рік та здійснення органами місцевого самоврядування державного контролю за додержанням законодавства про працю.

Я зазначив Богдан Ковалюк, необхідно зосередити увагу відповідних структурних підрозділів облдержадміністрації та підрозділів центральних органів виконавчої влади в інформаційному просторі щодо мотивації підприємців до  легального ведення бізнесу, адже кожна гривня сплачених податків - це покращення доброботу громадян, розвиток територій області. Влада як місцева, так і центральна має стати партнером для бізнесу, а не каральним органом.Територіальні громади, в свою чергу, успішною запорукою розвитку регіону, з доступними та якісними послугами для їх мешканців. Тому питання зміцнення їх фінансової спроможності має бути пріоритетом для голів об’єднаних територіальних громад.  

Наразі процес децентралізації в області охопив 50% від загальної кількості громад області, на базі яких створено 39 ОТГ.

            До бюджетів 33 об’єднаних територіальних громад які функціонували у 2019 році, (разом з міжбюджетними трансфертами) надійшло доходів у сумі  2,6 млрд.грн., з них власні надходження становили 0,9 млрд. грн., або 34,6 %. Виконання доходної частини бюджетів ОТГ та їх спроможність можна подивитись тут.

За результатами засідання Комісії надані відповідні доручення щодо покращення інформаційно-роз’яснювальної роботи з питань легалізації найманої праці, змін в законодавстві щодо штрафних санкцій, які застосовуються Управлінням Держпраці,   та процесу справляння податків до місцевих бюджетів області.

Протокол №1 від 13.02.2020 р.

 

Сьогодні 23 грудня 2019 року під головуванням в.о. заступника голови обласної державної адміністрації, директорки Департаменту фінансів Анжели Дякової відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області, на якому було розглянуто питання, пов’язаної з наданням в оренду водних об’єктів (ставків).

Наразі в області нараховується 816 земельних ділянок водного фонду, в т.ч.: в межах населених пунктів – 131, за межами – 685). З них передано в оренду – 529  ділянок, які використовуються за цільовим призначенням (в межах - 81, за межами – 448).

Загальна площа земельних ділянок водного фонду складає 5986,4 га (в межах – 623,2 га, за межами – 5363,2 га.

За наданою інформацією  не перебувають в оренді 287 земельних ділянок  (з яких 50 - знаходяться в межах населених пунктів і 237 - за межами).

На земельні торги (аукціон) виставлено 113 земельних ділянок водного фонду, що знаходяться за межами населених пунктів.

Важливе значення для наповнення бюджетів всіх рівнів має розмір орендної плати за земельні ділянки водного фонду у відсотках до нормативно-грошової оцінки.

В середньому по області відсоток орендної плати складає 5,1% (в межах населених пунктів - 4,3, за  межами – 6,0%). Найвищий відсоток плати спостерігається в Глибоцькому районі – 9,25% (з них – 5,8% в межах населених пунктів, і 12,7 %– за межами населених пунктів).

Найнижчий відсоток у Герцаївському – 3,25% (3% в межах і 3,5% за межами), Вижницькому – 3,55% (3% в межах і 4,1% за межами) та 3,8% в Новоселицькому (за межами – 3,8%) районах  області.

За результатами засідання Комісії надані відповідні доручення.

ПРОТОКОЛ № 9

21 листопада 2019 року під головуванням в.о. заступника голови обласної державної адміністрації, директорки Департаменту фінансів Анжели Дякової відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області, на якому було розглянуто питання контролю за надходженням до бюджетів усіх рівнів платежів від орендної плати за користування земельними ділянками державної власності та стан сплати орендної плати за земельні частки (паї) сільськогосподарськими товаровиробниками області за звітний період 2019 року.

Станом на 11.11.2019 в переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, права на які підлягають продажу на земельних торгах, перебуває 184 земельні ділянки загальною площею 1883,07 га. На офіційному веб-сайті Держгеокадастру розміщено оголошення щодо проведення земельних торгів по 13-ти лотах загальною площею 95,49 га, стартовий розмір річної орендної плати яких 98,77 тис.грн. (8% від нормативної грошової оцінки земель).

Крім того, ще 155 земельних ділянок державної власності виставлені на земельні торги, з переліком яких можна ознайомитись на сайті обласної державної адміністрації.

За інформацією, наданою Головним управлінням Державної податкової служби у Чернівецькій області, станом на 01.11.2019 сплата до бюджету податку на доходи фізичних осіб за оренду земельних паїв за 2019 рік становить 32,4 млн.грн., що складає 62% від розрахункової суми ПДФО (52,33 млн.грн.) за здані в оренду земельні паї на рік.

Власники земельних ділянок (паїв) області, які передали їх в оренду агроформуванням в середньому в поточному році отримали орендної плати 2403 грн. за гектар, що на 300 грн. більше ніж в минулому році.      

   Стан оплати праці найманих працівників у суб’єктів господарювання області, які здійснюють діяльність у сфері „Тимчасове розміщування й організація харчування” викликає занепокоєння.

Нелегальна заробітна плата та тіньова зайнятість працівників негативно впливають не лише на набуття працівниками страхового стажу, а і на наповнення бюджетів усіх рівнів. Серед сфер економічної діяльності суб'єктів господарювання області спостерігається найнижчий середній рівень оплати праці у працівників, що зайняті у сфері тимчасового розміщування й організації харчування.

Кількість суб’єктів господарювання області, які здійснюють діяльність у сфері тимчасового розміщування й організації харчування  у вересні 2019 року становить 664,  що на 41 суб’єкт більше ніж за аналогічний період минулого року, з чисельністю застрахованих осіб - 3272, що на 37 осіб більше вересня місяця 2018 року.

На одного роботодавця у даній сфері припадає найменша кількість  найманих працівників - 5 осіб (у вересні 2018 року  - 4 працівники).

Згідно поданої звітності фізичними особами-підприємцями, які здійснюють діяльність у сфері «Тимчасове розміщування та організація харчування», середня заробітна плата по області складає 4155,8 грн., що менше мінімального розміру заробітної плати.

Серед юридичних осіб середній рівень заробітної плати склав 4609,9 грн., проте зазначений показник у Глибоцькому та Заставнівському районах відповідно становить 3257,8 грн. та 3782,0 грн.

З вибірковою інформацією декларування окремими суб’єктами господарської діяльності найманої праці, можна ознайомитися в таблиці.

Зазначена інформація має дати поштовх зазначеним підприємцям офіційно  працевлаштувати працівників, виплачувати  їм конкурентну заробітну плату, сплачувати належні податки. Адже штрафні санкції за «тіньовий бізнес» в рази вищі.                         

За результатами засідання Комісії надані відповідні доручення.

Протокол

В обласній державній адміністрації відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області

 

Сьогодні 17 жовтня 2019 року під головуванням в.о. заступника голови обласної державної адміністрації, директорки Департаменту фінансів Анжели Дякової відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області, на якому було розглянуто показники фінансово-господарської діяльності підприємств Чернівецького обласного управління лісового та мисливського господарства за 9 місяців 2019 року.

Лісогосподарські підприємства краю є вагомими платниками податків до державного та місцевого бюджетів – зазначив начальник Чернівецького обласного управління лісового та мисливського господарства Василь Гончар.

Наразі на обліку в податкових органах області перебуває 16 платників податків, які належать до сфери управління Чернівецького обласного управління лісового та мисливського господарства. За 9 місяців 2019 року до бюджетів усіх рівнів ними сплачено 148,7 млн. грн. Найбільша частка у сплаченій сумі належить податку на додану вартість - 39,2% із сумою збору 58,3 млн. грн.; податку на доходи фізичних осіб - 26,5% із обсягом надходжень 39,4 млн. грн. та рентній платі за спеціальне використання лісових ресурсів – 13,5% (20,1 млн. грн.).

Також з 2019 року місцеві бюджети поповнилися новим джерелом - податком за використання лісових земель, максимальна ставка якого визначена на рівні 0,1% від нормативної оцінки земельної ділянки. З початку року державними лісогосподарськими підприємствами сплачено 4,8 млн. грн. податку на лісові землі.

Найбільшими платниками податків є ДП Берегометське ЛМГ (39,8 млн. грн.), ДП Сторожинецьке ЛГ (34,8 млн. грн.), ДП Хотинське ЛГ (22,1 млн. грн.) та Чернівецьке ЛГ (22,1 млн. грн.)

Водночас, слід зазначити, що серед підприємств лісової галузі відбулось скорочення суми сплачених платежів до бюджетів усіх рівнів, а саме по "СЛАП Сторожинецький держспецлісгосп" – на 0,4 млн. грн.; ДП "Путильський лісгосп" – на 0,3 млн. грн.; ДП "Заставнівське ДСЛ АПК" – на 0,2 млн. грн.; ДП "Хотинське держспецлісництво АПК" – на 0,4 млн. грн.

При цьому, скорочення сплати податку на доходи фізичних осіб відбулось по 11 платниках із 16 на суму майже 6 млн.грн.

Також станом на 01.10.2019 за 5 державними підприємства лісової галузі обліковується податковий борг до зведеного бюджету у сумі 0,7 млн. гривень.

З метою покращення ситуації в частині наповнення бюджетів усіх рівнів підприємствами лісового господарства за результатами засідання Комісії надані відповідні доручення. Також було запропоновано підсумки роботи Чернівецького обласного управління лісового та мисливського господарства в цілому за 2019 рік розглянути у  наступному році.

 

Протокол № 7 від 217.10.2018р.

19 вересня 2019 року за участю в.о. заступника голови обласної державної адміністрації А.Дякової відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області.

Наразі, серед інших, актуальним залишається питання погашення податкового боргу комунальними підприємствами, засновниками яких є органи місцевого самоврядування. Так, впродовж січня-серпня ц.р. податковий борг цієї категорії боржників зріс на 1,2 млн. грн. і, станом на 01.09.2019 становив  1,7 млн. гривень.

Роботу з погашення податкового боргу було вирішено розпочати з найбільших боржників – підприємств житлово-комунального господарства, серед яких «лідирують» Кельменецьке ВУЖКГ, Кіцманське ВУЖКГ та КП „Сторожинецьке ЖКГ”.

За підсумками засідання Комісії надано відповідні доручення органам місцевого самоврядування, управлінню житлово-комунального господарства облдержадміністрації і комунальним підприємствам щодо покращення взаємодії в частині погашення боргів до бюджетів усіх рівнів.

Протокол від 19.09.2019р.

22 серпня 2019 року за участю заступника голови обласної державної адміністрації Ігора Богатирця відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області.

Першим, згідно порядку денного, було розглянуто питання погашення боржниками заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску (у тому числі фізичними особами-підприємцями  страхових внесків та інших обов’язкових платежів до Пенсійного фонду).

Заборгованість з єдиного соціального внеску в Чернівецькій області станом на 01.08.2019 становила 242,8 млн.грн., в т.ч. по фізичних особах-підприємцях – 225,8 млн.грн. В порівнянні  з початком року заборгованість зросла на 48,2 млн.грн. З початку року Головним управлінням Державної фіскальної служби у Чернівецькій області сформовано та направлено боржникам  більше 12 тисяч вимог на загальну суму 138,2 млн.грн., до органів Державної виконавчої служби – 5276 вимог на суму 88 млн.грн.

З початку року від органів Державної виконавчої служби на погашення заявленої заборгованості  надійшло 18,2 млн.грн.

Ігор Богатирець дав відповідні доручення Головному управлінню Пенсійного фонду України в Чернівецькій області, Головному управлінню Державної фіскальної служби у Чернівецькій області та управлінню державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Чернівецькій області по покращенню взаємодії щодо погашення боргів по єдиному соціальному внеску.

Адже від сплати єдиному соціальному внеску залежить стабільність, своєчасність виплати пенсій теперішнім пенсіонерам та пенсійне забезпечення  працівників  при досягненні пенсійного віку.

 

Протокол №5 від 22.08.2019 р.

18 липня 2019 року в обласній державній адміністрації відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області.

Основна увага роботи Комісії була зосереджена на питанні наповнення місцевих бюджетів за рахунок продажу земельних ділянок сільськогосподарського та несільськогосподарського призначення. Було відмічено, що одним із позитивних прикладів розвитку ринково-спрямованих земельних правовідносин є організація земельних торгів, в тому числі і набуття на земельних аукціонах права оренди земельних ділянок державної та комунальної власності.

Отже, збільшити показники надходження коштів до місцевих бюджетів на території області можливо за умови максимальної кількості підготовки лотів до продажу земельних ділянок державної, комунальної власності або прав на них (оренди) на земельних торгах.

Враховуючи зазначене, за результатами засідання Комісії буде надано відповідне доручення головам райдержадміністрації, головам місцевих рад в частині прискорення практичної реалізації процесу продажу відповідних земельних ділянок.

Протокол № 4 від 18.07.2019р.

Під головуванням заступника голови обласної державної адміністрації Ігора Богатирця відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області, на якому розглянуто питання нарахування майнових податків громадянам, стан виявлення незадекларованої праці та виплати заробітної плати менше мінімального розміру підприємствами області, інші.

 Крім того, одним із питань, що розглядалися було питання надання в оренду водних об’єктів. Відповідно до діючого законодавства, щоб стати повноцінним користувачем ставка, необхідно взяти в оренду крім земельної ділянки під водою ще й саму водойму, водоохоронні захисні смуги та гідротехнічні споруди. Кошти від  укладених договорів оренди надходять до місцевих бюджетів. За даними Департаменту агропромислового розвитку обласної державної адміністрації із 685 водних об’єктів, які знаходяться за межами населених пунктів 234 або 34% не передані в оренду або ж використовуються без належно оформлених договорів оренди, з яких  на території Сокирянського та Кельменецького районів знаходиться 181 обєкт. Наразі 69 обєктів готуються до аукціону.

Як зазначив  заступник голови обласної державної адміністрації – голова Комісії Ігор Богатирець, Департаменту агропромислового розвитку обласної державної адміністрації необхідно спільно з районними державними адміністраціями  активізувати роботу з реалізації права оренди водних об’єктів через аукціони, оприлюднити на сайті ОДА список вільних водойм, які можуть передаватися в оренду.   

За результатами засідання Комісії надані інші відповідні доручення.

Протокол № 3 від 20.06.2019 р.

Під головуванням заступника голови обласної державної адміністрації Ігоря Богатирця 16 травня 2019 року відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області.

Першими, згідно порядку денного, були розглянуті питання співпраці органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань боротьби з незаконним обігом підакцизних товарів.

Станом на 01.04.2019 роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами в області здійснюють 2163 суб‘єкти господарювання, з них юридичних осіб - 184, фізичних осіб - 1979. Кількість діючих ліцензій станом на 01.04.2019 склала 4629, з них на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями - 2581, на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами - 2048.

За звітний період до місцевих бюджетів області мобілізовано акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (алкоголь, тютюн) в сумі 34,9 млн.грн., що на 700 тис.грн. менше, ніж за аналогічний період минулого року.

На думку фахівців, однією з причин зменшення надходжень є тіньовий обіг підакцизних товарів.

Як зазначив заступник начальника Головного управління ДФС в області Іван Матіос, відповідно до вимог частини 20 статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами підлягають обов'язковій реєстрації в органі доходів і зборів, а у сільській місцевості - і в органах місцевого самоврядування за місцем торгівлі суб'єкта господарювання. Тобто ОТГ та сільські ради мають законодавчо закріплені повноваження щодо здійснення контролю в сфері обігу підакцизних товарів, роздрібна торгівля яких підлягає ліцензуванню.

Виходячи з цього, Комісія в черговий раз рекомендувала головам ОТГ та сільським головам негайно повідомляти контролюючі органі про виявлені або відомі випадки оптової та/або роздрібної торгівлі спиртом алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності відповідних ліцензій.

Перелік населених пунктів Чернівецької області, на території яких відсутні ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами станом на 01.04.2019 можна побачити тут.

Другим розглядалося питання про рівень оплати праці в області за даними звітів страхувальників та фактори, що впливають на її розмір. Так, за звітністю страхувальників області розмір середньої зарплати застрахованих осіб у січні-березні 2019 року становив 6594 грн., або зріс порівняно з відповідним періодом 2018 року на 938 грн. (11,6%). При цьому, він є нижчим, ніж за даними статистики по області (7193 грн.) – на 8,3% та по Україні (9630 грн.) – на 31,5%.

За видами діяльності у січні-березні 2019 року найнижчий рівень заробітної плати застрахованих осіб у сфері тимчасового розміщення й організації харчування – 3930 грн., оптовій та роздрібній торгівлі - 4590 грн., інших послугах – 4938 грн., транспорті, складському господарстві, поштовій та кур'єрській діяльність – 5213 грн. та ін.

Більш детальну інформацію про рівень оплати праці в розрізі регіонів та галузей можна побачити тут.

За результатами засідання Комісії підготовлено комплекс заходів, спрямованих на детінізацію зайнятості та доходів населення, та надані відповідні доручення.

Протокол  № 2 від 16.05.2019р.

 

Під головуванням заступника голови обласної державної адміністрації Богатирця Ігоря Миколайовича 21 березня 2019 року відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області, на якому були розглянуті показники фінансово-господарської діяльності підприємств Чернівецького обласного управління лісового та мисливського господарства за 2018 рік, зокрема Путильського та Хотинського лісгоспів.

Як повідомив заступник начальника Чернівецького обласного управління лісового та мисливського господарства Смічик Сергій Петрович, фінансовий стан лісогосподарських підприємств залишається стабільним і має якісні показники. Так за 2018 рік державними лісогосподарськими підприємствами вироблено продукції на загальну суму 802,2 млн.грн., що на 20% більше показника 2017 року. Обсяг реалізованої продукції за звітний період склав 677,0 млн.грн., в тому числі на експорт – 148,3 млн.грн. При цьому, зазначеними підприємствами перераховано до зведеного бюджету 257,1 млн.грн. податків, з них до державного – 191,6 млн.грн., до місцевих – 65,5 млн.грн.

В той же час, окремі лісгоспи зменшили у 2018 році сплату частини чистого прибутку до бюджету, зокрема ДП «Сторожинецький лісгосп» - на 2,9 млн. грн., ДП «Берегометське ЛМГ» - на 2 млн.грн., ДП «Путильський лісгосп» - на 1,9 млн.грн., ДП «Чернівецький лісгосп» - на 0,5 млн.грн.

З метою покращення ситуації в частині наповнення бюджетів усіх рівнів підприємствами лісового господарства за результатами засідання Комісії надані відповідні доручення. Також було запропоновано підсумки роботи Чернівецького обласного управління лісового та мисливського господарства за 2018 рік розглянути на черговому засіданні колегії облдержадміністрації.

 

Протокол №1

22 березня 2018 року відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області.

Першими, згідно порядку денного, були розглянуті результати діяльності лісогосподарських підприємств області за 2017 рік. Слід відмітити, що за 2017 рік державними лісогосподарськими підприємствами вироблено продукції на загальну суму 668,4 млн.грн., що на 16,8% більше показника 2016 року. Обсяг реалізованої продукції за звітний період склав 577,0 млн.грн., в тому числі на експорт - 125,4 млн.грн. При цьому, зазначеними підприємствами перераховано до зведеного бюджету 175,2 млн.грн. податків та обов’язкових платежів, з них до державного – 119,5 млн.грн., до місцевих – 55,7 млн.грн. Обсяг чистого прибутку склав 16,4 млн.грн., рентабельність усієї діяльності - 2,8%.

Другим розглядалося питання наявної дохідної бази та фінансових можливостей місцевих бюджетів Герцаївського району. Станом на 01.03.2018 в податкових органах на обліку перебуває 1192 платники податків, в тому числі 371 юридичних та 821 - фізичних осіб. Зазначеними суб’єктами господарювання за 2 місяці ц.р. до місцевих бюджетів району сплачено податків на загальну суму 4540,6 тис.грн., що на 1333,2 тис.грн. або на 41,6% більше, ніж за відповідний період минулого року.

Незважаючи на позитивні тенденції наповнення місцевих бюджетів району, членами Комісії намічені заходи та надані відповідні доручення керівництву району в частині покращення процесу справляння податків. При цьому особливу увагу було зосереджено на розширення кола платників податку на нерухоме майно.

Протокол №1 від 22.03.2018

25 квітня 2018 року відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області.

Відповідно до порядку денного розглянуті питання щодо:

- перспектив наповнення місцевих бюджетів відповідної території за рахунок легалізації зайнятості та заробітної плати;

- проблемних питань в справлянні податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

- наявної дохідної бази та фінансових можливостей місцевих бюджетів Вижницького району, в т. ч. бюджетів Вижницької та Вашківецької ОТГ.

Виступаючі зазначили, що надходження доходів до місцевих бюджетів області від податку з доходів фізичних осіб, як і до бюджету Пенсійного фонду України, напряму залежать від фонду оплати праці, який офіційно декларують роботодавці. Тривогу викликає неофіційна, не задекларована, прихована зайнятість, від якої зазнають суттєвих втрат доходів бюджети усіх рівнів, а працівники, які погоджуються на таку працю, є повністю соціально незахищеними. Аналіз балансу трудових ресурсів області свідчить про те, що 17,2% працездатного населення області не зайняте у жодній сфері економічної діяльності. У разі офіційного працевлаштування хоча б половини незайнятого працездатного населення додаткові надходження до місцевих бюджетів могли б становити близько 30 млн.грн. на місяць.

З 23.02.2018 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 18.12.2017 №1104, якою затверджено Перелік органів державного нагляду (контролю), на які не поширюється дія Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», до якої увійшли Держпраці та її територіальні органи. З початку дії  постанови управлінням Держпраці у Чернівецькій області на підставі матеріалів ГУ ПФУ та ДФС здійснено інспекційні відвідування на 10 суб’єктах господарювання. За результатами інспекційних відвідувань виявлено 12 працівників, які працювали без належного  оформлення  трудових  відносин, керівникам  підприємств      та

фізичним особам-підприємцям внесено 8 приписів на усунення виявлених порушень законодавства про працю. Матеріали перевірок на 8 керівників - порушників трудового законодавства направлено до суду, на предмет притягнення до адмінвідповідальності за ч.І ст. 41 КУпАП. Управлінням накладено штрафні  санкції  за порушення законодавства про працю та зайнятість населення в сумі від 112 тис.грн. до 670 тис.грн.

Представник Головного управління Державної фіскальної служби України у Чернівецькій області   відзначив позитивні тенденції у надходженнях податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, якого в порівнянні з аналогічним періодом минулого року по області надійшло за 1 квартал 2018 року на 2,5 млн. грн. більше.

 Однак, не зважаючи на виконання індикативних показників, існують проблеми з нарахуванням податку  в повному обсязі через:

- незначне  наповнення баз даних  Державного реєстру прав на нерухоме

майно, в т.ч. оцифрованих баз БТІ;

- не введення в експлуатацію та не занесення до  бази даних об’єктів, які              фактично побудовані і вже функціонують.

Що стосується надходжень до місцевих бюджетів Вижницького району, то незважаючи на позитивні показники виконання планових призначень за І квартал 2018 року на 108% є ряд негативними факторів, які впливають на стан надходження доходів як до бюджету Пенсійного фонду України, так і місцевих бюджетів Вижницького району, а саме:

  • 30 страхувальників в 1 кварталі п.р. нараховували зарплату 104 найманим працівникам менше мінімального розміру при декларуванні повної зайнятості;
  • у 101 страхувальника 718 осіб зайняті неповний робочий час;
  • у 35 роботодавців 152 застраховані особи працюють за договорами цивільно-правового характеру.

Використання роботодавцями вказаних схем мінімізації заробітної плати, крім зазначеного вище, негативно впливає і на набуття найманими працівниками страхового стажу та, відповідно, на розмір пенсійної виплати у майбутньому.

Станом на 01.04.2018 року кількість суб‘єктів господарювання Вижницького району, що здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами склала 211, проте 10 з них подають «нульові» декларації з акцизного податку, а 30% - декларують в місяць лише 200 грн. цього податку.

За результатами засідання Комісії надані відповідні доручення.

Протокол №2 від 25.04.2018р.

20 липня 2018 року відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області.

Відповідно до порядку денного розглянуті питання щодо:

- проведення земельних торгів  у формі аукціону права оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на території Чернівецької області.;

- стан контролю з питань своєчасної виплати і в розмірі не менше мінімальної заробітної плати та виявлення не задекларованої праці в області.

За результатами засідання Комісії надані відповідні доручення.

Протокол № 3 від 20.07.2018р.

22 серпня 2018 року відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області.

Відповідно до порядку денного заслуховувались керівники, головних бухгалтерів підприємств, у яких є наявний податковий борг перед бюджетами усіх рівнів, а саме:

 

  1. Загородня Аліна Миколаївна – головний бухгалтер ТзОВ «Будсервіс-С».
  2. Танасійчук Ніна Михайлівна - головний бухгалтер СП ТзОВ «Буковест».
  3. Пую Петро Васильович – керівник Чернівецького управління ПАТ «Електро».Яніцька Інна Анатоліївна – керівник ТОВ НКВ «Бустар ЛТД».

 

За результатами засідання Комісії надані відповідні доручення.

Протокол № 4 від 22.08.2018р.

 

За участю заступника голови Чернівецької обласної державної адміністрації М.Заячука 20 вересня 2018 року відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області, на яке було запрошено голів об’єднаних територіальних громад с.Волока та м.Новоселиця, по місцевих бюджетах яких впродовж останніх місяців не виконувалися планові показники за доходами.

Загалом в області, незважаючи на децентралізацію та надані повноваження щодо контролю за сплатою податків на території громад, чотири об’єднані громади за вісім місяців не виконали планові призначення за доходами, по окремих – відбулося зменшення надходжень  порівняно з січнем-серпнем 2017 року. Зазначене потребує встановлення контролю з боку голів місцевих рад за наповненням дохідної частини бюджету, а також  формування дохідної частини бюджетів об’єднаних територіальних громад, сільських, селищних, міських (міст районного значення) рад на основі „Податкового паспорта”, який дає змогу за участю фахівців фіскальної служби сформувати реальну податкову базу та доходну частину на плановий бюджетний період.

Також одним із питань, яке виносилось на обговорення і викликало дискусію, було питання встановлення ставок земельного податку по лісових землях. З набранням чинності Закону України від  10.07.2018 № 2497-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств», яким  внесені зміни  до ст.273 Податкового кодексу,  передбачено оподаткування земельним податком лісових земель. Cтавки  земельного податку визначаються рішеннями місцевих рад. Після прийняття рішень та їх оприлюдення суб’єкти господарювання, в яких у користуванні є земельні ділянки, зобов’язані подати уточнюючі декларації з плати за землю (земельний податок).

Директор Департаменту фінансів облдержадміністрації Анжела Дякова  зазначила, що питання оподаткування податком лісових земель є досить важливим, адже це додаткові надходження у місцеві бюджети. Але поряд з цим при прийнятті рішень слід розуміти проблеми підприємств лісової галузі, тому ставки податку мають  бути помірковані та встановлені з урахуванням фінансового стану підприємств лісової галузі. З цією метою органам місцевого самоврядування необхідно більш детально працювати з керівниками підприємств лісової галузі, розглядати питання надання пільг   на площі лісових насаджень, які належать до  природно-заповідного фонду, тощо.

За результатами засідання Комісії надані відповідні доручення.

Протокол № 5 від 20.09.2018р.

Під головуванням заступника голови обласної державної адміністрації Богатирця Ігора Миколайовича 22 листопада 2018 року відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області.

Основна увага роботи Комісії була зосереджена на питанні наповнення місцевих бюджетів за рахунок коштів від продажу права оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності. Було відмічено, що одним із позитивних прикладів розвитку ринково-спрямованих земельних правовідносин є організація земельних торгів, в тому числі і набуття на земельних аукціонах права оренди земельних ділянок державної власності.

Використання механізму проведення аукціонів для реалізації земельних ресурсів, що перебувають у державній власності або власності територіальних громад області, вимагає прозорості їх організації та проведення, доступності для громадян, відстоювання економічних інтересів держави та нульової толерантності до корупції.

Протягом 2017 року на території області пройшло 13 аукціонів, з яких було продано прав оренди на 26 таких ділянок загальною площею 545,2 га.

За 9 місяців 2018 року проведено 15 аукціонів, на яких було продано прав оренди на 20 ділянок, загальною площею 270 га, річною орендною платою 839,1 тис. грн.

Крім цього, на грудень ц.р. виставлено 4 земельні аукціони щодо продажу 6 лотів (прав оренди на земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності) загальною площею 79,8 га, стартовий розмір яких складає – 98,2 тис. грн.

Слід зазначити, що проблемним на сьогодні є пасивне ставлення щодо проведення земельних аукціонів зі сторони органів місцевого самоврядування. І це одна з основних причин, що зумовлює невиконання плану-графіку продажу права оренди на земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності на 2018 рік в області.

Також, на засіданні Комісії було заслухано представників  підприємств, які провадять свою діяльність, але не сплачують належної суми податку на доходи фізичних осіб.

За результатами засідання Комісії надані відповідні доручення.

Протокол № 7 від 22.11.2018р.

Під головуванням заступника голови  обласної державної адміністрації Богатирця Ігора Миколайовича 24 жовтня 2018 року відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області. Який зауважив на проблемі детінізації заробітної плати та легалізації трудових відносин та що потрібно зробити зі сторони місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування для покращення ситуації з даного питання. Так, як в регіоні  продовжується тенденція використання нелегальної робочої сили, виплата заробітної плати «в конвертах» і у розмірі, нижчому від мінімального рівня та інші порушення трудового законодавства. Недотримання законодавчих вимог в свою чергу негативно впливають на сплату податків до бюджетів усіх рівнів.

Згідно порядку денного було розглянуте питання  про рівень оплати праці у роботодавців області та фактори, які впливають на надходження доходів до бюджетів усіх рівнів.

За інформацією Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області згідно звітності страхувальників розмір середньої зарплати застрахованих осіб у січні-серпні 2018 року становив 6071 грн., або зріс порівняно з відповідним періодом 2017 року на 1253 грн. (26,0%). При цьому, він є нижчим, ніж за даними статистики по області (6643 грн.) – на 8,6% та по Україні (8550 грн.) – на 29,0%. Найнижчий рівень заробітної плати спостерігається в Кіцманському (5215 грн.), Новоселицькому (5221 грн.), Кельменецькому (5429 грн.), Хотинському (5482 грн.), Заставнівському (5517 грн.) районах. За видами діяльності у січні-серпні 2018 року найнижчий рівень заробітної плати застрахованих осіб у сфері тимчасового розміщення й організації харчування – 3507 грн., оптовій та роздрібній торгівлі – 4166 грн., інших послуг – 4369 грн., транспорті – 4568 грн., охороні здоров’я та надання соціальної допомоги – 4954 грн. та ін.

Слід звернути увагу на вкрай низький рівень оплати праці працівників, які зайняті у фізичних осіб-підприємців – 3729,42 грн., яка порівняно з минулим роком зросла на 18,0% (тобто на % зростання мінімального розміру заробітної плати). У фізичних осіб-підприємців зайнято 11,0% (15,5 тис.осіб) від усіх працівників (141,5 тис.осіб). На одного роботодавця припадає близько 2-х працівників.

За результатами моніторингу з виявлення ознак неоформленої праці та порушень законодавства про працю, встановлено ряд факторів, які негативно впливають на рівень оплати праці в області та наповнення бюджетів усіх рівнів, зокрема:

- нарахування роботодавцями заробітної плати менше мінімального розміру при декларуванні повної зайнятості – за звітністю страхувальників за липень 2018 року загалом по області виявлено 541 страхувальника, які нараховували зарплату 1172 найманим працівникам менше мінімального розміру;

- декларування неповної зайнятості працівників – у серпні 2018 року у 2707 страхувальників області 16447 працівників були зайняті неповний робочий час, в тому числі у 2335 господарюючих суб’єктів 8447 працівників. Питома вага працівників, які працюють на умовах неповної зайнятості, до середньооблікової чисельності працівників по області становить 12,3%, в тому числі у бюджетній сфері – 12,8%, господарюючих суб’єктів – 11,9%. Загалом по області вищий рівень співвідношення працівників, які зайняті неповний робочий час – у Заставнівському (19,6%), Глибоцькому (14,0%), м. Чернівцях (13,5%), Путильському (13,0%), Кіцманському (12,7%) районах. Найбільша частка осіб, які зайняті неповний робочий час у державному управлінні (29,4%), охороні здоров’я та наданні соціальної допомоги (15,6%), оптовій та роздрібній торгівлі (10,7%), промисловості (10,3%);

- укладання договорів цивільно-правового характеру замість трудових – у 481 роботодавця області у серпні 2762 застраховані особи працювали за договорами цивільно-правового характеру, в тому числі у 375 господарюючих суб’єктів – 2280 працівників. Загалом по області співвідношення таких працівників до середньооблікової чисельності працівників становить 2,1%, у тому числі у бюджетній сфері – 0,8%, господарюючих суб’єктів – 3,2%. Найвище співвідношення таких працівників – у Сокирянському районі (9,2% – за рахунок суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері садівництва), Путильському районі – 2,7% та м.Новодністровськ – 2,5%;

- нарахування керівниками собі заробітної плати менше мінімального розміру, встановленого законодавством – у липні 2018 року виявлено 792 таких керівників підприємств, установ, організацій, середня зарплата яких становила 1509 грн. (середня зарплата працівників у таких роботодавців становила 2994 грн., в тому числі 269 керівників мали основне місце роботи і в середньому їх зарплата становила 1809 грн.;

- наявність роботодавців, які нараховують заробітну плату, нижче середньої по виду економічної діяльності – у серпні у 8308 роботодавців області рівень середньої заробітної плати працівників був нижчим, ніж середній за відповідними видами діяльності за даними статистики по області.

Директор Департаменту фінансів облдержадміністрації Анжела Дякова  зазначила, що на сьогодні не втрачає актуальності питання щодо проблеми детінізації заробітної плати та легалізації трудових відносин і є досить важливим, адже вирішення даної проблема дасть додаткові надходження у бюджети усіх рівнів. З цією метою необхідно посилити широкомасштабну роз’яснювальну та контрольно-перевірочну роботу  серед населення (працівників) та розмістити соціальну рекламу щодо інформування роботодавців про негативні наслідки мінімізації заробітної плати та тінізації зайнятості, як для самого роботодавця у вигляді штрафних санкцій за порушення законодавства про працю, так і для найманих працівників, що позбавляються соціального захисту.

За результатами засідання Комісії надані відповідні доручення.

Протокол№ 6 від 24.10.2018р.

Під головуванням заступника голови обласної державної адміністрації Богатирця Ігора Миколайовича 20 грудня 2018 року відбулося чергове засідання комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів на території області, на якому розглянуто підсумки роботи Комісії протягом 2018 року.

Також заслухано представника Чернівецького обласного управління лісового та мисливського господарства щодо сплати обов’язкових платежів до бюджету державними лісогосподарськими підприємствами за результатами 11 місяців 2018 року та перспективи їх діяльності на 2019 рік.

Крім того, на засідання Комісії були запрошені представники окремих  підприємств, які провадять свою діяльність, проте не в повній мірі проводять розрахунки із бюджетом, зокрема: ДП «Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України №67», ПП “Раєвіт”, ТзОВ торговий дім “ГРІН РЕЙ” та ПП “Будмонтаж - 2001”.

За результатами засідання Комісії надані відповідні доручення.

Протокол № 8 від 20.12.2018 р.