• Про Управління ЦЗН
  • Памятки населенню
  • Цільові програми
  • Інтерактивна карта захисних споруд
  • Структура управління
  • ГРАФІК прийому громадян
  • Нормативно-правова база

Про Управління ЦЗН

  • Про управління цивільного захисту населення

Управління цивільного захисту населення обласної державної адміністрації

58010, м.Чернівці, вул. М.Грушевського, 1.

Тел.:  (0372)  55-39-38 (цілодобово). Тел./факс: (0372) 55-36-88.

E:mail: umns@meta.ua

Начальник управління -  Гайдай Олексій Володимирович.

Заступник начальника управління-начальник відділу цивільного захисту населення - Ткачук Тетяна Василівна

Режим роботи:

Пн – Чт - з 09-00 до 18-00

Пт - з 09-00 до 16-45

Обідня перерва з 13-00 до 13-45.

Управління цивільного захисту населення обласної державної адміністрації є структурним підрозділом обласної державної адміністрації, підпорядковується голові обласної державної адміністрації, а також підзвітне і підконтрольне Державній службі України з надзвичайних ситуацій.

Управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, Кодексом цивільного захисту України, актами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, наказами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями обласної державної адміністрації, а також  Положенням про Управління цивільного захисту населення обласної державної адміністрації.

Основними завданнями Управління є:

  1. участь у реалізації на території Чернівецької області державної політики у сфері цивільного захисту;
  2. організація відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
  3. керівництво територіальною підсистемою єдиної державної системи цивільного захисту;
  4. розроблення і здійснення заходів щодо підтримання готовності органів управління та сил територіальної підсистеми цивільного захисту до дій за призначенням у мирний час та в особливий період;
  5. розроблення заходів цивільного захисту та запобігання виникненню надзвичайних ситуацій на території області і реагування на них;
  6. організація та забезпечення роботи обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, обласної евакуаційної комісії;
  7. організація та забезпечення роботи спеціальних комісій з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, штабів з ліквідації надзвичайних ситуацій
  8. здійснення в межах своїх повноважень перевірки готовності дій за призначенням ланок територіальної підсистеми Чернівецької області єдиної державної системи цивільного захисту, а також створених спеціалізованих служб цивільного захисту відповідно до вимог Кодекс цивільного захисту України;
  9. здійснення у межах своїх повноважень збору, накопичення, обробки, аналізу і оприлюднення інформації про стан техногенної та природної безпеки в області;
  10.  оповіщення керівного складу органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, органів управління цивільного захисту, спеціалізованих служб цивільного захисту, підприємств, установ і організацій області, а також оповіщення та інформування населення у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій;
  11. підтримання у постійній готовності до застосування регіональної системи централізованого оповіщення, її сталого функціонування у разі виникнення надзвичайних ситуацій, здійснення її модернізації та забезпечення функціонування
  12. організація визначених законодавством заходів інженерного радіаційного, хімічного, біологічного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій;
  13. організація і координація заходів щодо евакуації населення і майна у безпечні райони із зон надзвичайних ситуацій;
  14. розробка планів цивільного захисту і заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій регіонального рівня та ліквідації наслідків.

Памятки населенню

  • ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ І ДІЇ НАСЕЛЕННЯ ПРИ СНІГОВИХ ЗАМЕТАХ!!!
  • Пам’ятка населенню про небезпеку лісових пожеж!
  • Алгоритм дій у разі виявлення в поштовому конверті сипучі порошкові матеріали або ймовірний вибуховий пристрій
  • ПАМ’ЯТКА НАСЕЛЕННЮ! ОБЕРЕЖНО – ЗМІЇ !
  • Пам’ятка населенню про правила поведінки якщо Ви заблукали у лісі!
  • Пам’ятка для населення про небезпеку кліщів
  • Пам’ятка населенню про дії громадян в осінньо-зимовий період!
  • УВАГА! ЗАСТАРІЛІ БОЄПРИПАСИ!!!
  • Пам’ятка населенню УВАГА, ГАЗ!
  • ОБЕРЕЖНО ТУМАН!
  • БЕЗПЕКА ДОРОЖНЬОГО РУХУ
  • ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ У СФЕРІ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ
  • ЗБЕРІГАЙТЕ ЗДОРОВ’Я ТА БАДЬОРІСТЬ НА РОБОЧОМУ МІСЦІ
  • ДІЇ ПРИ БУРЕВІЇ І СМЕРЧІ!!!
  • Що робити, якщо загубилася дитина у парку чи в лісі?

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ І ДІЇ НАСЕЛЕННЯ ПРИ СНІГОВИХ ЗАМЕТАХ

Снігопади, тривалість яких може бути від 16 до 24 годин, сильно впливають на господарську діяльність населення, особливо в сільській міс­цевості. Негативний вплив цього явища ускладнюється хуртовинами, сніговими буранами, при яких різко погіршується видимість та транспортне сполучення як в містах, так і між містами об­ласті. Випадання снігу з дощем при низькій температурі і ураганному вітрі ство­рює умови для обледеніння ліній електропередач, зв'язку, а також покрівлі споруд, різного типу опор і конструкцій, що дуже часто приз­водить до їх пошкодження.

З оголошенням штормового попередження про можливі снігові зано­си  необхідно обмежити пересування, особливо в сільській місце­вості, створити необхідний запас продуктів, води і палива. В окремих районах з початком зимового періоду на вулицях, між хатами необ­хідно протягнути канати, які допоможуть в сильну хуртовину орієн­туватися пішоходам і перебороти сильний вітер.

Особливу небезпеку снігові замети представляють для людей, яких негода застала в дорозі далеко від людського житла. Занесені снігом шляхи, втрата видимості викликає повне дезорієнтування на місцевості.

При слідуванні на автомашині не слід намагатися перебороти снігові замети, необхідно зупинитися, щільно закрити  жалюзі машини, закрити двигун з боку радіатора. Якщо є можливість, автомашину треба постави­ти двигуном до вітру. Періодично потрібно виходити з машини, розгріба­ти сніг, щоб машину не занесло снігом. Крім того, не занесений снігом автомобіль — добрий орієнтир для пошукової групи. Двигун автомобіля необхідно періодично прогрівати. При прогріванні двигуна важливо не допускати  надходження  в кабіну (кузов, салон) вихлопних  газів, з цією ме­тою важливо слідкувати, щоб вихлопна труба не завалювалася снігом.

Якщо в біду разом потрапило декілька чоловік, потрібно зібратися разом і використовувати один автомобіль для укриття, з інших машин необхідно злити воду. Ні в якому випадку не можна покидати укриття — автомашину. В сильний снігопад орієнтири, які здаються надійними з першого погляду, через декілька метрів можуть бути загублені.

Населенню під час снігових заметів потрібно бути готовим для проведення рятувальних робіт: розшуку заметених снігом людей і сіль­ськогосподарських тварин; надання першої медичної допомоги і роз­чищення снігових заметів на дорогах, вулицях, навколо тваринниць­ких ферм і виробничих будівель, ліквідації аварій на комунальних і енергетичних мережах.

Під час снігової бурі роботи слід виконувати тільки групами з та-­
ким розрахунком, щоб кожна людина знаходилась в полі зору інших
працівників. 

Знаходитись поблизу зруйнованої будівлі небезпечно, особливо необхідно остерігатися обірваних електродротів, вони можуть бути під напругою.

Головна умова — не піддаватись паніці, діяти грамотно, стримувати інших людей від нерозумних  вчинків, надавати допомогу постраждалим.

Пам’ятка населенню про небезпеку лісових пожеж!

Лісова пожежа – це неконтрольоване горіння лісових масивів, яке виникає внаслідок природних чинників або виникло штучно.

Лісові пожежі можуть бути низовими або верховими.

Низові лісові пожежі розвиваються внаслідок згорання рослин та їх залишків, розташованих безпосередньо на грунті або на невеликій висоті (1,5-2 м). При цьому полум’я має висоту до 50 см., швидкість розповсюдження вогню невелика:                     150–200 м/год.

Верхові лісові пожежі розвиваються з низових, однак згорають ще й нижні яруси дерев та їх крони. Без супроводу низової пожежі довго тривати не можуть. Висота полум’я може досягти 100 м і більше. Вогонь перекидається на значні відстані при швидкості розповсюдження 8-25 км/год.

Причини виникнення лісових пожеж:

  • Необережне поводження з вогнем;
  • Дитячі пустощі з вогнем;
  • Спалювання сміття на території прилеглої до лісу;
  • Іскри з вихлопних труб автотранспорту;
  • Грозові розряди блискавок;
  • Самоспалах легкогорючих матеріалів;
  • Ефект фокусування сонячних променів склом.

Під час відпочинку у лісі пам’ятайте:

  • не залишайте вогнище без нагляду;
  • місце розпалювання вогню обкладіть камінням чи обсипте землею (піском);
  • коли залишаєте місце відпочинку, обов’язково заливайте вогнище водою або засипайте піском;
  • розпалюйте вогнище, по можливості, на місці попереднього.

Якщо ви опинилися в осередку пожежі:

  • Не панікуйте та не приймайте поспішних, необдуманих рішень;
  • Не тікайте від полум’я, що швидко наближається, у протилежний бік, а долайте крайку вогню проти вітру, закривши голову і обличчя одягом;
  •  З небезпечної зони, до якої наближається полум’я, виходьте швидко, перпендикулярно до напряму поширення вогню;
  •  Будьте обережні в місцях горіння високих дерев – вони можуть завалитися та травмувати вас;
  • гасити полум’я невеликих низових пожеж можна, збиваючи його гілками листяних порід дерев, заливаючи водою, закидаючи вологим грунтом та затоптуючи ногами;
  • після виходу із осередку пожежі повідомте пожежну службу, місцеву адміністрацію про місце, розмір та характер пожежі.
Алгоритм дій у разі виявлення в поштовому конверті сипучі порошкові
матеріали або ймовірний вибуховий пристрій

 
Імовірність того, що в конверті (пакеті) знаходиться вибуховий пристрій, підвищується у разі, якщо поштове відправлення:
  • не має зворотної адреси;
  • відправлене з іншого регіону або країни;
  • на конверті містяться додаткові написи типу «Персонально», «Особисто»:
  • конверт (пакет) додатково обмотаний скотчем або паперовими стрічками;
  • конверт саморобний, 3 нерівними краями;
  • конверт (пакет) має дивний запах;
  • на дотик можна виявити незвичні ущільнення або порошок

 
У разі виявлення підозрілої кореспонденціі необхідно:
  • Кореспонденцію забороняється відкривати, кидати, переміщати до джерела вогню, електроприладів;
  • Не вчиняти будь-яких самостійних дій;`
  • У разі, якщо конверт відкритий (пошкоджений) унеможливити розповсюдження порошкового матеріалу, зараженого повітря по території приміщення (зачинити двері, вікна, вимкнути примусову вентиляцію);
  • .Негайно повідомити безпосереднього керівника;
  • Провести евакуацію з приміщення.

 
Виявлені матеріали необхідно передати фахівцям територіальних органів ГУ ДСНС та Національної поліції України для експертного дослідження.

 
Алгоритм дій у разі виявлення підозрілого предмету

 
Характерні ознаки, що вказують на можливу наявність вибухового пристрою (ВП):

 
  • наявність звуку працюючого годинникового механізму, що чути з предмету;
  • наявність у предметі запаху бензину, гасу, розчиннику, паливно-мастильних матеріалів, хімічних матеріалів тощо;
  • наявність диму, що виходить з предмету;
  • наявність у предмета елементів (деталей), що не відповідають його прямому призначенню;
  • наклейки, наліпки, етикетки з підписами на поверхні кришок коробок, що є підозрілими або вказують на зв'язок з вибухонебезпечними матеріалами;
  • наявність у дверях, вікнах яких-небудь сторонніх предметів, закріпленого дроту, ниток, важелів, шнурів тощо;
  • наявність стороннього сміття, порушення ґрунту, покриття на газонах, тротуарах біля знахідки при відсутності пояснень щодо їх виникнення у відповідних служб;
  • особа з предметом у руках чи у специфічному одязі, який дає змогу приховати на тілі ВП.

 

У разі виявлення підозрілого предмета необхідно:

 

  • Не вчиняти ніяких самостійних дій із підозрілими предметами, не чіпати руками та сторонніми предметами, не розкривати і не переміщати їх;
  • В безпосередній близькості до підозрілого предмета не палити, не користуватися вогне- та іскронебезпечними предметами;
  • Організувати охорону місця знаходження предмету з метою недопущення сторонніх осіб;
  • Негайно повідомити безпосереднього керівника.

 

Описание: http://www.nmc-volyn.gov.ua/files/image/%D0%BF%D0%B0%D0%BC%D1%8F%D1%82%D0%BA%D0%B8%20%D0%BD%D0%B0%D1%81%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8E/15.06.12/zmia.JPG

Змії розповсюджені майже всюди на земній кулі, за винятком полярних зон, а також деяких островів. На територіях країн нараховується десять видів отруйних змій. Вони, як правило, самі на людину не нападають. Вони кусають у випадках самозахисту, коли людина несподівано наступає, хватає рукою разом з травою, переслідує їх. До отруйних змій в Україні відносяться гадюка звичайна та гадюка степова. Найбільш небезпечні укуси в ділянці голови, шиї, поблизу великих кровоносних судин. Після укусу гадюк трагічні наслідки бувають рідко, але деколи розвиваються тяжкі ускладнення.

При укусі невідомої змії не варто піддаватися панічним настроям. Хвилювання стимулює прискорення серцевого ритму, що сприяє швидкому проникненню отрути в кров. Необхідно дихати повільно і глибоко. Насамперед, необхідно установити, чи дійсно є привід для занепокоєння. Уважно огляньте місце укусу. Якщо вкусила гадюка, на тілі потерпілого залишаються сліди двох отруйних іклів (рідше одного) - ранки, що кровоточать, і віддалені одна від одної на 1-І,5 см. Укуси великих і агресивних, але неотруйних полозів (жовточеревого і чотирисмугого) виглядають інакше: на шкірі є дуга від багатьох дрібних подряпини.

Симптоми. У місці попадання отрути спочатку відчувається сверблячка, через 10-15 хвилин починає розвиватися набряк, що досягає свого максимуму через 10-12 годин із моменту укусу. Пульсуючий біль у місці укусу, як правило, незначний. Злегка болять лімфатичні вузли. Зазвичай картина отруєння цим вичерпується, але в ряді випадків захворювання протікає більш тяжко. Хворий блідий, відчуває запаморочення, нудоту, страх, можливе (особливо при значних набряках) падіння артеріального тиску і непритомність. Проте у нормі вже через 10-15 годин стан потерпілого стабілізується, а приблизно із закінченням другої доби починається швидке зменшення набряку. Через 3-10 днів зникають усі зовнішні прояви хвороби. Іноді в місці укусу (і по ходу судин) виникають геморагічні пухирі з кров'янистим вмістом, що залишають після себе незаживаючі протягом тижня виразки.

Профілактика укусів гадюки

включає найпростіші запобіжні заходи:

  • у “зміїній” місцевості носіть щільне високе взуття;
  • не намагайтеся упіймати гадюку або взагалі не відому вам
  • змію;
  • при ночівлі в степу уникайте розташування біля колоній мишей-полівок, інших гризунів, хащ ча¬гарнику, тобто улюблених місць полювання гадюки;
  • переміщуючись степом у темряві, користуйтеся ліхтарем. У спеку степова гадюка буває видима у вечірніх сутінках і перед світанком;
  • вирушаючи на сімейний пікнік або риболовлю, не полінуйтесь провести бесіду з дітьми.

Перша допомога при укусах змії.

  • допоможіть постраждалому зайняти зручне положення;
  • укушену кінцівку опустіть нижче рівня серця;
  • видаліть з рани жало або висмоктуйте отруту з рани (при пошкодженні слизової оболонки губ або рота, при кровотечі ясен цього робити не можна);
  • промити ранку розчином марганцю або перекисом водню та перев'язати;
  • змазати місця укусу спиртом, горілкою, одеколоном;
  • прикладати до місця укусу холод, краще міхур з льодом;
  • не припалювати ранку розпеченим залізом, сірниками, порошком марганцю тощо-це ще більше пошкоджує тканину тіла;
  • обмежити фізичні зусилля, щоб зменшити розповсюдження отрути в організмі;
  • не давати алкоголь і препарати, які підвищують тиск;
  • під час перевезення постраждалого слід забезпечити підвищене положення укушеної кінцівки;
  • якомога швидше доставити потерпілого у лікарню.

Пам’ятка населенню про правила поведінки якщо Ви заблукали у лісі!

 

Зберігайте спокій та уникайте паніки. Якшо Ви панікуєте, думати логічно неможливо.

 Негайно зупиніться і присядьте, не робіть більше жодного кроку, не подумавши. Думати можна тільки про одне, як дістатися того місця, звідки починається знайомий шлях.

  Пригадайте останню прикмету на знайомій частині шляху і постарайтеся простежити до неї дорогу. Якщо це не вдається, пригадайте знайомі орієнтири, найкраще – залізницю, судноплавну ріку, шосе. Прислухайтеся. При відсутності знайомих орієнтирів, стежок і доріг виходьте «на воду» - униз за течією. Струмок виведе до ріки, ріка – до людей. Якщо орієнтирів немає, залізьте на найвище дерево – погляд з висоти допомагає краще зорієнтуватися. Існують природні прикмети, що дозволяють вибрати вірний напрямок:

мурашники завжди розташовуються з південного боку дерева, пенька або куща;

кора більшості дерев з північної сторони грубіша, іноді покрита мохом; якщо мох росте по всьому стволу, його найбільше з північної сторни, особливо поблизу коріння;

річні кільця на пні спиляного дерева розташовані нерівномірно – із південної сторони вони звичайно товщі. Просіки у великих лісових масивах завжди зорієнтовані у напрямку північ – південь або схід – захід.

Якщо точно знаєте, що вас будуть шукати - залишайтесь на місці, розведіть вогнище, співайте пісні - по диму і голосу людину простіше знайти. Подавати звукові сигнали можна ударами палиці об дерева - звук від них далеко розходиться по лісі.

Правильно користуйтесь вогнем. Він є одним з основних засобів виживання в лісі. За допомогою вогню Ви можете зберегти тепло, сушити одяг і подавати сигнали. Завжди тримайте сірники у водонепроникному пакеті.

Уникайте переохолодження. Воно трапляється, коли людина не звертає уваги на холод та не має відповідного одягу і захисту.

Використовуйте навички та вміння будування схованок, або користуйтесь природними печерами. Це допоможе виживанню у лісі, забезпечить Вам захист і тепло.

Бережіть та економно використовуйте воду. Вона більш важлива для вашого вживання, ніж їжа.

  Запам'ятайте! Діти повинні знати, що вони не будуть покарані за те, що заблукали. Були випадки, коли діти ховалися від шукачів через те, що боялися бути покараними. Отже, для того щоб, залишитися живими, опинившись на самоті в лісі, потрібні елементарні початкові знання, спокій, зосередженість та величезне бажання знайти вихід із складної ситуації.

Пам’ятка для населення про небезпеку кліщів

 

Спілкування з природою не завжди проходить з користю. Укуси кліщів можуть таїти в собі велику загрозу для здоров’я.

З настанням теплої пори спілкування з природою стає досить частим явищем. Прогулянки в парках, лісах, риболовля, полювання і багато інших видів діяльності, це улюблені заняття, які приносять людині масу задоволення. Проте все не так райдужно, як здається. На жаль, природа таїть в собі безліч небезпек для здоров’я людини, і одна з них — кліщі. Ці паразити поширені всюди, і немає ніяких гарантій того, що прогулюючись по міському парку, вам вдасться уникнути укусу кліща.

Чим небезпечні кліщі?

Небезпека кліщів полягає в тому, що вони є переносниками багатьох інфекцій, зокрема кліщовий бореліоз та енцефаліту. Звичайно ж, це зовсім не означає, що укус кліща неминучий і веде до захворювання. У разі якщо кліщ не заразний, то і небезпеки для здоров’я він не несе.

Найбільш відомими є іксодові кліщі — переносники кліщового енцефаліту, бореліозу, висипного тифу та інших захворювань. Іксодові кліщі можуть стати і причиною розвитку хвороби Лайма. Це небезпечне захворювання, при якому в першу чергу уражаються серце, нервова система та опорно-рухового апарату. Якщо вчасно не пройти курс лікування, то хвороба Лайма може призвести до інвалідизації і навіть смерті хворого.

Де водяться кліщі?

Кліщі зустрічаються повсюдно, проте існують місця, де їх чисельність особливо велика. Так як всі кліщі люблять вологу, то найчастіше вони зустрічаються в місцях з хорошою зволоженістю. Найчастіше це затінені місця з листяної рослинністю і густою травою. Також багато кліщів водиться на луках, лісових ярах, узліссях і берегах водойм з рослинністю.

Важливо знати, що в лісах кліщі у великій кількості концентруються на лісових стежках, на узбіччях яких росте трава. Це пов’язано з тим, що кліщів дуже приваблює запах тварин і людей, які часто пересуваються по цих стежках.

Кліщі не падають з дерев!

Вельми поширена думка про те, що кліщі з гілок дерев стрибають на своїх потенційних жертв. Однак це не більше ніж омана. Міф про стрибаючих кліщах виник неспроста. Часто кліщів помічають на верхніх частинах тулуба (плечі, шия), що і наводить думку про те, що вони падають на людей з дерев. Насправді кліщі — істоти вельми приземлені, в прямому сенсі цього слова, і перший пункт призначення для кліща це нижні кінцівки людей і тварин. А далі кровопивці піднімаються вгору по тулубу у пошуках відповідного місця для укусу. До речі, перед тим, як вкусити, кліщ може 1-2 години перебувати на тілі. Тому не нехтуйте оглядом свого тіла після прогулянки на природі. Ваша пильність допоможе вам уникнути багатьох проблем.

Найкращий захист — правильне екіпірування

Найголовніше засіб від укусів кліщів — це одяг, надійно закриває тіло людини. У цьому зв’язку шорти для походу в ліс суворо протипоказані. Для цих цілей краще всього використовувати довгі брюки з гумками внизу, щоб кліщ не зміг залізти під штанину. Верхній одяг також має бути з довгими рукавами з гумками. Намагайтеся одягатися в одяг світлих тонів (краще білу), на ній найлегше помітити кліща. Із взуття переважніше чоботи або черевики, куди можна закласти штанину. На голову одягаємо кепку або хустку. В ідеалі для лісових прогулянок підійде енцефалітний костюм. Вартість такого спеціального одягу невисока, і дозволити собі це може кожен.

Наявність захисного одягу зовсім не означає, що ви можете більше не турбуватися про кліщів. Оглядайте тіло кожні 15-30 хвилин, особливо такі місця, як шия, пахви, пах і вушні раковини. Найчастіше саме на цих ділянках тіла паразитують кліщі, тому що шкіра в цих місцях тонка і ніжна, що спрощує паразитам роботу.

Захисні засоби

Захисний одяг, а також відкриті ділянки тіла потрібно обробити спеціальними речовинами. Сьогодні існує кілька груп спеціальних захисних засобів від кліщів:

Репеленти — речовини, що відлякують кліщів. Практично у всіх відомих репелентах міститься речовина діетілтолуамід. Цей засіб можна наносити на одяг, а також відкриті ділянки тіла (на коліна, щиколотки і груди). При контакті з репелентом кліщ починає йти в протилежну сторону і в кінцевому підсумку покидає тіло. Одяг, оброблена репелентами, зберігає захисні властивості до 4-5 діб. Перед тим, як наносити засіб, уважно читайте інструкцію!

Акарицидні засоби — речовини, що вбивають кліщів. До складу акарицидних препаратів входять нервово-паралітичні речовини, при контакті з яким у кліща виникає параліч кінцівок, і він падає з одягу. Акарицидні засоби від кліщів токсичні для людини, і тому наносити їх можна тільки на одяг, але не на відкриті ділянки тіла.

Комбіновані засоби. До складу комбінованих засобів від кліщів входять як діетілтолуамід, так і альфаметрін (нервнопаралітіческого компонент). Наносити такі засоби можна тільки на одяг.

Пам’ятка населенню про дії громадян в осінньо-зимовий період!

Як безпечно користуватися пічним опаленням та електричними обігрівачами

Під час експлуатації пічного опалення НЕОБХІДНО:

1) перед початком, а також впродовж усього опалювального сезону слід очищати димоходи та печі від сажі – не рідше одного разу на три місяці;

2) відстань від печі до меблів, шаф та іншого обладнання повинна бути не менше 0,7 м, а від топкових отворів – не менше 1,25 м;

3) біля кожної печі перед топковим отвором на горючій підлозі слід прибити металевий лист розміром не менше 0,5×0,7 м;

4) усі димові труби та стіни на гориші, через які прокладено димові канали, повинні бути заштукатурені й побілені;

5) печі та інші опалювальні прилади повинні мати протипожежні розділки (відступки) від горючих конструкцій відповідно до вимог будівельних норм;

6) золу й шлак, шо їх видаляють із топки, необхідно заливати водою та виносити в спеціально відведені місця.

При користуванні печами ЗАБОРОНЕНО:

– розпалювати їх легкозаймистими та горючими рідинами;

– використовувати для обігріву несправні та не відремонтовані опалювальні печі;

– сушити й складати на печах одяг, дрова, інші горючі предмети та матеріали;

– зберігати у приміщенні запас палива, який перевищує добову потребу;

– розмішувати паливо, інші горючі речовини та матеріали безпосередньо перед топковим отвором;

– проводити розпалення печей дровами, довжина яких перевищує розміри топки;

– здійснювати топлення печей із відкритими дверцятами топки;

– виносити та викидати гаряче вугілля ближче 15 метрів від будівель;

– зберігати незагашені вуглини та попіл у металевому посуді, встановленому на дерев’яній підлозі або горючій підставці;– використовувати вентиляційні та газові канали як димоходи;

– влаштовувати в якості димової труби металеві та азбестові труби;

– прокладати димоходи (борови) опалювальних печей по горючих основах;

– закріплювати на димових трубах антени телевізорів, радіоприймачів тощо;

– топити печі під час проведення у приміщеннях масових заходів;

– доручати розпалювання печі та нагляд за нею дітям.

Основні рекомендації щодо безпечного користування приладами електроопалення:

1) не слід застосовувати для обігріву приміщень несертифіковані та саморобні нагрівальні прилади; 2) електрообігрівач не можна ставити біля завісок або меблів – відстань від пристрою до горючих матеріалів має становити не менше 0.25 м;

3) небезпечно встановлювати нагрівальні прилади на підставки з легкозаймистих матеріалів;

4) не можна розташовувати прилади обігріву безпосередньо під розеткою, а також на шляхах евакуації людей;

5) перед увімкненням обігрівального пристрою треба переконатись, що він не має механічних ушкоджень;

6) не варто вмикати одночасно багато електроприладів у подовжувач, адже електромережа може не витримати перевантаження;

7) слід обмежити доступ маленьких дітей до нагрівальних приладів;

8) забороняється використовувати електрообігрівальні прилади для сушіння одягу та інших матеріалів;

9) не слід пропускати провід від обігрівача під килимом – це може призвести до його перегрівання та перетирання, шо тягне за собою небезпечні наслідки;

10) треба регулярно очищати нагрівачі від пилу й сміття, адже сторонні предмети можуть несподівано спалахнути;

11) не можна залишати ввімкненими електрообігрівальні пристрої під час виходу з будинку.

Памятка неселенню

УВАГА! ЗАСТАРІЛІ БОЄПРИПАСИ!!!

ШАНОВНІ МЕШКАНЦІ ОБЛАСТІ !

На території області продовжують мати місце випадки виявлення вибухонебезпечних предметів - боєприпасів часів Великої Вітчизняної війни, а також сучасних засобів ураження, що випадково стали доступними в результаті злочинної халатності осіб, яві відповідають за їх збереження.

Знайдені боєприпаси (або предмети, що схожі на них) повинні бути знешкоджені фахівцями.

Про знахідку вибухонебезпечного предмету необхідно терміново повідомити місцеві органи державної влади (сільради, райвійськомати, відділення поліції, відділи з питань надзвичайних ситуацій).

Ваші дії після виявлення вибухонебезпечного предмету:

  • -зупинити будь які роботи в районі знахідки;
  • -ні в якому разі не чіпати підозрілий придем;
  • -до прибуття фахівців не допускати сторонніх осіб до небезпечної знахідки і на громадських засадах організувати охорону місця знахідки. 

ЗАБОРОНЯЕТЬСЯ

  • під час виявлення підозрілого предмету, категорично забороняється торкатися і пересувати його;
  • заливати його рідинами, засипати ґрунтом або чимось його накривати; користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух);
  • торкатися підозрілого пристрою та здійснювати на нього звуковий, світловий, тепловий чи механічний вплив, адже практично всі вибухові речовини отруйні та чутливі до механічних, звукових впливів та нагрівання.

Пам’ятка населенню
УВАГА, ГАЗ!

На що потрібно звертати увагу при користуванні газовими приладами:

-у разі вічдутного запаху газу негайно перекрийте крани пальників газової апаратури на газопроводах перед нею, провітріть приміщення не запалюючи вогонь,не вмикайте і не вимикайте електроприлади та викличте газову службу «104»;
-при відсутності або слабій тязі у димоході не користуватись газовими приладами – це смертельно небезпечно

-вмикайте в роботу газові прилади тількі після того, як ви впевнились що всі крани на приладах і перед ним закріти

-не відривайте кран на шазовому приладі попередньо не підготувавши сірник, заздалегіть піднесіть його до пальника приладу.

Забороняється:

-залишати без нагляду працюючі шазові прилади;

-самовільно проводити газифікацію квартир, будинків, перестановку, зміну, відключення старих і підключення нових газових приладів, ремонт газового обладнання і газопроводів;
-не допускати до користування газовими приладами дітей дошкільного віку, осіб що не контролюють свої дії і тих хто не пройшов попередній інструктаж;
-викристовувати для сну і відпочинку кухню ті інші приміщення, де встановлені газові прилади;

-обігрівати приміщення та сушити білизну газовими приладами.

ОТРУЄННЯ ЧАДНИМ ГАЗОМ

Чому отруєння чадним газом є таким небезпечним?

Отруєння відбувається майже непомітно. Газ не має яскраво вираженого запаху, тому погіршення стану можна відчути лише при серйозних симптомах. Це не тільки сильний головний біль та блювання, – наслідком може стати й загальне погіршення самопочуття. Після проходження цієї стадії настає сон, а це період, під час якого можливості вижити без сторонньої допомоги практично не залишається. Смерть може наступити протягом півгодини після втрати свідомості.

Як уникнути отруєння чадним газом

1. Тримайте відкритим вікно під час користування газовими приладами.

2. Користуйтеся газовими приладами тільки при наявності тяги в димоходах і вентиляційних каналах. Завжди перевіряйте тягу перед включенням і під час використання газових приладів.

3. Не користуйтеся електровитяжкою у приміщеннях, де працює газовий прилад з відводом продуктів згорання у димохід. Якщо одночасно працюють така витяжка та димохідний газовий прилад (котел, колонка), електровитяжка створює зворотну тягу, через що утворюваний у процесі горіння чадний газ не виводиться у димохід, а накопичується у приміщенні.

4. Експлуатуйте тільки справні газові прилади.

5. Не використовуйте газову плиту для обігріву приміщення.

6. Слідкуйте за технічним станом димових і вентиляційних каналів. Вони повинні бути цілими і незасміченими. За необхідності звертайтеся у спеціалізовану службу ремонту.
 

Перша допомога при отруєнні чадним газом

Варто пам’ятати, що люди сприймають дію чадного газу по-різному. Найбільш вразливі – це діти. Все залежить від маси тіла людини, чи легко вона піддається отруєнню, і від близькості до джерела.

 При легких отруєннях (якщо справа обмежилася запамороченням і нудотою) зазвичай буває достатньо вивести людину на свіже повітря. Але до тих пір, поки його стан повністю не прийде в норму, спостерігайте, фіксуйте будь-які зміни, щоб вчасно прийти на допомогу, якщо знадобиться. При важких отруєннях і ураженнях середньої тяжкості потрібна термінова госпіталізація.

ПАМ’ЯТКА НАСЕЛЕННЮ

ОБЕРЕЖНО

ТУМАН!

Туман - це природне явище, що досить часто спостерігається восени. особливо густий туман накопичується в низинах, де видимість досягає менше 100 метрів. в результаті різкого обмеження видимості збільшується кількість дорожньо-транспортних пригод на дорогах.

ПАМ'ЯТАЙТЕ:

  • Ваша увага і обережність є гарантією безпеки руху. Вибирайте  швидкісний режим, який забезпечував би своєчасне гальмування перед перешкодою, яка з'явилася зненацька.
  • Мокре дорожнє покриття збільшує гальмівний шлях автотранспорту. Під час руху в колоні збільшить дистанцію між автомашинами - не менше 50 метрів.
  • Користуйтесь протитуманними фарами.
  • Уважно слідкуйте за сигналами автомашин, що рухаються попереду. 
  • Не допускайте різкого гальмування без особливих на те  причин.
  • При неможливості руху, плавно гальмуючи, займіть місце на узбіччі.

БУДЬТЕ УВАЖНІ ТА ОБЕРЕЖНІ В ДОРОЗІ!

ПАМ’ЯТКА НАСЕЛЕННЮ

БЕЗПЕКА ДОРОЖНЬОГО РУХУ

Найбільш розповсюджені види ДТП - це наїзд на пішохода, зіткнення, перекидання автотранспорту.

Існує декілька правил для тих, хто виявився свідком або учасником ДТП:

  • за будь-яких обставин не залишати постраждалого без допомоги;
  • негайно сповістити про пригоду в ДАІ (це не обов'язково у разі відсутності жертв, а в учасників -- претензій одне до одного);
  • намагатися максимально зберегти всі сліди пригоди;
  • свідкам наїзду або аварії, після якої водій покинув місце пригоди, запам'ятати та записати номер, марку, колір і прикмети машини та водія, викликати «швидку допомогу», сповістити дорослих та працівників ПОЛІЦІЇ.

Кращим засобом самозахисту від ДТП є виконання правил дорожнього руху. Досягти цього можна, завжди дотримуючись пішохідної дисципліни, а саме:

  • не переходити дорогу на червоне світло незалежно від наявності на ній автомобілів;
  • не вибігати на проїзну частину з тротуару, можна лише спокійно зійти, попередньо оцінивши ситуацію;
  • ходити лише тротуарами, а якщо вони відсутні - по узбіччю, обов'язково повернувшись обличчям до транспорту, що рухається,- тоді не тільки водій бачитиме пішохода, а й пішохід - водія;
  • зібравшись переходити вулицю, спочатку подивитися ліворуч, а, дійшовши до середини, - праворуч;
  • на дорозі відстань до автомобіля залежить від швидкості, з якою той рухається, отже, навчіться розраховувати, коли до авто далеко, а коли - близько; при цьому пам'ятайте, що навіть при швидкості 50 км/год гальмовий шлях автомобіля буде довшим за 15 метрів.

Пам'ятайте, що причиною ДТП може стати не тільки наїзд автомобіля або мотоцикла, але й велосипеда. Нерідко саме велосипедисти є джерелом напруженості на вулицях, у дворах. Чітко визначте для себе межі території для прогулянок, вулиці переходьте тільки в групі з іншими пішоходами.

ПАМ’ЯТКА НАСЕЛЕННЮ

ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ

ГРОМАДЯН УКРАЇНИ У СФЕРІ

ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ

Громадяни України у сфері цивільного захисту населення і територій МАЮТЬ  ПРАВО  НА:

  • отримання інформації про надзвичайні ситуації або небезпечні події, що виникли або можуть виникнути, у тому числі в доступній для осіб з вадами зору та слуху формі;
  • забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання;
  • звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування з питань захисту від надзвичайних ситуацій;
  • участь у роботах із запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій у складі добровільних формувань цивільного захисту;
  • отримання заробітної плати за роботу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації у разі залучення до таких робіт згідно з трудовими договорами;
  • соціальний захист та відшкодування відповідно до законодавства шкоди, заподіяної їхньому життю, здоров’ю та майну внаслідок надзвичайних ситуацій або проведення робіт із запобігання та ліквідації наслідків;
  • медичну допомогу, соціально-психологічну підтримку та медично-психологічну реабілітацію у разі отримання фізичних і психологічних травм.

 

Громадяни України у сфері цивільного захисту населення і територій ЗОБОВ’ЯЗАНІ:

  •  дотримуватися правил поведінки, безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях;
  • дотримуватися заходів безпеки у побуті та повсякденній трудовій діяльності, не допускати порушень виробничої і технологічної дисципліни, вимог екологічної безпеки, охорони праці, що можуть призвести до надзвичайної ситуації;
  • вивчати способи захисту від надзвичайних ситуацій та дій у разі їх виникнення, надання до медичної допомоги постраждалим, правила користування засобами захисту;
  • повідомляти службі екстреної допомоги населенню про виникнення надзвичайних ситуацій;
  • у разі виникнення надзвичайної ситуації до прибуття аварійно-рятувальних підрозділів вживати заходів для рятування населення і майна;
  • дотримуватися протиепідемічного, протиепізоотичного та проти епіфітотичного режимів, режимів радіаційного захисту;
  • виконувати правила пожежної безпеки, забезпечувати будівлі, які їм належать на праві приватної власності, первинними засобами пожежогасіння, навчати дітей обережному поводженню з вогнем.

ПАМ’ЯТКА НАСЕЛЕННЮ

ЗБЕРІГАЙТЕ ЗДОРОВ’Я ТА БАДЬОРІСТЬ НА РОБОЧОМУ МІСЦІ

  • Якщо ви працюєте за комп’ютером протягом робочого дня, раз у півгодини хоча б пару хвилин дивіться куди завгодно, тільки не на монітор, наприклад - у вікно.
  • Вставайте з-за столу при першій нагоді. Навіть сидячи можна потягуватися й міняти положення тіла. Взагалі, намагайтеся більше рухатися протягом дня.
  • Уникайте пилу: всі паперові завали на вашому столі – пилезбірники. Там, де пил, там  мікроби і хвороби – алергія й астма.
  • Випромінювання від звичайного стаціонарного телефону набагато менше, ніж від стільникового, тому радимо більше спілкуватися саме за допомогою нього.
  • Відмовтеся від перекусів! Не можете цього зробити? Спробуйте їсти фрукти, горіхи замість цукерок та печива. Обідайте  вчасно -  легкий обід найкорисніший.
  • Не вживайте багато кави, її користь для здоров’я сумнівна. Краще пийте сік – грейпфрутовий, апельсиновий або інший, якій вам до смаку.
  • Ваш комфорт та працездатність залежать від того, наскільки зручний ваш стілець, особливо якщо ваша робота «сидяча». Геть незручні стільці!
  • Дотримуйтесь температурного режиму в  робочому приміщенні, користуйтеся кондиціонером з обережністю: він сушить повітря, а це шкодить вашому здоров’ю. Регулярно провітрюйте приміщення, в котрому ви працюєте.
  • Вибирайте зручне взуття, одяг з натуральних тканин, це складові комфорту.
  • Якщо у вас розболілася голова, не поспішайте приймати ліки. Причиною болю
  • може бути духота, сухе повітря, звичайна перевтома, занадто близько розташований монітор комп’ютера. Усуньте причину, відпочиньте протягом 5-10хв., біль мине!
  • Хвороба, перенесена на ногах, загрожує її швидким повторенням, а також ускладненнями в майбутньому. Хворійте вдома, не наражайте на небезпеку своїх колег!
  • Не відкладайте щорічну планову відпустку на наступний рік, інакше ризикуєте заробити синдром хронічної втоми. По можливості дробить свій відпочинок на кілька частин, якщо тижневого або двотижневого відпочинку вам досить.
  • Постійне невдоволення роботою, колегами, оточенням, самою професією – причина стресів. Цей стан також  є причиною постійної стомленості, дратівливості, багатьох захворювань.
  • Знаходьте для себе заняття: неробство, як не дивно, стомлює більше ніж навантаження. Якщо невідкладної роботи немає, зробить щось на майбутнє, або зробить добру справу - допоможіть колезі по роботі.
  • Трудоголіки потребують більше приємних вражень, тому не перевантажуйте себе надмірною кількістю роботи, її ціна – стрес та хвороби в майбутньому!
  • Посміхайтеся частіше! Доведено: посмішка сприяє виробленню ендорфинів, а вони дають відчуття спокою, радості, поліпшують настрій і продовжують життя.

Пам’ятайте!

Робота – це лише частина вашого життя,  але  не  єдиний  його  зміст. Почувайтеся  комфортно на своєму робочому  місці  та  отримуйте  від своєї  праці  лише  задоволення.

БЕРЕЖІТЬ ЗДОРОВ’Я!

ПАМ’ЯТКА НАСЕЛЕННЮ! 

ДІЇ ПРИ БУРЕВІЇ І СМЕРЧІ!!!

Буревій – вітер руйнівної сили і значної тривалої дії, швидкість якого перевищує 30 метрів за секунду.

З отриманням інформації про наближення буревію сховайтеся у надійному будинку або укритті, при загрозі смерчу – в підвальному приміщенні або підземній споруді.

При раптовому буревії або смерчі:

У будинку:

  • відійдіть від вікон;
  • займіть відносно небезпечне місце (краще якомога швидше спуститися у підвал), відносно небезпечними є – дверні отвори, вбудовані шафи, ніши;
  • загасіть вогонь у печах, відключіть електроенергію, закрийте крани на газових мережах;
  • у темний час доби використовуйте ліхтарі, лампи, свічки;
  • включіть радіоприймач для отримання інформації від органів цивільного захисту населення;

На вулиці:

  • тримайтеся якомога далі від легких споруд, будівель, мостів, естакад, ліній електропередачі, щогл, дерев, річок, озер і промислових об'єктів;
  • тікайте від будівель з ненадійним дахом, рекламних щитів,
  • для захисту від уламків і осколків скла використовуйте листи фанери, картонні та пластмасові ящики, дошки та інші підручні засоби;
  • намагайтеся швидше сховатися у підвалах, кюветах дороги і протирадіаційних укриттях, наявних в населених пунктах;
  • не заходьте в пошкоджені будівлі, так як вони можуть обрушитися при нових поривах вітру.

Після буревію або смерчу:

  • будьте обережні, обходячи обірвані електричні дроти; 
  • остерігайтеся повалених дерев, вікон, що розгойдуються, вивісок, транспарантів.
  • У будинку, до перевірки відповідними органами, користуйтеся електричними ліхтарями – можливий виток газу та порушення в електромережі.

 

При урагані, бурі, смерчі

 КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

  • - знаходитися на піднесених місцях, мостах, біля трубопроводів, ЛЕП, поблизу стовпів і щогл, об'єктів з отруйними і легкозаймистими речовинами;
  • - ховатися під деревами;
  • - заходити в пошкоджені будівлі.
  • - у будинку користуватися електроприладами, газовими плитами;
  • - торкатися до обірваних електропроводів, труб.

Що робити, якщо загубилася дитина у парку чи в лісі?

Якщо ви збираєтесь на прогулянку до парку або лісу, попередньо проведіть розмову з дитиною.

Для неї повинно бути абсолютним табу йти від вас занадто далеко.

Звичайно, в лісі дитина не повинна ходити з вами за руку, адже їй хочеться побігати та погратися, але це має бути у вашій присутності.

В жодному разі не можна тікати чи ховатися від батьків.

Якщо малюк загубився, дорослі мають розділитися та вирушити на пошуки одночасно в різних напрямках, періодично гукаючи дитину.

А дитина, в свою чергу, має пам’ятати, що в такому випадку потрібно залишатися на місці та голосно кликати дорослих.

Якщо в парку чи лісі є водойма, не дозволяйте дитині підходити до води або можете це зробити лише разом.

Велику небезпеку становлять обривчасті береги, тому в жодному разі не випускайте руку дитини зі своєї та не підходьте близько до краю.

Цільові програми

  • Комплексна соціальна програма розвитку цивільного захисту

Комплексна соціальна програма розвитку цивільного захисту, забезпечення пожежної безпеки  та запобігання і реагування на надзвичайні ситуації у Чернівецькій області на 2018 - 2020 роки ЗАТВЕРДЖЕНА рішенням  XVII сесії VII скликання Чернівецької обласної ради 14 листопада 2017 р.194-17/17

Зміст

  1. Додаток 1. Загальна характеристика Комплексної соціальної програми розвитку цивільного захисту, забезпечення пожежної безпеки та запобігання і реагування на надзвичайні ситуації                               в Чернівецькій області на 2018 - 2020 роки (далі – Програма).

 

3с.

   2. Визначення проблем, на розв’язання якої спрямована Програма.

 

5с.

   3. Мета Програми.

6с.

   4. Шляхи і засоби розв’язання проблем, строки та етапи виконання Програми.

 

6с.

   5.  Завдання та результативні показники Програми.

7с.

   6. Система управління та контролю за ходом виконання Програми.

 

8с.

   7. Додаток 2. Ресурсне забезпечення Комплексної соціальної програми розвитку цивільного захисту, забезпечення пожежної безпеки та запобігання і реагування на надзвичайні ситуації                               в Чернівецькій області на 2018-2020 роки.

 

9с.

  8. Додаток 3. Результативні показники Комплексної соціальної програми розвитку цивільного захисту, забезпечення пожежної безпеки та запобігання і реагування на надзвичайні ситуації                               в Чернівецькій області на 2018-2020 роки.

 

10с.

  9. Додаток 4. Напрямки діяльності та заходи з реалізації Комплексної соціальної програми розвитку цивільного захисту, забезпечення пожежної безпеки та запобігання і реагування на надзвичайні ситуації  в Чернівецькій області на 2018-2020 роки.

 

13с.

                                                                      

Додаток 1

 

ЗАГАЛЬНА   ХАРАКТЕРИСТИКА

Комплексної соціальної програми розвитку цивільного захисту, забезпечення пожежної безпеки та запобігання і реагування

на надзвичайні ситуації  в Чернівецькій області

 на 2018-2020 роки

 

1.

Ініціатори розроблення Програми

Управління цивільного захисту населення Чернівецької облдержадміністрації

 

 

 

2.

 

Дата, номер і назва розпорядчого документа виконавчої влади про розроблення Програми

 

Розпорядження Чернівецької обласної державної адміністрації від 04.06.2014   № 248-р «Про затвердження Положення про управління цивільного захисту населення Чернівецької обласної державної адміністрації» (підпункт 17  пункту 5)

 

 

3.

Розробник Програми

 

Управління цивільного захисту населення  Чернівецької облдержадміністрації

 

Управління Державної служби України з надзвичайних  ситуацій у Чернівецькій області

 

4.

Відповідальні

виконавці Програми

 

Управління цивільного захисту населення  Чернівецької облдержадміністрації

 

5.

Учасники Програми

Управління Державної служби України з надзвичайних  ситуацій у Чернівецькій області;

 

Управління цивільного захисту населення  Чернівецької облдержадміністрації;

 

Обласна та районні державні адміністрації;

 

Обласна та районні ради

 

6.

Термін реалізації Програми

Протягом 3 років

(2018 - 2020 роки)

 

7.

Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь                       у виконанні програми

Вижницький, Герцаївський, Глибоцький, Заставнівський, Кельменецький, Кіцманський, Новоселицький, Путильський, Сокирянський, Сторожинець-кий, Хотинський, м. Чернівці,               м. Новодністровськ та обласний бюджет

8.

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми (тис. грн.)

 

 

     32942,7

в тому числі бюджетних коштів:

 

8.1.

державного бюджету

-

8.2.

обласного бюджету

9760,0

 

місцевих бюджетів всього, в т.ч. :

23182,7

8.3.

Вижницького р-ну

3220,9

8.4.

Герцаївського р-ну

420,0

8.5.

Глибоцького р-ну

5043,0

8.6.

Заставнівського р-ну

1891,8

8.7.

Кельменецького р-ну

1230,0

8.8.

Кіцманського р-ну

1995,0

8.9.

Новоселицького р-ну

412,0

8.10.

Путильського р-ну

3555,0

8.11.

Сокирянського р-ну

960,0

8.12.

Сторожинецького р-ну

510,0

8.13.

Хотинського р-ну

1765,0

8.14.

бюджету

 м. Чернівці

1950,0

8.15.

бюджету                                    м. Новодністровськ

230,0

9.

Основні джерела фінансування Програми

Державний, обласний, районні бюджети  та бюджет м. Чернів-ців, м. Новодністровськ

 

2. Визначення проблем, на розв’язання яких спрямована Програма

Актуальність проблеми забезпечення техногенної та природної безпеки населення і територій зумовлена тенденцією зростання кількості пожеж та кількості надзвичайних ситуацій,  які наносять шкоду населенню і територіям, збитків громадам та народногосподарському комплексу.

Протягом 5 місяців 2017 року в Чернівецькій області зареєстровано 360 пожеж, проти 327 у 2016 році, кількість пожеж збільшилася на 10,1%. Внаслідок дії різноманітних факторів на пожежах загинуло 17 осіб проти 12 у відповідний період 2016 року. Збільшення кількості загиблих становить 41,7%.

На сьогодні в області створено 93 місцевих пожежних команд до чергування в яких залучено 275 працівників та 76 одиниць пожежної та пристосованої техніки для цілей пожежогасіння. Дані команди утримуються за рахунок коштів районних бюджетів та бюджетів сільських рад, а також дольової участі місцевого населення. На бойовому чергуванні перебувають 74 пожежні команди з 93 (9 пожежних автомобілів на ремонті та 10 пожежних депо без чергування).

За цими сухими відомостями стоїть спільна кропітка робота місцевих органів влади та підпорядкованих підрозділів Управління ДСНС України у Чернівецькій області щодо забезпечення пожежогасіння в сільській місцевості, яку потрібно продовжувати і надалі.

Викликає занепокоєння стан протипожежного водопостачання в місті Чернівцях та населених пунктах області. Слід відмітити, що від наявності необхідної кількості та справності джерел протипожежного водопостачання залежить своєчасне оперативне реагування на пожежі та інші надзвичайні ситуації і події, можливість уникнути людських жертв і значних матеріальних збитків. Відсутність справних джерел протипожежного водопостачання призводить до того, що понад 25% пожеж ліквідовується із залученням додаткових сил  та засобів.

         Проблемним питанням залишається стан пожежної безпеки об’єктів підвищеної поверховості, підприємств та установ, що фінансуються з  бюджетів різного рівня, зокрема, лікувальних установ та установ соціального захисту населення, навчальних закладів і підпорядкованих їм гуртожитків, об’єктів літнього відпочинку та оздоровлення дітей.

При нещасних випадках та гострих захворюваннях несвоєчасне або низькоякісне надання екстреної медичної допомоги може бути причиною втрати здоров'я чи смерті людини. У разі виникнення таких надзвичайних ситуацій виникають умови, коли життя та здоров’я людей залежать від оперативності залучення служб цивільного захисту, що вимагає використання оперативної, мобільної техніки в тому числі авіаційної і водоплавної.

Також, актуальним питанням є забезпечення постійної готовності до використання за призначенням регіональної системи централізованого оповіщення та її технічний стан.

Апаратура оповіщення потребує заміни на більш сучасну, виготовлену з використанням новітніх технологій. З впровадженням сучасних цифрових систем передачі інформації, використання застарілих аналогових систем апаратури оповіщення за попередніми принципами стає все важчим із кожним роком.

            Не менш важливим є питання створення та накопичення регіонального матеріального резерву, резерву паливо-мастильних матеріалів для здійснення моніторингу, попередження та реагування на надзвичайні ситуації, події техногенного і природного характеру та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій. У порівнянні з іншими областями України матеріальний резерв Чернівецької області на низькому рівні.

         Враховуючи, що кожна з розглянутих вище проблем вимагає необхідного рівня координації дій та концентрації ресурсів, вирішення завдань щодо зниження ризиків виникнення надзвичайних ситуацій і подій, а також щодо оперативного реагування у разі їх виникнення, на думку розробників може бути досягнуто лише у рамках цієї Програми. 

3. Мета Програми

 

Метою Програми є:

-  забезпечення реалізації державної політики щодо запобігання і ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;

- забезпечення гарантованого рівня захисту населення і територій від їх наслідків;

- забезпечення відповідного рівня готовності органів управління, сил та засобів до реагування, надання екстреної допомоги населенню, проведення пошукових, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт відповідно до вимог чинного законодавства України.

4. Шляхи і засоби розв’язання проблем, строки та етапи

виконання Програми

         Досягнення вищезазначеної мети можливе при здійсненні впродовж 2018- 2020 років комплексу заходів спрямованих на:

- здійснення заходів із забезпечення пожежної безпеки, в тому числі на об’єктах з масовим перебуванням людей, покращення стану протипожежного водопостачання та під’їзних шляхів;

- проведення паспортизації потенційно-небезпечних об’єктів та створення на них локальних систем раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій і локальних систем оповіщення персоналу зазначених об’єктів у разі виникнення аварії та населення у зонах можливого ураження;

- створення підрозділів місцевої пожежної охорони та їх належного матеріально-технічного забезпечення;

- технічного оснащення пожежно-рятувальних підрозділів сучасним рятувальним обладнанням, у тому числі засобами порятунку людей та надання їм першої невідкладної допомоги;

- придбання спеціальної техніки та обладнання;

- проведення інформаційно-роз’яснювальної, пропагандистської роботи серед населення, зокрема серед підлітків, молоді та соціально незахищених верств населення;

- розвитку систем зв’язку, оповіщення та інформатизації органів цивільного захисту;

         - підвищення фахового рівня рятувальників з проведенням підготовки та перепідготовки їх в профільних навчальних закладах системи ДСНС;

         - покращення реагування аварійно-рятувальних служб, стану роботи рятувальників та оповіщення людей у разі виявлення надзвичайних ситуацій.

5. Завдання та результативні показники Програми

         Головні завдання Комплексної соціальної програми розвитку цивільного захисту, забезпечення пожежної безпеки та запобігання і реагування на надзвичайні ситуації в Чернівецькій області на 2018-2020 роки спрямовані на розвиток цивільного захисту, забезпечення пожежної безпеки, запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, вдосконалення і підтримку аварійно-рятувальної служби, створення правових, організаційно-економічних умов для їх розвитку, формування механізму регулювання та координації, які б сприяли:

         - забезпеченню належного рівня безпеки населення і захисту територій Чернівецької області, об'єктів підвищеної небезпеки від загрози виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;

- підвищенню ефективності функціонування сил цивільного захисту та системи моніторингу, прогнозування і запобігання надзвичайним ситуаціям;

- зменшенню ризику виникнення надзвичайних ситуацій, пожеж  та досягнення гарантованого рівня захисту населення і територій від їх наслідків;

- зменшенню кількості постраждалого населення та загиблих людей від надзвичайних ситуацій;

            - організації забезпечення профілактики загибелі людей та виникнення надзвичайних ситуацій та пожеж ;

         - рятуванню людей, проведенню пожежно-рятувальних,  аварійно-рятувальних, гірничо-рятувальних, водолазно-рятувальних, технічних  робіт та інших заходів;

  • підвищенню рівня готовності пожежно-рятувальних підрозділів та аварійно-рятувальних служб…

         Реалізація основних завдань Програми дасть змогу захистити населення і територію Чернівецької області, запобігти виникненню надзвичайних ситуацій та подій, підвищити рівень готовності пожежно-рятувальних та аварійно-рятувальних служб до дій за призначенням, мінімізувати наслідки надзвичайних ситуацій та пожеж, покращити стан техногенної безпеки об’єктів, терміново реагувати на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, проводити аварійно-рятувальні та відновлювальні роботи, захищати навколишнє природне середовище та локалізовувати зони впливу шкідливих і небезпечних факторів, що виникають під час аварій та катастроф.

         Внаслідок підвищення фахового рівня рятувальників та посадових осіб об’єктів, покращення організації аварійно-рятувальних робіт та технічного дооснащення аварійно-рятувальної служби, розвитку матеріальної бази буде забезпечено повний обсяг заходів по  реагуванню і попередженню надзвичайних ситуацій та подій на території Чернівецької області, оповіщенню людей, зниженню нещасних випадків та створенню безпечних умов для відпочинку громадян.

6. Система управління та контролю за ходом виконання Програми

Відповідальним виконавцем програми є Управління  цивільного захисту населення Чернівецької обласної державної адміністрації.  Виконавець – Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області - до 20 січня наступного за звітним року надають відповідальному виконавцеві інформацію про хід реалізації Програми згідно з Додатком 4 „Заходи з реалізації Комплексної соціальної програми розвитку цивільного захисту, забезпечення пожежної безпеки та запобігання і реагування на надзвичайні ситуації в Чернівецькій області на 2018-2020 роки ”.

         У разі необхідності виконавці  до 20 січня наступного за звітним роком  надають профільним комісіям Чернівецької обласної ради, до компетенції яких віднесені питання захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру,  інформацію про хід реалізації Програми згідно з Додатком 4 „Заходи з реалізації Комплексної соціальної програми розвитку цивільного захисту, забезпечення пожежної безпеки та запобігання і реагування на надзвичайні ситуації  в Чернівецькій області на 2018-2020 роки ”.

Забезпечення координації та організації заходів щодо реалізації програми здійснює управління цивільного захисту населення обласної державної адміністрації, яке щороку до 1 березня подає обласній раді та Департаменту економічного розвитку облдержадміністрації звіт про хід виконання Програми згідно додатку № 5 Порядку формування, фінансування і моніторингу виконання регіональних (комплексних) програм, затвердженого  рішенням  Чернівецької  обласної  ради VI сесії V скликання від 03.08.2006 № 80-6/06.

 

Додаток  2

 

РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Комплексної соціальної програми розвитку цивільного захисту, забезпечення пожежної безпеки та запобігання і реагування на надзвичайні ситуації  в Чернівецькій області на 2018-2020 роки

 

тис. грн.

Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми

 

Роки  виконання

 

Всього витрат на виконання Програми

 

2018

2019

2020

2018 – 2020 рр.

1

3

4

5

6

 

Обсяг ресурсів

всього, в т.ч.:

 

 

10239,5

 

11193,2

 

11510,0

 

32942,7

обласний бюджет

 

3020,0

3250,0

3490,0

9760,0

районні, міські (міст обласного підпорядкування бюджети) в т.ч.:

 

 

7219,5

 

7943,2

 

8020,0

 

23182,7

Вижницький

1065,4

1105,5

1050,0

3220,9

Герцаївський

140,0

140,0

140,0

420,0

Глибоцький

1570,0

1798,0

1675,0

5043,0

Заставнівський

582,1

629,7

680,0

1891,8

Кельменецький

310,0

410,0

510,0

1230,0

Кіцманський

645,0

655,0

695,0

1995,0

Новоселицький

132,0

140,0

140,0

412,0

Путильський

1105,0

1325,0

1125,0

3555,0

Сокирянський

320,0

320,0

320,0

960,0

Сторожинецький

170,0

170,0

170,0

510,0

Хотинський

520,0

540,0

705,0

1765,0

м. Чернівці

600,0

650,0

700,0

1950,0

м. Новодністровськ

60,0

60,0

110,0

230,0

 

Додаток 3

 

 

РЕЗУЛЬТАТИВНІ ПОКАЗНИКИ

Комплексної соціальної програми розвитку цивільного захисту, системи аварійно-рятувального обслуговування, забезпечення пожежної безпеки та запобігання і реагування на надзвичайні ситуації в Чернівецькій області

на 2018-2020 роки

 

№ з/п

Назва показника

Одиниця виміру

Вихідні дані на початок Програми (найгірший показник за останні п’ять років)

2018

2019

2020

Всього за період дії

Програми

(найкращий  прогнозований показник)

 

1.Показники продукту Програми

 

  1.  

Кількість розміщеної соціальної протипожежної та аварійно-рятувальної реклами на білбордах

 

одиниця

20

50

50

50

150

  1.  

Кількість придбаних

основних засобів для оснащення пожежно та аварійно-рятувальних підрозділів для проведення аварійно-рятувальних

робіт

 

одиниця

15

26

32

38

38

  1.  

Кількість навчань, проведених на об’єктах з масовим перебуванням людей

 

одиниця

6

8

8

8

24

  1.  

Кількість навчань, проведених на хімічно-небезпечних об’єктах

 

одиниця

1

1

1

1

3

 5.

Кількість придбаних

основних засобів для     накопичення регіонального матеріального резерву

 

 

 

  одиниці

 

 

    10

 

 

        6

 

 

        7

 

 

      8

 

 

        8

 6.

Кількість придбаних комплектуючих засобів системи оповіщення

 

 

   одиниці

 

     0

 

        15

 

         15

 

      15

 

       45

2. Показники ефективності Програми

  1.  

Середня вартість  соціальної протипожежної та аварійно-рятувальної реклами на білбордах

грн./

одиницю

400

400

400

400

400

  1.  

Середня вартість основних засобів оснащення пожежно та аварійно-рятувальних підрозділів для проведення аварійно-рятувальних

робіт

 

грн./ одиницю

 

17000

17000

17000

17000

17000

3.

 

Середня вартість основних засобів для накопичення регіонального матеріального резерву

 

грн./

одиницю

 

12000

 

12000

 

12000

 

12000

 

12000

 

4.

Середня вартість комплектуючих засобів системи оповіщення

 

грн./

одиницю

6000

6000

6000

6000

6000

 

3. Показники якості Програми

 

1.

Відсоток забезпечення оснащенням пожежно та аварійно-рятувальних підрозділів спеціальною технікою, обладнанням, спорядженням для проведення аварійно-рятувальних робіт

 

%

60

70

80

80

80

2.

Відсоток забезпечення матеріальними цінностями регіонального матеріального резерву

 

%

20

10

5

5

40

3.

Відсоток забезпечення комплектуючими засобами системи оповіщення

 

%

0

33

33

34

100

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

                                                              НАПРЯМКИ  ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЗАХОДИ З РЕАЛІЗАЦІЇ                              Додаток 4
               Комплексної соціальної програми розвитку цивільного
                захисту, забезпечення пожежної безпеки та запобігання і реагування на надзвичайні ситуації

в Чернівецькій області на 2018-2020 роки

 

 

 

 

Назва напряму діяльно-сті (пріори-тети та завдання)

Перелік заходів програми

Термін виконання

Виконавці

Джерела

фінансування

Орієнтовані обсяги фінансування (вартість)

тис. грн. в т.ч.

 

2018

рік

2019

рік

2020

рік

Очікуваний результат

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

10

 

І.  Забезпечення пожежної безпеки , мінімізація наслідків від пожеж та запобігання загибелі людей на них.

1

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

Організа-ційні заходи забезпе-чення профілак-тики і ліквідації наслідків  пожеж.

 

 

1.1.1. Виховання населення, популяризація серед дітей і молоді безпечних умов діяльності, та підготовка їх до дій в умовах надзвичайних ситуацій і подій шляхом проведення щорічних оглядів-конкурсів, фестивалів, спортивних змагань та соціальної реклами на протипожежну та аварійно-рятувальну тематику

2018-2020 рр

Управління ДСНС України у Чернівецькій області

 та під- порядковані підрозділи,

Департамент освіти і науки Чернівецької ОДА,

райдерж- адміністрації, Чернівецька та Новодністро-вська міські ради

Обласний бюджет

20,0

20,0

20,0

 

 

 

Покращення стану пожежної та техногенної безпеки

 

Зменшення кількості пожеж, надзвичайних ситуацій, подій та збитків від них

 

Зменшення кількості потерпілих  внаслідок надзвичайних ситуацій та подій

 

Вижницький

 

85,0

95,0

50,0

Герцаївський

 

10,0

10,0

10,0

Глибоцький

 

25,0

25,0

25,0

Заставнівський

 

5,0

5,0

5,0

Кельменецький

 

10,0

10,0

10,0

Кіцманський

 

85,0

95,0

105,0

Новоселицький

10,0

10,0

10,0

Путильський

5,0

5,0

5,0

Сокирянський

20,0

20,0

20,0

Сторожинець-кий

20,0

20,0

20,0

Хотинський

25,0

25,0

35,0

м. Чернівці

0

0

0

м. Новодністровськ

10,0

10,0

10,0

Обсяги фінансування по розділу І всього:

330,0

350,0

325,0

 

в тому числі:

 

 

 

з державного бюджету:

-

-

-

з обласного бюджету:

20,0

20,0

20,0

з районних, міських (міст обласного підпорядкування ) бюджетів:

310,0

330,0

305,0

кошти підприємств, що підпадають під дію програми

-

-

-

 

ІІ.  Розвиток аварійно-рятувального  обслуговування.

 

 

2.1.

Підвище-ння бойової готовнос-ті АРЗ СП УДСНС України у Черніве-цькій області до дій за призначе-нням

2.1.1. Технічне оснаще-ння Аварійно-ряту-вального загону спеціального призна-чення  Управління

ДСНС України у Чернівецькій області

спеціальною технікою, обладнанням та засоба-ми для проведення робіт очищення території області від вибухонебезпечних предметів, порятунку людей на воді, в лісах та в горах, пошуку загиблих.

 

 

 

 

2018-2020 рр

 

Аварійно-рятувальний загін спеціального призначення

Управління ДСНС України у Чернівецькій області

Обласний бюджет

 

 

 

 

 

 

 

 

450,0

 

 

 

 

 

 

 

 

550,0

 

 

 

 

 

 

 

 

650,0

Ефективне  виконання  завдань та функцій

Обсяги фінансування  по розділу ІІ, всього:

450,0

550,0

650,0

 

в тому числі:

 

 

 

 

з обласного бюджету

450,0

550,0

650,0

 

 

ІІІ. Розвиток  єдиної системи цивільного захисту, запобігання  реагування

на надзвичайні ситуації в Чернівецькій області

 

 

3.1. Підвище-ння бойової готовнос-ті до дій за призначе-нням пожежно-рятуваль-них підрозді-лів УДСНС України

у Черніве-цькій області

3.1.1. Технічне оснаще-ння пожежно-рятуваль-них підрозділів спеці-альною технікою, обладнанням та запчастинами, засоба-ми захисту органів дихання, іншим спорядженням та обмундируванням

 

2018-2020 рр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Управління ДСНС України у

Чернівецькій області та

підпорядко-вані пожежно-рятувальні підрозділи

 

райдерж- адміністрації, Чернівецька та Новодністро-вська міські ради

 

 

 

 

 

 

Обласний бюджет

700,0

800,0

900,0

 

Підвищення готовності сил і засобів до реагування на надзвичайні ситуації і події, захисту населення

і територій від наслідків їх негативного впливу, отримання населенням гарантованої допомоги.

Своєчасне надання екстреної допомоги постраждалим.

 

Вижницький

 

 

100,0

110,0

100,0

Герцаївський

 

 

80,0

80,0

80,0

Глибоцький

 

 

90,0

100,0

90,0

Заставнівський

 

 

125,0

150,0

175,0

Кельменецький

 

 

100,0

150,0

200,0

Кіцманський

 

 

100,0

110,0

120,0

Новоселицький

 

 

22,0

25,0

30,0

Путильський

 

 

100,0

120,0

120,0

Сокирянський

 

 

100,0

100,0

100,0

Сторожинецький

 

 

100,0

100,0

100,0

Хотинський

 

 

130,0

150,0

170,0

м. Чернівці

 

 

600,0

650,0

700,0

м. Новодністровськ

 

 

50,0

50,0

100,0

Всього  по п.3.1.1.

2397,0

2695,0

2985,0

3.1.2. Удосконалення системи зв’язку, оповіщення та інфор-матизації з питань дієвого взаємоінфор-мування органів управління цивільним захистом та забезпечення взаємодії між силами цивільного захисту при реагуванні на надзвичайні ситуації та події

2018-2020 рр

Управління  цивільного захисту населення  Чернівецької ОДА,

Управління ДСНС України у Чернівецькій області та підпорядко-вані підрозділи

 

 

 

 

 

 

 

Обласний бюджет

75,0

80,0

95,0

Підвищення рівня функціональної обласної територіальної підсистеми Єдиної державної системи цивільного захисту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2. Захист населених пунктів сільської місцево-сті від пожеж

 

 

 

3.2.1. Створення та забезпечення функці-онування підрозділів місцевої пожежної охорони

 

 

 

 

 

 

 

2018-2020 рр

Районні державні адміністрації

 

Вижницький

 

 

880,4

900,5

900,0

Покращення стану пожежної та техногенної  безпеки.

Зменшення кількості пожеж,  НС та подій.

Зменшення кількості потерпілих внаслідок надзвичайних ситуацій та подій.

Герцаївський

 

 

50,0

50,0

50,0

Глибоцький

 

 

1455,0

1673,0

1560,0

Заставнівський

 

 

452,1

474,7

500,0

Кельменецький

 

 

200,0

250,0

300,0

Кіцманський

 

 

460,0

450,0

470,0

Новоселицький

 

 

100,0

105,0

100,0

Путильський

 

 

1000,0

1200,0

1000,0

Сокирянський

 

 

           200,0

            200,0

            200,0

Сторожинецький

 

 

50,0

50,0

50,0

Хотинський

 

 

            365,0

            365,0

            500,0

 

 

Примітка: обсяг видатків на виконання заходів, зазначених в п.3.2. визначається щорічно рішенням сесії місцевих рад Чернівецької області.

 

 

 

3.3. Удосконалення системи реагува-ння на надзви-чайні ситуації

3.3.1. Створення та накопичення  регіонального матеріального резерву, резерву паливо -мастильних матеріалів для здійснення моніторингу, попередження та реагування на надзвичайні ситуації, події техногенного і природного характеру

та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій

 

 

2018-2020 рр

Управління  цивільного захисту населення Чернівецької ОДА

Обласний бюджет

665,0

670,0

675,0

Накопичення матеріальних цінностей в регіональному матеріальному резерві, який необхідний для ліквідації наслідків  надзвичайних ситуацій

 

 

 

3.3.2. Забезпечення готовності та експлуатації оперативного автомобіля до реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру

 

2018-2020 рр

Управління  цивільного захисту населення Чернівецької ОДА

Обласний бюджет

35,0

35,0

35,0

Створення належних умов для оперативного реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, забезпечення цілодобових виїздів на місце виникнення подій та надзвичайних ситуацій і своєчасне реагування на них

 

 

 

 

3.4. Забезпече-ння гарантованого

рівня захисту населення і територій від надзвича-йних ситуацій у мирний час та в особливий період

3.4.1. Модернізація

та реконструкція  регіональної автоматизованої системи зв’язку

централізованого оповіщення

(сигнал - ВО) цивільного захисту, забезпечення технічного захисту інформації

2018-2020 рр

Управління  цивільного захисту населення Чернівецької ОДА

Обласний бюджет

500,0

500,0

500,0

Забезпечення оповіщення населення, органів управління та підрозділів системи цивільного  захисту  області у разі виникнення надзвичайних ситуацій  з метою захисту населення та довкілля

 

 

3.4.2  Підтримання в постійній готовності системи оповіщення  керівного складу та населення про виникнення  або  загрозу надзвичайної ситуації та перевірки її працездатності

2018-2020 рр

Управління  цивільного захисту населення Чернівецької ОДА

Обласний бюджет

250,0

270,0

290,0

Забезпечення оповіщення керівного складу, населення, органів управління та підрозділів системи цивільного захисту області у разі виникнення надзвичайних ситуацій з метою захисту  населення та довкілля

 

3.4.3. Підтримання в постійній готовності та проведення реконструкції навчального приміщення цивільного захисту (цивільної оборони) ОДА (закупівля обладнання, оргтехніки, будівельно-монтажні та ремонтні роботи приміщення)

 

2018-2020 рр

Управління  цивільного захисту населення Чернівецької ОДА

Обласний бюджет

325,0

325,0

325,0

Створення належних умов роботи керівного складу області на міському запасному пункті управління

Обсяги фінансування  по розділу ІІІ, всього:

9459,5

10293,2

10535,0

 

в тому числі:

 

 

 

 

з державного бюджету:

-

-

-

 

з обласного бюджету

2550,0

2680,0

2820,0

 

з районних , міських (міст обласного підпорядкування ) бюджетів:

6909,5

7613,2

7715,0

 

 

Обсяги фінансування Програми, всього:

10239,5

11193,2

11510,0

32942,7

в тому числі:

 

 

 

 

з державного бюджету

-

-

-

-

з обласного бюджету

3020,0

3250,0

3490,0

9760,0

районні та місцеві  бюджети

7219,5

7943,2

8020,0

23182,7

з коштів підприємств, що підпадають під дію Програми

-

-

-

-

 

Інтерактивна карта захисних споруд

  • Інтерактивна карта захисних споруд цивільного захисту, найпростішіх укриттів та споруд подвійного призначення Чернівецької області

Інтерактивна карта захисних споруд цивільного захисту, найпростішіх укриттів та споруд подвійного призначення Чернівецької області

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1oYvZrZg3VwPbRWtabOPfaMyI6Bk&ll=48.28230097635302%2C26.273463249999963&z=8

Структура управління

Управління цивільного захисту населення 

E-mail: umns@meta.ua

Прізвище, ім'я,

по-батькові

Посада Контактні телефони
Керівництво
Гайдай Олексій Володимирович Начальник управління (0372) 55-36-88
Відділ цивільного захисту
Ткачук Тетяна Василівна

Заступник начальника

управління-начальник відділу 

(0372) 52-85-97
Апетрі Ігор Вікторович Головний спеціаліст  (0372) 55-36-88
Чєпєлєв Володимир Володимирович Головний спеціаліст (0372) 55-36-88
Відділ планування, оперативного чергування, зв'язку та оповіщення
Заремський Максим Валентинович Начальник відділу (0372) 55-36-88
Бурянчук Юрій Миколайович Відповідальний черговий (0372) 55-39-38
Курка Євген Антонович Відповідальний черговий (0372) 55-39-38
Чорний Борис Анатолійович Відповідальний черговий (0372) 55-39-38
Степась Бодган Дмитрович Відповідальний черговий (0372) 55-39-38
Відділ бухгалтерського обліку, управління персоналу та забезпеченнядіяльності управління
Бунзяк Іван Вікторович 

Начальник відділу-

головний бухгалтер

(0372) 55-91-66
Терсина Аліна Михайлівна Головний спеціаліст (0372) 52-85-97
Руссу Ірина Георгіївна Головний спеціаліст з питань персоналу (0372) 55-91-66
Ней Яна Орестівна Головний спеціаліст-юрисконсульт (0372) 52-85-97

 

ГРАФІК прийому громадян

Посада

Прізвище, ім’я,

по-батькові

День та місце проведення прийому

Час прийому

1

Начальник управління цивільного захисту населення

Гайдай Олексій Володимирович

щопонеділка,

м. Чернівці,

вул. Грушевського, 1

каб. 108

роб. тел. 55-36-88

 

з 10.00 до 17.00 год.

2

Заступник начальника управління – начальник відділу цивільного захисту              

Ткачук Тетяна Василівна

щочетверга,

м. Чернівці,

вул. Грушевського,1

каб. 109

роб. тел. 55-39-38

 

з 10.00 до 17.00 год.