Обласна державна адміністрація відстоює збереження вантажоперевезень на залізничних станціях краю


  • 27/09/2019
Обласна державна адміністрація відстоює збереження  вантажоперевезень на залізничних станціях краю

Ситуація, яка на цей час склалася з вантажоперевезеннями на залізничних станціях краю, викликає занепокоєння. Зокрема, з мотивів проведення оптимізації витрат АТ «Укрзалізниця», за результатами проведеного рейтинг-аналізу, прийняла рішення про закриття окремих залізничних станцій області для здійснення вантажних операцій.

До обласної державної адміністрації продовжують надходити звернення від підприємств, в тому числі і стратегічних, що у своїй діяльності використовують залізничні станції, щодо невиконання заявок на подачу вагонів та їх затримання для навантаження та транспортування продукції. В подальшому такі станції потрапляють в рейтинг як малодіяльні. Одночасно користувачами залізничних послуг наголошено, що існує щоденна необхідність у забезпеченні заявок на подачу вагонів для транспортування продукції.

Закриття залізничних станцій для виконання вантажних операцій спричиняє погіршення якості обслуговування вантажовідправників та вантажоотримувачів, зниження попиту на вантажні перевезення залізничним транспортом. У разі заборони вантажних процесів на окремих станціях страждає бізнес, який користується послугами цих станцій. Розриватимуться контракти з покупцями та відповідно не виконуватимуться підприємствами взяті на себе зобов’язання. Це призведе до значного збільшення витрат на логістику, що позначиться й на ціні кінцевого продукту, яка безумовно зросте. Підприємствам доводиться перевозити значні обсяги вантажів автомобільним транспортом, що спричиняє надмірне навантаження на дорожнє полотно та його руйнування.

(Довідково: Статтею 7 Закону України «Про залізничний транспорт» передбачено, що відносини  підприємств  залізничного  транспорту  з місцевими органами   виконавчої  влади,  органами  місцевого  самоврядування базуються на податковій і договірній основах відповідно до чинного законодавства України.

Органи управління залізничним транспортом разом з відповідними місцевими   органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування вирішують питання експлуатації малодіяльних збиткових залізничних дільниць, станцій, а також залізничних під'їзних колій, що перебувають на  балансі  АТ «Укрзалізниця».

У   разі   неприйняття   органами   місцевого  самоврядування (протягом   6   місяців  після  звернення залізниці)  рішень  про компенсацію   збитків   з   місцевих   бюджетів   або  за  рахунок підприємств,  що  обслуговуються  цими  дільницями,  станціями  та під'їзними коліями, АТ «Укрзалізниця» за погодженням з центральним органом  виконавчої  влади  в галузі транспорту має право прийняти рішення про закриття малодіяльних збиткових залізничних дільниць, станцій  та  залізничних під'їзних колій.)

Обласною державною адміністрацією на звернення РФ «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця» не погоджено закриття жодної залізничної станції на території області. Однак, на цей час робота станцій фактично заблокована.

Наразі по окремих залізничних станціях області підприємствами вже заявлено про такі початкові щомісячні обсяги перевезень: Іспас – 200 вагонів,  Вашківці – 70 вагонів, Веренчанка – 150 вагонів, Заставна – 50 вагонів, Магала – 300 вагонів, Романківці – 60 вагонів, Сторожинець – 20 вагонів, Карапчів – 20 вагонів.

Однак користувачами залізничних послуг наголошено, що заявки на подачу вагонів для транспортування продукції не виконуються, подача вагонів фактично припинена.

Важливим є зважений та ґрунтовний розгляд АТ «Укрзалізниця» усіх можливих методів підвищення ефективності роботи перспективних залізничних станцій. Крім того, необхідно додатково проаналізувати показники ефективності роботи малодіяльних та збиткових залізничних станцій, що пропонуються до закриття чи обмеження роботи, з урахуванням соціальної складової, провести консультації з громадськістю, народними депутатами України, Мінагрополітики, органами місцевого самоврядування і довести до відома зацікавлених осіб алгоритм проведення рейтинг-аналізу діяльності залізничних станцій та віднайти оптимальні шляхи покриття збитків АТ «Укрзалізниця».

Розуміючи важливість ситуації, котра склалася, обласна державна адміністрація зверталась до Міністерства інфраструктури України та Прем’єр-міністра України, а також неодноразово до керівництва АТ «Укрзалізниця» щодо необхідності збереження цих вантажних станцій.

Коментарі